Kosten opleiding Deurne

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bokbier

Kosten opleiding Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 11:48

Hallo Luitjes,Mijn dochter heeft veel aanleg voor de paardensport zowel
spring en dressuur. Is op dit moment in de dressuur L1 en 6winstpunten
en dit op 18jarige leeftijd.Ze wil verder en naar een opleiding in deurne,
een beroep in de paardenwereld ja dat is het voor haar.
Ik ben niet zohandig op het internet en kan geen of nauwlijks informatie vinden over de opleidingen en wat voor kosten hieraan zijn verbonden.
Ben een alleenstaande moeder en kan me goed redden, maar het moet allemaal wel te behappen zijn.
Ze is dit schooljaar klaar met haar examen en dan!
Wie wil mij vertellen hoe alles gaat?
Een zorgzame moeder(Karin)

Chrissetje

Re: Kosten opleiding Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 11:52

zelfde vraag Tong uitsteken

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:08

dat vroeg ik me ook al af! of weet iemadn waar dit te vinden is?

het is wel zo dat je veel spullen aan moet schaffen, een lijstje daarvan kan je vinden in het deurne topic in de HK!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:11

Ik denk dat je dan beter even het NHB kunt bellen over de kosten!

Ik ga komend jaar ook naar Deurne en ik PB met een meisje op een ander forum en die gaf mij deze prijs:

(2004-2005)
Bijdrage logeren en verzorging: 2.400 euro
Bijdrage stalling paard: 1.300 euro
Toeslag gebruik schoolpaard: 800 euro
Bijdrage schoolbedrijf: 440 euro
Lesgeld IB-groep: 936 euro

Het schooltenue kost ongeveer 300 euro.

Zo al met al is het natuurlijk een hele hoop geld. De stalling van een paard betaal je altijd. Alleen als je een schoolpaard hebt komt er nog 800 euro bovenop de stallingskosten. Bijdrage schoolbedrijf zijn algemene kosten, zoals internet, verzekeringen, materialen en mediatheek.

Omdat je uitwonend bent krijg je per maand 215 euro studiefinanciering. Je meot je dus altijd in laten schrijven op school of bij je stageadres. Anders krijg je namelijk maar iets van 50 euro studiefinanciering.

Op HK is ook een topic over het NHB Deurne daar staan ook wel wat handige dingen Ja

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:57

bokbier schreef:
Hallo Luitjes,Mijn dochter heeft veel aanleg voor de paardensport zowel
spring en dressuur. Is op dit moment in de dressuur L1 en 6winstpunten
en dit op 18jarige leeftijd.Ze wil verder en naar een opleiding in deurne,
een beroep in de paardenwereld ja dat is het voor haar.
Ik ben niet zohandig op het internet en kan geen of nauwlijks informatie vinden over de opleidingen en wat voor kosten hieraan zijn verbonden.
Ben een alleenstaande moeder en kan me goed redden, maar het moet allemaal wel te behappen zijn.
Ze is dit schooljaar klaar met haar examen en dan!
Wie wil mij vertellen hoe alles gaat?
Een zorgzame moeder(Karin)

ik denk dat je je dochter moet adviseren een goede opleiding te doen en het paardrijden als hobby te zien,er zijn tegenwoordig zoveel opleidingen voor mensen die de paarden in willen,maar er is niet veel werk,en als er werk is ,is het hard werken voor weinig,de droom dat je de hele dag op een paard zit,ho maar,het is vooral veel stalwerk,hele dagen uitmesten,vegen en het op en afzadelen van paarden,lijkt leuk,maar ze is al 18,dus niet een 16 jarige die wel 2 jaar kan groomen.

verder een eigen bedrijf,ik heb er zelf 1,ik werk van s'morgens 8 tot s'avonds 11,en dat 365 dagen per jaar...

geen vrije dagen,altijd aan het werk,ik heb ervoor gekozen dit te doen,maar het leven in de paarden is hard!!

ik zou echt zeggen ,hou de paarden lekker als hobby en zoek een vaste betaalde baan.

daarnaast,L1 op je 18de is helaas niet echt talentvol,legio meiden zijn Z niveau en hebben als ze de goede paarden hebben talent tot meer.

Ik krijg zeer regelmatig mails brieven enz,om hier te komen werken,als ik iemand dan aan zou nemen,zou het eerder een 18 jarige zijn die Z rijd ,als een 18 jarige die L1 rijd...

sorry,dat ik het vrij hard breng,maar laat ze in hemelsnaam een gewone baan zoeken...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:00

Ik had dat met mijn moeder uitgerekent en we kwamen bij de opleiding paardensport over de €6000,-!
Daarom ga ik maar de opleiding paardenhouderij op het MBO Geldermalse doen Knipoog
Maar het is iig heel duur. (En dan nog er bij te bedenken dat je maar een half jaar op school zit omdat je ook nog een half jaar stage loopt Bloos )