barefoot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 06:40

Ik vraag me af of zo een boomloos evenveel houvast biedt als een gewoon (western)zadel. Heb je op een boomloos zadel zoals bijvoorbeeld een barefoot evenveel houvast als op een zadel met boom?
Ik ben namelijk van plan om een barefoor nevada (westernzadel) aan te schaffen. Maar ik wil zeker zijn dat het niet gewoon als een bareback-pad voelt (stuk goedkoper).

Achterom

Re: barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:31

Lees het topic in de huiskamer eens, daar zit onder andere ook de verkoper van de barefoots in Nederland. Verder is er natuurlijk de mogelijkheid om eerst een testzadel aan te vragen, zodat je het eerst uit kunt proberen Lachen

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 22:02

vandaag al uitgeprobeerd Bloos
Heb er eentje tweedehands gevonden aan de helft van de prijs Haha!
(Zoals ze in België zeggen: echte hoerechance.... )
Ben er eigenlijk zeer tevreden over. Het heeft een verbazend goede stevigheid. Helemaal niet gewoon een lapje leer Knipoog
En lekker warm aan de kont }>

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:09

je hebt een stinkend geluk dat je er een tweedehands hebt gevonden!!! ik heb er net eentje besteld. eerst een week getest,en dat beviel zeeeeeer goed. ik zou niet meer zonder kunnen. heb je ook al verschil van lopen en bewegen van je paardje bemerkt? ik vond het een hele verandering! ze liep veeeel ruimer met de barefoot. Pling

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 22:30

Is m'n eerste zadel op mijn nieuw paardje. Maar toen ik ze voor verkoop bereden zag (met gewoon zadel) was ze veel onrustiger. Met die zadel was ze minder bokachtig... Ik weet niet of het aan het zadel ligt maar t zou kunnen. Mijn voornaamste motivatie is dat het beter past op een haflinger waar een westernzadel meestal nogal lang of smal is.
Mijn vriendin heeft veel meer rijervaring dan ik en heeft het vandaag ook al uitgetest. Ook zijn vond het een superleuk zadel. Ben er dus tevreden mee. Morgen nog testen Tong uitsteken

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:49

veel plezier met testen!! ik had ook inderdaad dat warme gevoel aan m'n kond...dat komt door de pad met bont. in de winter zitten we tenminste lekker warm!! hahahaha. het is een super zadel,je zal er veel plezier van hebben,dat weet ik nu al.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:38

en..heb je al gereden vandaag??

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 19:32

Tinkerloos schreef:
en..heb je al gereden vandaag??

yep! En er al af gevallen Tong uitsteken Nadat ik op het idee was gekomen om ze eens met een rijzweepje te rijden... Niet zo 'n goed idee dus, ze stormde er vandoor waardoor ik de teugel kwijt was geraakt.... Toen ze naar de draad stormde en een improvisatie van een sliding stop deed was het prijs.

De vraag of het voldoende houvast biedt is meteen opgelost Haha!
Nadat ik de teugel was kwijtgeraakt begon ze een dolle rit, ik had genoeg houvast aan het zadel en de knop, echte rodeo... maar tijdens de zijwaartse val hing het zadel scheef op haar rug... Heb nochtans een barefoot pad en barefoot singel... Ik denk dat ze gewoon iets te weinig schoft heeft en wat te rond is. Maar bij een andere zadel op deze merrie was dit ook zo. Op onze andere merrie, een KWPN'er met meer schoft lag het overigens zeer goed.
Dus nog steeds geen verkeerd woord over de barefoot Knipoog En mijn vriendin wil er nu ook ééntje aanschaffen. Op zoek naar nog een tweedehands Bloos

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:39

Ik heb ook een barefoot getest, maar vond hem niet fijn. Ik bleef aan het klitteband plakken wat er voor uit kwam. En het paste mijn paard niet, vanwege te hoge schoft. Het zat haar echt niet fijn. Verder zat het wel heel lekker. Ik vind het meer een zadel voor haflingers en fjorden en andere bredere paarden, maar niet voor een smal paardje, met hoge schoft.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:45

Schatjes schreef:
Ik heb ook een barefoot getest, maar vond hem niet fijn. Ik bleef aan het klitteband plakken wat er voor uit kwam. En het paste mijn paard niet, vanwege te hoge schoft. Het zat haar echt niet fijn. Verder zat het wel heel lekker. Ik vind het meer een zadel voor haflingers en fjorden en andere bredere paarden, maar niet voor een smal paardje, met hoge schoft.

nou ben ik toch wel benieuwd naar wat voor klitteband je eigenlijk bedoeld hoor... er zit toch een seat saver op?? ik heb geen klitteband gezien,tenminste niet toen ik er gewoon op zat.. Tong uitsteken

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:01

Tinkerloos schreef:
Schatjes schreef:

nou ben ik toch wel benieuwd naar wat voor klitteband je eigenlijk bedoeld hoor... er zit toch een seat saver op?? ik heb geen klitteband gezien,tenminste niet toen ik er gewoon op zat.. Tong uitsteken

Haha kan ik me wel voorstellen, dat je je dat niet zou kunnen voorstellen. Ik zal het je tekenen.

Afbeelding

Dat flapje kwam los te zitten steeds. En mijn trui haakte erachter (Het zat met klitteband vast). Voor de rest vind ik een barefoot wel een goede aanrader waarbij ze op het paard passen. Ik ben geen tegenstander Knipoog

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:04

misschien bedoelt ze de speciale zwarte pad die klitteband heeft om kniewrongen op te klitten... Maar die dient niet om zonder kniewrongen te rijden.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:07

kris_ schreef:
misschien bedoelt ze de speciale zwarte pad die klitteband heeft om kniewrongen op te klitten... Maar die dient niet om zonder kniewrongen te rijden.

Zie foto. Volgens mij geen kniewrongen. Toch?? Anders heb ik hem verkeerd getest haha, maar hij paste zo wie zo niet. Haha!

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:10

het posten gaat hier snel Haha!
De foto maakt het duidelijk. Ik heb er nog geen last mee gehad. Toch bedankt voor de info

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:46

Je kunt dat flapje desnoods onder het voorboogje door frommelen hoor , als je er zo dichtbij zit dat je er last van hebt Haha!

Helft van de prijs ?? Zo DAT is mazzel zeg !!! OK dan!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:28

Ik heb voor onze half-arabier een boomloos zadel. Het zit heeeeeerlijk!

Het is wel echt anders rijden als met een gewoon engels zadel, maar als je eenmaal gewend bent......

Ik heb trouwens voor dit zadel gekozen omdat we geen geschikt engels zadel voor haar konden vinden (die een beetje betaalbaar was). Omdat ze al op leeftijd is, vind ik het wel een fijn idee dat ik haar met dit zadel alle vrijheid geef, en dat (als we niet meer met haar kunnen rijden) ik het zadel ook op een ander paard kan leggen!

Enige nadeel: je mag er geen wedstrijden mee lopen, dus niet echt geschikt als je met je paard dressuur loopt (ik weet niet hoe het met western zit..). Het is wel echt het ideale vrijetijds zadel, ook als je wel eens een sprongetje maakt.

Groeten, Angela

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:44

Ik ben nog steeds in afwachting van een proefzadel. Ik heb 2 maanden geleden er een aangevraagd en wacht nog steeds af.

Ik heb de laatste tijd last van mijn onderrug op mijn kieffer dressuur zadel waar ik al ruim 5 jaar op rijd Huilen .
Het westernzadel continetal montana(gloedjenieuw) zit wel lekker maar daar krijg ik weer pijn in mijn zitbeentjes van en als ik een paar dagen achtereen op dat zadel heb gereden gaat het wel weer over.
Maar het westernzadel is van mijn vriend en bedoeld voor een gespierde draver en ik rijd zelf op een fries Pling dus dat past niet.

Ik hoop dus dat ik snel kan gaan proefrijden op een barefoot en als het bevalt tja dan ben ik om Knipoog

Ik heb trouwens een keer uitgestapt op een haflinger met ook een soort van boomloos zadel (torsion ofzo?) maar dat zat wel lekker maar ik moest wel even wennen. Ik ben geen haflingers gewend en zat voor mijn gevoel in de spreidstand en die zadels zitten heel zacht als een soort luchtkussen.
Nu nog een keer echt goed proberen om mijn eigen knol *LOL*

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:13

lvanbattum schreef:
Ik ben nog steeds in afwachting van een proefzadel. Ik heb 2 maanden geleden er een aangevraagd en wacht nog steeds af.

Ik heb de laatste tijd last van mijn onderrug op mijn kieffer dressuur zadel waar ik al ruim 5 jaar op rijd Huilen .
Het westernzadel continetal montana(gloedjenieuw) zit wel lekker maar daar krijg ik weer pijn in mijn zitbeentjes van en als ik een paar dagen achtereen op dat zadel heb gereden gaat het wel weer over.
Maar het westernzadel is van mijn vriend en bedoeld voor een gespierde draver en ik rijd zelf op een fries Pling dus dat past niet.

Ik hoop dus dat ik snel kan gaan proefrijden op een barefoot en als het bevalt tja dan ben ik om Knipoog

Ik heb trouwens een keer uitgestapt op een haflinger met ook een soort van boomloos zadel (torsion ofzo?) maar dat zat wel lekker maar ik moest wel even wennen. Ik ben geen haflingers gewend en zat voor mijn gevoel in de spreidstand en die zadels zitten heel zacht als een soort luchtkussen.
Nu nog een keer echt goed proberen om mijn eigen knol *LOL*

heb je pas nog gekeken op de site van boomloos?? ze heeft een storing gehad,en alle bestellingen van rond maart zijn verdwenen uit haar comp. dus als ik jou was zou ik maar even vragen of je nog wel op de wachtlijst staat?? anders zit je over een half jaar nog te wachten. ik heb vorige week getest,en ik heb er ook meteen een voor mezelf besteld! (de western barefoot) ze krijgt binnenkort ook een western barefoot binnen zonder knop!! dus wel western,maar geen knop die in de weg kan gaan zitten! had ik dat nou maar eerder geweten...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:31

Ik heb het Barefoot-zadel Cheyenne en wil beslist noooooit meer een zadel met boom.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 11:33

Tinkerloos schreef:
ze krijgt binnenkort ook een western barefoot binnen zonder knop!! dus wel western,maar geen knop die in de weg kan gaan zitten!

Ik was gisteren zeer blij dat daar een knop zat tijdens de dolle rit Haha!
Dat van die pijnlijk zitbeenknobbels daar kan ik ook van meespreken. Op een boomloos natuurlijk... no problemo, lekker warm en zacht Pling

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:36

ik ben ook blij met die knop hoor,ik hang mijn teugels eraan..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:03

Tinkerloos schreef:
... ze krijgt binnenkort ook een western barefoot binnen zonder knop!! dus wel western,maar geen knop die in de weg kan gaan zitten! had ik dat nou maar eerder geweten...

Je kunt je bestelling altijd omzetten hoor , geen enkel probleem Lachen

Alleen verwacht ik dat het nog wel minstens 2 maanden duurt voordat ik ze heb...ze moeten ze speciaal maken.

Ivanbattum : je hebt inmiddels gemaild neem ik aan ?
Ik was je dus idd kwijt door die stomme harde schijf Scheve mond

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:38

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen Torsion- en Barefoot-zadels (behalve de prijs)?
En heeft iemand ervaring met de maten van Barefoot?
Ik heb een Fjord, dus lekker rond, korte rug en weinig schoft. Maat 1 of kan maat 2 ook? Ik heb een Torsion geleend van een kennis, die zat wel lekker ruim (16 inch zei ze). Eerder heb ik een Randoll's geprobeerd, maar die zat voor mij krap en zat strak op de schoft.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:44

kan je vanaf de site http://www.barefootzadel.be/cgi-bin/index.pl die zadels bestellen en een week op proef hebben zoals jullie zeggen? hoe werkt dat precies? zijn ze ook in Nederland te koop? Past dit zadel op de meeste paarden? Ik heb een draver van 1.61m.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 07:57

Zazoo schreef:
kan je vanaf de site http://www.barefootzadel.be/cgi-bin/index.pl die zadels bestellen en een week op proef hebben zoals jullie zeggen? hoe werkt dat precies? zijn ze ook in Nederland te koop? Past dit zadel op de meeste paarden? Ik heb een draver van 1.61m.

Bij Pmarena (zie boven) ben je aan het goede adres. Zij verzorgt de verkoop en testzadels in NL.