Is dit nu goed of fout?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Is dit nu goed of fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 19:11

Mij is altijd gezegd dat als je paard goed aan de teugel loopt, dan hij dan de teugel volgt als jij die langer maakt.
Nu kwam ik deze foto tegen op www.marktplaats.nl .

en dat mag dus niet, Lielle
rest verwijderd
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-04-05 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's van elders op het internet niet gebruiken om hier te bespreken.

Glitch

Re: Is dit nu goed of fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:15

Fout.
Het paard loopt idd achter de LL en de aanleuning is ver te zoeken, al ziet het plaatje er opzich vrij ontspannen uit.

Shikoba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:15

Volgens mij is dat echt een moment opname, als dat niet zo is zou ik het een verkeerde houding vinden, maarja, daar zijn de meningen over verdeeld.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:23

Shikoba schreef:
Volgens mij is dat echt een moment opname, als dat niet zo is zou ik het een verkeerde houding vinden, maarja, daar zijn de meningen over verdeeld.

ik denk het ook, want ik neem aan dat er niet paarden zijn die heel de tijd met losse teugel rond lopen... Knipoog

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:43

Dit is harstikke fout...

En waarom?

Dit paard loopt met zijn hoofd in de krul. Dit is te zien aan het hoogste punt, in dit geval is het namelijk zijn hals. Terwijl zijn hoogste punt zijn nek zou moeten zijn (net achter zijn oren).
Ook al zijn de teugels los, het kan ook een momentopname zijn zoals al eerder genoemd.

Maar over het aan de teugel lopen / in de krul trekken zijn al zoveel topics geweest, zoek maar eens een keer...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:44

Paardennamen schreef:
Dit is harstikke fout...
En waarom?
Dit paard loopt met zijn hoofd in de krul. Dit is te zien aan het hoogste punt, in dit geval is het namelijk zijn hals. Terwijl zijn hoogste punt zijn nek zou moeten zijn (net achter zijn oren).
Ook al zijn de teugels los, het kan ook een momentopname zijn zoals al eerder genoemd.
Maar over het aan de teugel lopen / in de krul trekken zijn al zoveel topics geweest, zoek maar eens een keer...

Wat is juist dan??Wat is dan een goede manier van in de hand lopen??
Heb je misschien hier een plaatje van?Dan kunnen we vergelijken
Heb al een beetje gezocht hier op bokt.nl maar nog echt niet iets gevonden
Zelfs mijn topic hierover vind ik niet meer terug.

Salinero85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:47

LauEef schreef:
Shikoba schreef:

ik denk het ook, want ik neem aan dat er niet paarden zijn die heel de tijd met losse teugel rond lopen... Knipoog

Het zal je nog verbazen hoeveel paarden dat laatste juist wel doen!

En over de topicvraag: Het is zeker fout, het paard moet leren meer te ontspannen en de ruiter moet de teugels niet als een waslijn laten hangen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:50

Het punt tussen de oren of de schoft moet het hoogste punt zijn en bij dit paard is dat niet zo. Er is ook geen aanleuning met de teugels.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:56

Het is misschien niet goed, maar Stan deed het ook zo vaak Knipoog Dat je de teugels helemaal los hebt en meneer met z'n kin op z'n borst blijft lopen Haha!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:06

ipc is het natuurlijk fout als het paard in de krul blijft lopen als de teugels in een boog zijn.
Ik denk alleen bij deze foto dat het een vertekend beeld geeft. Ik denk eerder dat ie naar een vlieg op zijn borst hapt ofzo, want dit paar lijkt heel ontspannen, gezien zijn oren...

Ik vind dit zowiezo een rare verkoopfoto.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 22:02

Blue_Star schreef:
Paardennamen schreef:
Dit is harstikke fout...
En waarom?

Wat is juist dan??Wat is dan een goede manier van in de hand lopen??
Heb je misschien hier een plaatje van?Dan kunnen we vergelijken
Heb al een beetje gezocht hier op bokt.nl maar nog echt niet iets gevonden
Zelfs mijn topic hierover vind ik niet meer terug.

Ik heb je een pb'tje gestuurd, het is niet mijn bedoeling op hier de 10000ste discussie op te starten over het aan de teugel lopen. Ik probeerde alleen aan te geven waarom dit plaatje er fout uit ziet.

Inderdaad een rare verkoopfoto, ik hoop maar dat dit niet de enige foto was die er bij stond Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:12

Tinkelbel schreef:
Fout.
Het paard loopt idd achter de LL en de aanleuning is ver te zoeken, al ziet het plaatje er opzich vrij ontspannen uit.

klopt als eem bus .het paard onttrekt zich aan de hulpen

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:04

Ik wordt nu ook benieuwd hoe het er dan goed uit ziet, heeft niet iemand een plaatje waarbij het paard het redelijk goed doet. Mijn paard loopt in iedergeval wel ontspannen aan de teugel, maar laat zijn hoofd soms wat te erg hangen.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:58

als mijn paard zo loopt,werd mij altijd geleerd,een voorzichtige ophouding te maken,zodat hij weer iets opricht,en je weer contact krijgt,met de mond!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:42

het is niet de bedoeling om foto's van het internet hier te bespreken.

Dorientjuh, probeer zelf wat foto's maken om te bespreken. Dan kun je daarmee een nieuw topic openen, dit gaat nu op slot.