Slobber: hoe vaak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Orchid

Slobber: hoe vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 15:44

Hoe vaak mag je slobber geven?
Ik heb een zak kant en klare van pavo, en ze vind het heerlijk, maar hoe vaak mag je het eigenlijk geven?

Margreet

Re: Slobber: hoe vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:51

Je kunt het gerust dagelijks geven als je dat zou willen, maar het is wel een extraatje waar ze dik van kunnen worden.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 16:04

Margreet schreef:
Je kunt het gerust dagelijks geven als je dat zou willen, maar het is wel een extraatje waar ze dik van kunnen worden.

niet alle merken kun je als extra'tje voeren hoor, je kunt het ook als volledig voer geven.

die van mij was de laatste tijd van de leg van de gewone draverbrok van Havens, die heb ik nu op de slobber mash van Havens staan en doet het daar prima op.
Deze kun je als volledig voeder voeren zie : www.havens.nl

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 16:11

Het ging hier over Pavo dacht ik....
En ik begreep dat ze het gewoon als verwennerij bij wilde voeren.
Uiteindelijk is het gewoon krachtvoer, dus als je het dagelijks voert moet je daar gewoon rekening mee houden in de rest van het rantsoen, zo simpel is het.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 20:26

Thnx Lachen
Ik wist wel dat ze er een beetje dikker van konden worden, maar dat heeft Orchid nou net nodig Knipoog

ilonabax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:10

Ik heb enkele jaren geleden een arabiertje gehad dat moeite had met aankomen maar na een paar weken iedere ochtend slobber zag je al duidelijk verschil.
Is uiteindelijk super in model gekomen dus ik hoop dat het voor jou paardje ook zo goed zal werken!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:16

Orchid schreef:
Ik heb een zak kant en klare van pavo, en ze vind het heerlijk, maar hoe vaak mag je het eigenlijk geven?

mijn paard krijgt elke dag slobber

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:18

sandr0 schreef:
Orchid schreef:

Ook mijn paard krijgt dagelijks slobber. Dit is echter wel op va-advies en haar verdere rantsoen is hier ook op aangepast. Normaal gesproken kreeg ze s'ochtends een kilo sporbrok, nu een halve schep brok en een halve schep slobber Knipoog

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:23

Ik geef slobber als extraatje. Na bijvoorbeeld een wedstrijd, les of lange buitenrit. Kijk anders even op de site van Pavo. Ik neem aan dat daar wel het één en ander over al dan niet dagelijks voeren staat uitgelegd.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:24

Ik voer mijn paarden ook iedere avond slobber, van Hippostar. Ik verdeel 1,5 schep over 3 paarden dus ze krijgen niet echt veel.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:33

[/quote]

[/quote]

Ook mijn paard krijgt dagelijks slobber. Dit is echter wel op va-advies en haar verdere rantsoen is hier ook op aangepast. Normaal gesproken kreeg ze s'ochtends een kilo sporbrok, nu een halve schep brok en een halve schep slobber Knipoog
[/quote]

mijn paard zijn rantsoen is dus ook aangepast op slobber. hij krijgt t dus niet als extraatje[/quote]