vraag over verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

vraag over verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 17:22

stel je koopt je paard voor 1500 euro.En je paard moet omdat hij ziek is een operatie van 3000 euro.en je hebt je paard verzekerd voor ziektekosten enz. Betaald de verzekering je dan die dan 3000 of allleen wat je paard gekost heeft.

Volgens me vader alleen wat je paard gekost heeft.

Ik hoop dat jullie het een beetje snapen.En mij willen helpen.

judithh

Re: vraag over verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:47

de verzekering betaald als je verzekerd bent voor ziektekosten het grootste deel uit, je hebt alleen wel een eigen risico, wel is het zo dat het verschilt per maatschappij, je kunt b.v. bij de EFO je paard alleen maar verzekeren in een uitgebreide ziektekosten verzekering als je paard klinisch en rontgenlogisch is goedgekeurd, en bij de AMEV/HiPPO kun je, je paard uitgebreid verzekeren met alleen een klinischekeuring onder het bedrag van 4500,-.
je moet gewoon even op internet kijken bij verschillende maatschappijen en kijken wat ze vergoeden.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:58

Een verzekering betaald slechts tot de waarde uit waarvoor je het paard verzekerd hebt, daar betaal je immers ook de premie naar. Dus als je je paard tot 1500 euro laat verzekeren is dat ook de eindwaarde die ze aan je uitbetalen. Je betaald immers ook minder premie dan wannneer je je paard tot 3000 euro bijv. laat verzekeren.

De 'meer'waarde van eventuele kosten zijn dan voor je eigen rekening.

ancksunamun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:48

Wat ik me nou afvraag, vergoedt de verzekering bij een veterinaire zoektenkostenverzekering alle DA-kosten? Of alleen voor bepaalde dingen zoals kreupelheid,koliek e.d. Ik heb op verschillende site's gekeken, maar kom er niet uit...

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:11

Ze vergoeden hoe dat je je hebt verzekerd. Ik heb alle medische kosten en medicijnen verzekerd. Ik heb Diego niet voor een hoog bedrag verzekerd maar wel zo uitgebreid mogelijk. Dus in principe is bij mij alles gedekt met een eigen risico van 40 euro geloof ik. Behalve dan speciaal beslag, homeopatie en dat soort dingen.

Stel dat jij je paard voor 1500 euro wil vezekeren dat keerd de verzekering maximaal 1500 euro per jaar uit. Heb ik laatst nog nagevraagd omdat wij op dit moment met een peesbelssure kampen.

Ik ben bij Interpolis verzekerd trouwens en heb daar hele goede ervaringen mee. Verklaring DA opsturen samen met de nota en binnen een paar dagen keren ze al uit.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:19

Maiske schreef:
ZeStel dat jij je paard voor 1500 euro wil vezekeren dat keerd de verzekering maximaal 1500 euro per jaar uit. Heb ik laatst nog nagevraagd omdat wij op dit moment met een peesbelssure kampen.

Ik ben bij Interpolis verzekerd trouwens en heb daar hele goede ervaringen mee. Verklaring DA opsturen samen met de nota en binnen een paar dagen keren ze al uit.

Leysander zijn kosten na de koliek operatie waren hoger dan waarvoor hij verzekerd was. Toch heb ik het gedaan ze hebben keurig hun gedeelte uitbetaald. Dus - eigen risico. Zelfs kosten erna van kleine dingen gingen keurig mee.

Ik had beperkte ziektekosten verzekering bij hem. Daar zit dus een koliekoperatie in. Jemoet even in de voorwaarde van je verzekering kijken.

Als je het echt wil weten moet je gewoon even wat verzekeringen bellen en het verhaal vertellen dan kunnen ze je zo antwoord geven.

Succes.