Waar moet ik zoeken naar een Shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Forestmeisje

Waar moet ik zoeken naar een Shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 22:47

Hallo allemaal,

Nou zie mijn topic, 'vandaag is het zover, spannend'(vvdd) en Vandaag, flame : ( (vvdd).
Nu ga ik dus verder opzoek naar een leuke gezonde niet te duren shet.
Niet duurder als 200 euro. Of er moet goed zadel, hoofdstel, wormenkuur voor ze weggaat enz bij in zitten. okeej dan betaal ik wel meer Lachen Die aanschaf heb ik dan niet, van een zadel enz.
Ik zoek:
- een shetlander
- Merrie of ruin
- Chip en paspoort, stamboekpapieren hoeft niet mag wel.
- niet kleiner als 90 cm. Liefste rond de 1 mtr of groter.
- niet duurder als 200 euro (zie hierboven)
- geen voorkeur voor kleur ofzo
- lief in omgang, niet bang.
- gezond(geent, regelmatig ontwormd, en regelmatig bekapt)
- tussen de 2,5 en 10 jaar. Jonger mag, maar moet dan wel heel lief zijn en absoluut niet bang.
- moet kunnen bereden worden, door een jong meisje. ( niet ingereden, geen probleem. dat doen wij wel). en af en toe moet ik erop kunnen ( 51 kg).
- geen manenexceem of andere kwaaltjes

Gewoon gezond dus enz..
Maar, waarmoet ik zoeken ? Ik struin marktplaats, marktplaza, kapaza, en speurders al af. Heeft iemand nog meer tips. of weet iemand een shet die aan deze 'eisen' voldoet.

Bedankt alvast..

zit trouwens geen haast bij ofzo. Maar wil gewoon weer lekker verder gaan met zoeken..
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-04-05 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Re: Waar moet ik zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 23:24

er staat er wel eentje, op pagina 5 op dit moment, de advertentie heet : "allerliefste shetlandmerrie."

geen foto en kost 250 euro..
8 jaar oud, en lief.

toen ik je adv las dacht ik, er staan toch ZAT shets te koop voor die prijs, en zelfs gratis..
maar idd, allemaal hengsten of medische manken of jaarlingen.

succes met zoeken, is leuk hé?!

groetjes loveblacky

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:11

miss slimmer om iets langer door te sparen
voor 4 5 600 euro zijn er wel mooie goed opgevoede! lieve grote shets te krijgen
als je het geld vh onderhoud (reken op iig 50 euro permaand als je hem/haar thuis kunt houden anders meer) nu op zij legt dan
heb je zo een bedrag bijelkaar wat het een stuk makkelijker maakt
om de juiste pony te vinden

orchideetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:31

waar ik mijn shetlander ga halen staat echt een super lief hengstje van 2 jaar echt heel lief me zusje van 8 was er mee aan de wandel en die is eigelijk best bang voor paarden. Hij is zwart en heeft geen papier.
Lief aanhankelijk, wordt best weinig mee uitgevoert hij staat alleen maar met mij merrie van 6 buiten en in de avond op stal. Het beesje is wel wat onverzorgd (net als mij merrie) maar dat kan je op knappen. Het beesje is echt super leuk.

wil je meer info en de vraag prijs enz weten pb me dan snel. xxx

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:03

leuk een shet hengst voor een jong kjind Haha!

zal vast goed gaan (vaak echter niet)

en daarbij nu 2 jr kan je der voorlopig nog niet veel mee
pas bij 5 kunnen ze een zwaarder gewicht tillen )

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:17

Er staat zat leuke shetlanders te koop, je moet alleen goed zoeken, en kijken. voor een leuke gezonde shet.

Op bokt hier staan ook af en toe shets, en wij hebben binnenkort misschien weer veulens te koop Lachen

Ik weet nu wel al een hengsjte van een week oud, maarja aangezien je geen hengstje wil.

Veel suc 6 met zoeken, en ik denk als je een grote maat shet wil hebben en ouder als 3 en merrie dat je dan wel wat meer als 200 euro kwijt bent Knipoog

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 12:20

Mja ik ben hard opzoek, en heb aardig wat dingetjes gevonden.
Een hengst maakt mij weinig uit, maar er valt hier niks te vinden waar ik een hengst kan neer zetten, dat is het probleem. Heel jammer maar waar.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:26

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:28

Maarja een hengstje kan gecastreerd worden Knipoog

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:31

Maar dat kost ook geld, ik denk dat als ze een hengstje neemt die kosten ook al goud 150, en hem dan kastereerd ze alsnog op 300 zit.

orchideetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 13:06

nickyu schreef:
leuk een shet hengst voor een jong kjind Haha!

zal vast goed gaan (vaak echter niet)

en daarbij nu 2 jr kan je der voorlopig nog niet veel mee
pas bij 5 kunnen ze een zwaarder gewicht tillen )

ze wilde toch jong paardje?

en hoe oud is ze dan, een shet hengst van 2 ja je heb wel ervaring en conquentie nodig

Marigold

Re: Waar moet ik zoeken naar een Shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 13:27

orchideetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 13:53

hengstje is 125 euries. en casteratie is maar tussen de 100 en de 150 heb het na gevraagt, want zou eerst mijn oude hengst laten castereren dus, is ze zeg even ruim 275 kwijt en heb ze misschien leuk beesje(weet wel zeker)
het is een grote maat,

intresse

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 16:09

ik wens je heel veel succes met zoeken!
ik heb zelf een shet die precies aan jou eisen voldoet maar als ze ooit te koop komt gaat ze echt niet onder de 400 euro weg hoor.
oke ze is dan wel super betuigd en dat hoeft voor jou dan niet maar ik ben toch van mening dat je beter 100 meer uit kan geven aan een goede en leuke shet dan aan eentje met net dat kleine dingetje wat hem eerst goedkoop maakt en later weer duur.
ik vind trouwens 400 euro best veel voor een shet tenzij hij iets bijzonders heeft. 200 vind ik echter weer wat weinig. maar goed zoeken misschien lukt het wel!
succes!

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 16:28

Wow bedankt allemaal haha.
Kijk er zijn ook hengstjes van 50 euro. Maar het is dan zo, voor hij in de wei hier komt moet ie gecastreerd worden, en dan zitten er nogzo'n 3 maanden wachtijd bij voor hij echt niet meer kan dekken..

Ik ga morgen bij een shetruintje kijken van ongv 85 90 cm.. Kleiner als ik wil, maar goed als ik hem leuk vind enz dan is dat geen ramp natuurlijk. dus Lachen En verder heb ik nog wat mensen gemaild, en die hebben ook shetjes die aan mijn eisen voldoen Lachen dus.. komt allemaal wel goed haha.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 17:46

3 maanden?? Het is 6 weken...daarna kunnen ze niet meer dekken (althans veulens verwekken dan Haha! )

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:40

love blacky.....ik ga morgenochtend naar de shet kijken die waar jij de link van geef....leuke pony he?

aan de topic starter:leuke shets zijn er genoeg maar net als een grotere ponyzoektocht zul je er wat voor over moeten hebben,of meer betalen,of meer ervoor verderweg rijden.maar als je dan de perfecte pony heb dab maak die extra euro toch niet uit?
met jouw 51 kilo zou ik niet op de 85/90 cm gaan zitten waar je nu gaat kijken...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:46

Mijn hengstje waren 50 en 75 euro. De duurste met vol papier en gechipt en alles erop en eraan. Maar ja dan zit je inderdaad weer op hengstjes.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:51

wouw gaaf!

die pony lijkt me echt helemaal geweldig!
als ik ruimte had (heb ik niet Verdrietig ) dan wou ik exact zo'n pony!!

nou, als je hem koopt, veel geluk ermee!!!

enne Forest, echt, neem nou de tijd en koop een pony die echt helemaal bij je past!!! heb je ZO VEEL meer aan!!!!!!

groetjes loveblacky.

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 22:21

Citaat:
love blacky.....ik ga morgenochtend naar de shet kijken die waar jij de link van geef....leuke pony he?

Ej casanova, jatterd Tong uitsteken
Ik ging net bellen naar die mensen, ja kan ik zondag komen kijken? Aangezien hij enorm aan mijn eisen voldoet.. Nou, morgen komt er al iemand kijken, dus ik bel je morgen avond even of ie verkocht is of niet. En als hij niet verkocht is kan je komen kijken.
Ben benieuwd, stiekum hoop ik dat je hem niet koopt, omdat hij in me prijsklasse ligt, aan mijn eisen voldoet blablabla, maar ik zou het wel tof voor je vinden Lachen Laat je weten hoe het was? en hoe hij was..? En natuurlijk of je hem gekocht heb of niet.. Tong uitsteken
Dat beestje is inderdaad leuk, lekker groot enz.. Lachen Was hem al tegen gekomen voor love blacky hem gaf maja, me ma vond het te ver weg. Maar nu zei ze net van bel maar. Maar je was me al voor haha.. Nou ben benieuwd Lachen

@ love blacky: Ik neem de tijd, heb geen haast ofzo. Maar wil gewoon verder zoeken. En als ik iets tegen kom bel ik. Zoals die shet waar ik morgen ga kijken. Ze heeft hem opgemeten en hij is 85 cm, kleiner als ik wil en waar ik op zou kunnen. Maargoed morgen toch even kijken, me schoonzusje gaat mee. En misschien heb ik dan wel zoiets van eej wat boeit het mij wat.. Maar we zien wel, heb geen haast. en blijf gewoon zoeken.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:27

hahaha,ga er maar een beetje vanuit dat de pony verkocht is als het echt een lieverd is en..groter dan de meter hoog.

maar jij zocht toch een goed bereden pony?
deze pony heeft weinig serieus gedaan..

uiteraard laat ik het morgen bokt weten als ik hem koop..

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 22:31

Ik zoek niet een goed ingereden pony, zelf inrijden vind ik geen ramp, en zelfs leuk dus Lachen Vond het wel leuk dat ie nog niet ingereden is, alleen dat ze er af en toe zelf op had gezeten.
Nouwja, als hij niet lief is of wat mankeerd, neem je hem waarschijnlijk niet. Laat als je hem niet neemt, even weten waarom enz. Want als je het niet vertrouwde, of hij gemeen was, of wat mankeerde hoef ik niet te gaan kijken. Wil wel een gezonde dus.
Nou als je hem koopt, veeeeel plezier. en dat meen ik serieus Lachen En dan kan ik hem ook nog eens zien hier op bokt Haha! Vet stoer.. Haha! haha.

Ennuh ik ga er vanuit dat ie verkocht word, anders is de teleurstelling straks groot whaha..

Trouwens, ik zoek nu ook steeds verder weg, maar me ma wil niet te ver weg, zevenhuizen waar die shet staat waar casanova gaat kijken vond ze al wat te ver weg, eerst riep ze ohhh dat valt wel mee en nu roept ze, ik hoop dat ie verkocht word..
Nouja, lekker lief Tong uitsteken
Maare als iemand dus iets tegekomt als die shet die love blacky vond, zoiets voldoet aan mijn eisen Lachen dus, heb je een beetje een richtiets haha..Maakt niet uit waar, me pa riep als jij bijn zeker weet dat hij voldoet aan je eisen is een keer kijken geen probleem..

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 23:10

hhmmmmmm, heb alles gelezen, ben het met een aantal reacties eens. Ik zou doorsparen voor een duurdere. Goed ieder zijn meug.

Wat ik mij wel afvraag, je zegt, castreren kost weer extra geld. Maar je hebt altijd noodsituaties waarin je een dierenarts o.i.d. moet betalen, kun je dat dan wel betalen?

Succes met zoeken.

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 23:18

Uiteraard kan ik dat betalen, heb met alles rekening gehouden.
Maar het is gewoon zo dat ik geen hengst wil, waarom: ik kan geen stalling vinden hier, heb daar ook naar gezocht maar overal staan ook merrie's. Wat dus betekend dat hij gecastreerd moet worden voor hij hierheen komt, nou hoor dus net dat het maar 3 weken duurt voor hij niet meer kan dekken (* oops beetje scheel geweest) opzich geen ramp hoor, maar ja hij moet dan tot die tijd bij de oude eigenaren blijven, en die kunnen ondertussen lekker doorzoeken naar iemand. Ik heb niet echt veel vertrouwen in mensen door prive dingen. Dus dat is een probleem van mij.
En ik heb het niet zo op hengsten Tong uitsteken Waarom, geen idee..zit in me.. Maar goed, ik wil dus gewoon geen hengst.

Ik zit er zelf ook aan te denken om gewoon door te sparen, en ondertussen wel te zoeken (stel ik kom er een tegen die aan me eisen voldoet voor weinig geld, en wel gezond enz..). En dan een duurdere te halen.
Ik wil 500 achter de rug houden minimaal. Dus opzich kan ik wel een duurdere betalen, heb nu zo'n 800 euro, 200 voor aankoop 500 achter de rug, en nog zo'n 100 op me andere rekening voor aankoop spullen enz. (K heb eigenlijk alles al maagoed).
Maar ja, ik ga morgen bij die ene shet kijken, wat hem zeer waarschijnlijk toch niet word. aangezien hij me toch wel te klein is, en ik zo'n klein kereltje niet de last van een 17 jarige gek die 51 kg weegt en persee af en toe (1x in de week ofz even een minuutje of 10) op zijn rugje wilt zitten geven.. Of hij moet erop gebouwt zijn, maar dat lijkt mij niet.
Maar misschien heb ik morgen wel zoiets, hijs leuk, lief, ben smoor, en dat kleine boeit me niet, dan ga ik er wel niet op zitten.
En misschien hoor ik morgen wel van casanova dat ze die andere niet heeft gekocht, en ga ik bij die kijken.
We zullen zien. Ondertussen spaar ik zoiezo door, en blijf rustig zoeken.

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 23:22

Kan hem niet meer editte:

ben weer scheel geweest. het was inplaats van 3 weken voor de shet niet meer kan dekken. 6 weken. (ben blijkbaar nogal kort van geheugen haha)