Weer een deken vraag> voor individu zal ik maar zeggen;)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Weer een deken vraag> voor individu zal ik maar zeggen;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 18:34

Toen het zonnetje vorige week scheen en de temperatuur lekker omhoog ging (18 graden *o/*) heb ik de deken van 200 gram afgedaan en s'avonds vervangen voor een regendeken.

Helaas werd de temperatuur weer minder van de week en me paardje was een paar dagen geleden niet helemaal lekker (had haar temp. opgenomen en die was erg laag vond ik Verdrietig )
Op advies van een stalgenoot heb ik toen s'avonds weer de 200 grams deken opgedaan en die heeft ze nu nog altijd op.
Het vervelende is alleen dat ze 1 mei dag en nacht het land opgaat en ik dan liever niet heb dat ze zo'n dikke 200 grams deken op heeft, vooral omdat daarover dan nog eens een regen deken moet.
Wat kan ik nou het beste doen?
Of stel ik me aan omdat er in 3 weken nog veel kan veranderen met de temperatuur... en ik dan dus nog tijd genoeg heb?

Ik maak me er echt zorgen om... vooral omdat ze het al snel koud heeft.

haf_jessie

Re: Weer een deken vraag> voor individu zal ik maar zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:40

Bij mijn paardje had ik ook al een paar weken zijn zomerdeken op,maar toen ik net kwam voelde hij heel koud aan,dus heb weer een licht gevoerde deken opgedaan. Ik zou gewoon kijken hoe het weer tegen die tijd is,en annders misschien een ongevoerde of licht gevoerde regendeken ofzo. groetjes eline

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:52

Het weer wordt na het weekend al weer beter, dus zou me nog geen zorgen maken. Volgende week gewoon weer afbouwen met de deken....

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 09:30

Nu maar hopen dat het weer echt gauw beter wordt Cool

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 23:40

Bij welke temperatuur kan ik weer het beste overstappen naar een regendeken? Bloos
Ik vind het zo moeilijk Boos!
Dan te bedenken dat ze over 3 weken al dag en nacht buiten staat
en ze nu nog steeds s'nachts een 200 grams deken op heeft Verdrietig

Heb echt het gevoel dat ik het zo aan het verzieken ben Verdrietig

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 02:48

Mja ik zou zeggen kijk naar je paardje, maar dat doe je al..
Heeft ze het echt koud?? Mijn paardje is namelijk ook echt een koukleumpje en had in de winter ook in totaal 700 gram ofzo op ( ongeschoren) en nu staat ze al drie weken met alleen een zomerdekentje.. Ik heb nog niet gemerkt dat ze het koud heeft terwijl ze al aardig door haar wintervachtje heen is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 06:45

t word vandaag tpch 17 graden?

ongevoerd dekentje op dan, ze kan met deze temperatuur ook wel zonder, het paard heeft het liefst een temperatuur van ongeveer 14 tot 18 graden.

als de nachttemperatuur boven de 10 graden straks is kan ze echt wel zonder deken.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 06:47

Ik had weekend ook een dikkere deken op en heb hem gisteren weer afgedaan,het wordt weer mooi weer. Kan best

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 06:55

ik kijk een beetje naar de gevoelstemperatuur...
Doe ik een jas aan, krijgt zij er ook een. Trek ik twee truien aan, dan heeft zij haar 300 grams deken op.
Draag ik er 1 dan heeft zij haar zomer deken / regen deken op.
Heb ik het warm in mijntrui, dan heeft zij niets op.
Soms is het lastig om het uit te vinden, maar denk aan hoe je zelf bent. Ben jij een kou kleum en je paard ook, dan kan je het daar lekker op afstemmen, zijn jullie tegenpolen, dan moet je het even inbeelden.

Makkelijk gezegt natuurlijk, vooal als je snel bezorgt bent dat ze het tekoud heeft. Maar tewarm is ook een ramp. Gaan ze zweten en dan worden ze ook ziek.
je kan het idd het beste afbouwen... snachts nog haar dikke deken op bij koud weer, maar zeker niet meer als de temp iets beter wordt...

en denk ook maar zo, in mei leggen alle vogels een ei...
Dus normaal gesproken gaan de temperaturen in mei niet meer zo laag dat je paard bevroren gaat raken...
komt allemaal wel goed hoor, don´t worry...