Hoeveel is dit paard nog waard?(dringend)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ainay

Hoeveel is dit paard nog waard?(dringend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 12:45

Ik moet mijn paard wegdoen omdat ze niet meer geschikt is voor de sport.

Het gaat om een kwpn merrie van 1.60. Farmer x Nocturn.
4 jaar oud. Ontzettend braaf dier. Kan heel goed springen. Ook leuk dressuren. 100 % verkeersmak.

Maar er zitten 2 nadelen aan;
1 ze kan niet lang op stal staan ze moet minimaal 3 uur per dag in de paddock of op de wei.
en 2 ze heeft rechts achter spat. Nu heeft ze daar geen last van ze heeft nog geen dag kreupel gelopen. Ze heeft ook geen spatbeslag en geen medicijnen. Dat heeft ze niet nodig.

Wat denken jullie dat ze nog waard is?

ainay

Re: Hoeveel is dit paard nog waard?(dringend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 12:55

vergeten te vermelden ze kan nog wel wat in de sport maar niet veel hoger dan m-niveau.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:02

Sorry, maar ga je er nu van uit dat je paard door spat afgekeurd is? Spat betekent niet altijd dat het ongeschikt is voor de sport, omdat ze geen beslag of medicijnen heeft lijkt ze niet ongeschikt. Ze is 4 jaar en jong en ik vind het meer dan normaal dat een paard langer dan 3 uur buiten staat. Dan kan ze nog lang op stal staan, dus snap dat probleem niet.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:03

Hermesdeux schreef:
Sorry, maar ga je er nu van uit dat je paard door spat afgekeurd is? Spat betekent niet altijd dat het ongeschikt is voor de sport, omdat ze geen beslag of medicijnen heeft lijkt ze niet ongeschikt. Ze is 4 jaar en jong en ik vind het meer dan normaal dat een paard langer dan 3 uur buiten staat. Dan kan ze nog lang op stal staan, dus snap dat probleem niet.

helemaal mee eens,

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:04

tjsa dat is altijd lastig. komt ze nog door een klinische keuring heen?? als ze dan ook word afgekeurd dan zal t niet veel meer zijn dan 700-1000 euro. komt ze wel door een klinische keruing heen dan ligrt dat bedrag uiteraard hoger. Ik zou een jong paard met deze gebreken niet kopen maar dat is persoonlijk.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:41

Ze is niet zo groot helaas en met nu al spat erbij zou ik er max 1500 voor geven.

Maar goed als ze nu spat heeft en niet kreupel is kan ze w.m.b zeker de sport nog wel in. Als je haar echt wegdoet omdat je er geen wedstrijden mee denkt te kunnen rijden zou ik toch nog eens achter mijn oor krabben. Als ze zo braaf is scheelt dat de helft. over een tijdje merk je niks meer van spat als het gewricht vergroeid is.

Ik ken een paard met spat op 2 benen dat nog in het Z loopt dus het zegt niet altijd wat.
Voor het geld dat je er voor krijgt koop je geen gezonde 4 jarige terug die leuk kan lopen iig.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:46

1000-1500