ervaring met easy going?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maccie

ervaring met easy going?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 09:04

ik overweeg momenteel mijn paard het middel easy going te gaan geven, het is voor paarden die snel prikkelbaar zijn moeilijk tegen stressvolle situatie's kunnen en het helpt paarden rustiger te zijn.

het is een middel dat gebaseerd is op kruiden en geen verboden stoffen bevat zoals valeriaan etc.

ik wil het aan mijn paard gaan geven om dat hij komende tijd voor veel situatie's komt te staan die stress kunnen opleveren en hij daar hele gevoelig voor is,

heeft iemand ervaring met dit middel dat o.a bij de paardendrogist verkrijgbaar is?

kainda

Re: ervaring met easy going?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:10

Ïk heb het onze pony ook gegeven
Ze werd er niet anders door.

Wat ons wel hielp was, magnesium door het voer doen. Dit kan je krijgen bij de dierenarts.

En wat ook hielp was. Nervo Horse van Hofman Lieve's.

Succes!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:24

wirona schreef:

Wat ons wel hielp was, magnesium door het voer doen. Dit kan je krijgen bij de dierenarts.

Succes!

Er is wetenschappelijk aangetoont dat magenesium niets anders dan een fabeltje is en geen werkende invloed heeft op een paard Knipoog

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 10:53

2 verschillende meningen over magnesium hihi...

toch bedankt voor je reactie

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:15

ook mijn vorige pony (draver) heeft een tijdje easy going gekregen. hij bleef gewoon zoals hij altijd was, het werkte bij hem dus helemaal niet, ik vond het zonde van mijn geld.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:19

Een paardje wat ik soms rijd krijgt het ook, maar dan maar ter geruststelling van zijn eigenaresse Clown Ik merk totaal geen verschil, en bovendien vind ik het nogal duur.

Saba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:43

Sjonniej schreef:
wirona schreef:

Succes!

Er is wetenschappelijk aangetoont dat magenesium niets anders dan een fabeltje is en geen werkende invloed heeft op een paard Knipoog

Waarvoor is magnesium dan wel goed?
Ik heb gehoord dat magnisium sulfaat in de vorm van engels zout goed zou zijn voor de algehele spijsvertering en alles wat daar nog mee samenhangt (zuivert het lichaam, voorkomt zomereczeem), klopt dit?
Sorry dat ik afwijk van het oorspronkelijk onderwerp maar ik vroeg mij dit al een tijdje af.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:53

Ik heb het aan mijn merrie gegeven: het heeft een hele sterke penetrante geur dus het was een heel gedoe om het haar te laten eten, en het hielp echt 0,0. En het was toch behoorlijk prijzig!!!

Van Magnesium weet ik niets.