Welk zadel zal ik kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hmmm

Welk zadel zal ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 18:16

Aangezien mijn zadel met verstelbare boom voor de tigste keer gebroken is, mag ik eindelijk een heel nieuw zadel kopen. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat nou een heel fijn zadel is.
Wat raden jullie mij aan, het moet wel een echt dressuurzadel zijn en geen wintec of iets dergelijks.

Dankjewel
xxx

sarahlou

Re: Welk zadel zal ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:45

Ik heb een prestige dressuurzadel en daar ben ik nog steeds heel blij mee! Ik heb geloof ik model "Hippos dressage"
Veder vind ik de meeste county en ainsley zadels ook erg fijn.
Het is best persoonlijk waar je lekker op zit en wat ook nog goed op je paardje ligt. Kun je niet naar een zadelmaker en dan op een paar zadels gaan zitten in de winkel? dan voel je wat een beetje bij je past.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:59

Kentaur Voor alle soorten paarden en mensen. Veel boommaten en inch maten. Kan ook helemaal naar je eigen wens gemaakt worden.

Goeie kwaliteit en niet duur (800 euro compleet).

Ik heb een paard met een hele moeilijke rug. Brede schouders en hoge schoft. Veel zadels gepast en niks paste goed. Heb nu een Kentaur en ben erg over te spreken. Ligt heel mooi op mijn paard en zit heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:45

De zadels van KN zijn erg goed, heel sterk, goed te verstellen. Maar er hangt wel een prijskaartje aan. Stubben heeft ook fijne zadels.

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 21:16

Ik heb een prestige,superfijn zadel past ook op bijna alle paarden.
Een aanrader *LOL*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 21:38

Ik heb Stübben dressuurzadels en persoonlijk vind ik dat mooie zadels, die op veel verschillende paarden passen en lekker zitten Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:06

KN! Simpelweg superfijne topkwaliteit zadels die op haast alle paarden passend te krijgen zijn.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:58

hmmm schreef:
Aangezien mijn zadel met verstelbare boom voor de tigste keer gebroken is, mag ik eindelijk een heel nieuw zadel kopen. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat nou een heel fijn zadel is.
Wat raden jullie mij aan, het moet wel een echt dressuurzadel zijn en geen wintec of iets dergelijks.

Dankjewel
xxx

Wintecs zijn anders ijzersterk hoor - in dressuur en kunststofuitvoering.. Schijnheilig Ik heb er zelf eentje, zit als een huis en blijft mooi.

Mijn moeder heeft een JC gekocht voor haar verzorgfjord, dat is een zadel van leer maar zonder verstelbare boom - de boom past op veel koudbloedpaarden (al weet ik niet wat jij hebt )
Stübbens vind ik niet zo lekker zitten, maar die ik heb gebruikt was ook een springzadel ( en wij gingen daarmee dressuren Rolleyes )

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:14

Misschien heb je ook boomloze zadels in een dresuur uitvoering?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:18

Ik ben heel erg fan van mijn eigenste Stübben zadeltje. Hij is acht jaar oud maar dat zie je er niet aan. Het enige nadeel is dat hij nogal hard is, maar dat zal in de afgelopen jaren ook wel verbeterd zijn. Bovendien past hij op zowat alle paarden die ik rijd.

Na deze ben ik van plan een Passier te kopen, gewéldige zadels vind ik dat (maar momenteel te duur voor mijn portemonnee).

De eigenaresse van Twister heeft een KN voor hem. Die zit ook goed, maar op één of andere manier krijg ik daarop last van mijn knieën. Verward

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:34

Ik ben sinds een halfjaar helemaal Daaleman fan. Zit en ligt als een huis, voor het paard en mij Pling

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:22

hmmm schreef:

Dankjewel
xxx

Waarom niet de kop van de boom laten vervangen? is goedkoper dan een nieuw zadel.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:01

Ainsley & County zijn echt heel erg fijn!!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:51

ik heb zelf een prestige, heerlijk zadel!
Verder ben ik ook fan van KN en Euroriding

hmmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 08:56

[/quote]

Waarom niet de kop van de boom laten vervangen? is goedkoper dan een nieuw zadel.[/quote]

Dat is al gebeurt maar hij blijft breken.

Dankjewel voor al jullie reacties, (sorry dat ik trouwens zo laat pas reageer) maar zaterdag komt de zadelmaker (een andere dan waar ik dat andere zadel had gekocht) en dan ga ik even kijken.

Zal havanna bruin mooi staan op een zwartbruin paard?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:17

ik heb een kastanje bruine kn op mijn donkerbruine paard, staat prachtig, tevens een goed en fijn zadel!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:40

Ik zou het zadel kopen dat het beste op je paard ligt èn waar jij dan ook nog het fijnste op zit.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 17:11

hmmm schreef:

Waarom niet de kop van de boom laten vervangen? is goedkoper dan een nieuw zadel.
[/quote]

Dat is al gebeurt maar hij blijft breken.

Dankjewel voor al jullie reacties, (sorry dat ik trouwens zo laat pas reageer) maar zaterdag komt de zadelmaker (een andere dan waar ik dat andere zadel had gekocht) en dan ga ik even kijken.

Zal havanna bruin mooi staan op een zwartbruin paard?
[/quote]

Een boom breekt gelukkig niet zomaar. paste je zadel wel?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 17:56

Ik heb een Passier (grand gilbert)
Zit echt super lekker en ligt ook nog eens heel fijn, zowel op mijn pony als op een paard Tong uitsteken

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:29

je moet gwoon naar sown zaak gaan en een paar verschillende op je ponyleggen en dan testen.. Tong uitsteken
want iedereen heeft een eigen voorkeur,,
mjah suc6 met zoeken

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:11

Ik heb zelf een KN dressuurzadel, bevalt goed en blijft ook mooi. Alleen als ik nu een ander zadel zou moeten kopen, dan zou ik een Hulzebos laten maken! Ik vind ze lelijk om te zien, maar heb er laatst een keer mee gereden en vond het echt SUPER!!!! Je zit zo stevig, en je wordt in een goede houding gedrukt... Maar ja, het zijn wel hele dure zadels....
In het verleden heb ik met Kieffer en Stubben zadels gereden, maar daar zou ik nooit voor kiezen.
Een Prestige dressuurzadel heb ik nooit uitgeprobeerd, maar ik heb wel de Prestige Appaloosa (springzadel) en dat zadel zit ook heerlijk!!

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:43

KN is zijn echt super zadels, vind ik ook het mooiste leggen op het paard en het zit gewoon super lekker.

hmmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 12:43

Dankjewel voor jullie tips. De zadelmaker is zaterdag langsgekomen en ik heb voor een Daaleman gekozen. Deze lag gewoon het beste op mijn paard en zat ik zelf ook het beste op.

Ik kan hem morgen ophalen. Ik verheug me er nu al op.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:50

Fijn hoor dat je een goed zadel hebt