welke keuze zouden jullie maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laurake

welke keuze zouden jullie maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 12:33

Hoi!

er bestaat een kans dat ik mijn paardje ga verkopen. Het is een lang verhaal dus ga ik het hier niet nog een keer neertypen. Je kan mijn verhaal lezen via onderstaande link moest je geinteresseerd zijn.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=393089&hilit=

Het komt erop neer dat ik keuze heb uit enkele paarden. En ik vroeg mij af welke keuze jullie evt zouden maken. Moest het zover komen dat ik mijn merrie zou verkopen. Ik zou er wedstrijden willen mee rijden. Zowel dressuur als springen. Mijn ouders laten de keuze volledig aan mij over. Ik heb met alle paarden al gereden.

* Pikzwarte ruin. 4 à 5j. Zoon van Sandro Hit. Dressuur gefokt maar is dol op springen. Springt ook goed! Goudeerlijk karakter. Is dekhengst geweest maar weet ondertussen al heel goed dat hij ruin is. Zeer leuke en mooie gangen. Maait met rechtervoorbeen. Dus dat zou evt problemen kunnen opleveren in hogere dressuur maar ik zit momenteel nog niet eens in de B dus. Was vroeger bodemschuw maar daar heeft hij nu veel minder last van. Kwestie van veel doen.

* bruine hengst. BWP. Een jaar of 8. E-pony/klein paard. Is dekhengst maar heeft een goudeerlijk karakter. Mijn istructrice heeft er haar school mee gedaan tussen de grote paarden met groot succes. Past in springen zijn afstanden perfect aan. Geschikt voor dressuur en springen. Plaatje om te zien en leuke gangen.

* vosse ruin. 3j. Afstammeling van Calvados en Ibrahim. Springgefokt. Goeie techniek in vrijspringen. Is nog slechts enkele keren onder het zadel geweest maar voor de rest een 'tsjol' van een paard. Doodbraaf en geen gebreken. Leuke en ruime gangen.

* Of zouden jullie nog verder op zoek gaan naar een ander paard?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties
grj laura

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: welke keuze zouden jullie maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:42

Om eerlijk te zeggen snap ik je hele vraag niet. Je hebt het eerst over je merrie maar in het lijstje van die 3 paarden staan 2 ruinen en een hengst. En dan vraag je of wij in jouw situatie op zoek zouden gaan naar een ander paard? Wil je nu kopen of verkopen?

laurake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 12:50

Het kan zijn dat ik mijn merrie ga verkopen. En als ik haar zou verkopen. Zou ik in haar plaats een van deze 3 paarden kopen. Nu vraag ik aan jullie welke van deze 3 je dan evt zou kiezen. Snap je het een beetje Verward Het is nogal vaag...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:07

dat moet je zelf bedenken, welk paard rijd fijn en past qua karakter bij jouw...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:14

ik heb ook een super lastige pony, de ene keer is het een heel braaf beest, springt goed en is super mak. Soms is ze erg lastig en verzint dus van alles om niet te hoeven lopen, b.v stil staan, bokken, steigeren, als je haar dan eemaal in draf hebt en haar voorwaarts wilt houden gaat ze weer bokken als je haar aanspoort. Ze heeft dit nu 3/4jaar en ik heb het altijd wel een paar keer gewonnen, dan liep ze weer 8maandjes goed. Als je dan een tijdje niet meer rijd kun je weer helemaal opnieuw beginnen. Ze deed het vooral als we dingen wilde doen die zij dus absoluut niet wilde (dressuur ookal is het alleen de basis beetje draven en galopperen) dan gaat ze gelijk weer protesteren. Ik heb er een aantal keren een andere ruiter op gehad, maar 2 er van konden er mee omgaan, als je maar springt dan gaat alles goed, heb ook een bijrijdster gehad (Ulyssa op bokt) die heeft er een paar maanden op gereden,ze heeft haar goed aangepakt en later liep ze weer heel goed. Ze mankeerd verder niks aan haar rug of mond, het is gewoon haar karakter als ze iets niet wil dan doet ze t gewoon niet Clown

Ik heb ook getwijfeld om haar te verkopen, nu heb ik een paard gekregen, El-miran heb ik nog steeds, voor bosritten is het een leuk beestje, dus het is de bedoeling dat m'n moeder haar gaat gebruiken voor bosritten.

Ik zou het paard zelf nog een paar kansen geven, gewoon zo vaak mogelijk rijden, lessen volgen.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:06

Als ik jou verhaal zo lees, lijkt me het tweede paard de beste keuze. Bij het eerste paard zet je toch al een beetje twijfels neer door dat maaiende rechtervoorbeen. Je geeft aan dat dat problemen kan opleveren hogerop in de dressuur. Dat geeft aan dat je wel ambitieus bent.
Het tweede paardje is goed voor de dressuur, en kan ook leuk springen. Je zegt zelf al, het heeft een goudeerlijk karakter.

Het is moeilijk voor een 'buitenstaander' om te zeggen welk paard je nou het beste kan kiezen, want dat is toch iets wat jijzelf alleen het beste kan aanvoelen. Maar als ik jou verhaal zo lees, zou ik voor paardje 2 gaan.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:06

Ik zou voor de 3 jarige gaan. Om 3 punten
- Hij is nog geen dekhengst geweest.
- De meeste spring gerichte paarden kunnen ook wel een leuk dressuur proefje lopen.
- Je kan hem nog helemaal naar je eigen hand zetten!

Succes met je keuze!