stal bouwen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

findi

stal bouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 11:51

Wie heeft ervaring met stallen bouwen? Ik bedoel dan een schuurtje inrichten als stal. Ik heb al internet afgezocht en al veel gevonden over alles waar je moet op letten.

vb.
http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/lan ... ier/35.pdf

Ik bedoel dan het principe van, de paarden kunnen naar buiten kijken en langs de andere zijn schuifdeur en gang. en opslapplaats voor stro en hooi.

Dus zet hier je bedenkingen en liefst ook foto's van hoe jullie het gedaan hebben. Onverwachte kosten enzo, ik wil alles weten.
Het is maar een project voor binnen een jaar maar ik zou toch al veel informatie hierover willen.

findi

Re: stal bouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 11:11

echt niemand die stallen heeft of zelf gebouwd heeft??
Vork waar slapen jullie beestjes dan?

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:10

het ligt er helemaal aan wat voor schuur je hebt hoe je het het beste kunt aanpakken. is het een klein schuurtje (3x3) dan heb jenet ruimte voor 1 box. Is de schuur groter (3x6 bv) dan zul je een tussenwandje moeten plaatsen en evt een 2e deur moeten maken.
Heb je een nog veel grotere schuur, dan zou je zelf iets kunnen fabrieken met bv hulp van tussenwanden die je kant en klaar koopt.
Wij hebben overigens een stal in de tuin staan met 2 boxen. Een ervan doet dienst als schuur en de ander als tijdelijke verblijfplaats voor Des (ze heeft er tot nog toe nog maar 2 weken aaneengesloten gestaan).

Wat voor ruimte heb je verder voor je paard? Is er een stukje bij wat je als paddock kunt inrichten, of heb je weiland? Of zou hij 24/7 binnen moeten staan en alleen met rijden eruit komen?

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:46

In de hoefslag van deze week staat ook toevallig een heel stuk over zelfbouw pakketten van stallen ook voor in bestaande loodsen of schuren

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:27

Mijn vriend bouwt stallen. Clown
Wij hebben zelf een heleboel miserie gehad met de gemeente en de buren (nu ja, van twee straten verder) ivm onze stal. De Belgische wetgeving is nl totaal niet duidelijk en bovendien kan de gemeente ook nog bepaalde dingen opleggen.
Anders pb je me even wat je allemaal precies wilt weten en dan vraag ik het aan Tom (mijn wederhelft dus).