Wij hebben een binnenbak met als toegang van die grote schuifdeuren. Het is een grote bak met de afmeting van 30x70 (een stuk van 30x20 is afgezet voor lessen). Regelmatig zijn er meer dan 8 combinaties aan het "vrij"rijden. Tevens is er altijd veel "publiek" aanwezig met alle bijbehorende aanhang zoals hondjes en kinderen.
Wat me erg opvalt is dat de mensen zich slecht houden aan de bakregels (welke wel ophangen op een A4-tje met kleine lettertjes
).Voorbeeld:
Regelmatig komen er mensen de bak in, met of zonder paard, zonder de deur, duidelijk, vrij te vragen. Je bent dan aan het rijden en opeens worden de deuren opengedaan en komt er iemand binnen. Hierdoor is er een meisje een paar maanden geleden van haar paard gevallen met als resultaat: ruim een maand ziektewet in verband met kneuzingen.
Omdat we vaak met meerdere (lees: veel) combinaties tegelijk rijden is de bak ondanks z'n afmetingen vrij druk. Toch zijn er altijd mensen die op hun gemak de dekens van hun paard halen terwijl ze op de hoefslag staan, stappen op de hoefslag, met z'n 3-en naast elkaar rijden om bij te praten enz. enz.
Deze week nog een paar incidenten meegemaakt:
Trekt iemand opeens de deur open en steekt z'n hoofd naar binnen om even rond te kijken
. Iemand is aan het stappen op de hoefslag (er reden zeker 10 combinaties).
Komt er opeens iemand binnen met kinderwagen
om door de bak naar het achterste gedeelte te lopen.Als je er dan iets van zegt kan je nog een boos gezicht en een (a-sociale) scheldpartij krijgen ook.
Is het nu zo dat het ouderwets is om je aan de regels te houden en rekening te houden met andere combinaties? Ik heb het idee dat de mensen die langer in de paardenwereld zitten (meer dan 10 jaar ofzo) zich hier meer van bewust zijn.
Misschien heb ik een afwijkend idee over dit alles: maar zijn we niet allemaal een beetje verantwoordelijk voor elkaar? Zoals voor dat meisje dat er niet af had hoeven te vallen als de deur duidelijk vrij was gevraagd?

. Je wordt natuurlijk niet populair zo (zal me trouwens een biet zijn ....).
).
)!