Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Maar je went eraan, de beugels langer maken (dus richting dressuurmaatje) scheelt ook al een stuk.

beautylover schreef:ik heb op pessoa springzadels gereden
ik kan geen springzadel meer zien
ik ging voor de eerste keer met een paard door de bossen waar ik nog nooit op had gereden,en er warennogal vliegen dus dat paard voor mij was heel de tijd met zijn achterbenen aan het slaan,en honey(paard waar ik op zat) die schrok daar heel de tijd van![]()
ik heb liever mijn dressuurzadel hoor
Lielle schreef:beautylover schreef:ik heb op pessoa springzadels gereden
ik kan geen springzadel meer zien
ik ging voor de eerste keer met een paard door de bossen waar ik nog nooit op had gereden,en er warennogal vliegen dus dat paard voor mij was heel de tijd met zijn achterbenen aan het slaan,en honey(paard waar ik op zat) die schrok daar heel de tijd van![]()
ik heb liever mijn dressuurzadel hoor
en wat is het verband met een springzadel?
Margreet schreef:Gewoon goed kort, knieën mooi in de wrong, zoals het model van het zadel ook bedoeld is.

Misser schreef:Ik vond het vrij eng, had het idee dat als het paard een stap opzij zou doen, ik op de grond zou liggen.
runningkawa schreef:Ik voel me juist steviger zitten op mijn springzadel
Maar dat is er dan ook 1 met stevig knie en kuit wrong en ook geen platte zit
Dat is dis ook het zadel voor mij bij jonge paarden en buitenritten, voel me veel veiliger, bij een bok of eens opzij springen.
Die closcontact, vind ik te vrij, daar heb ik 2 keer mee proberen te springen, maar vond dat niks.
Later zeiden ze tegen mij, haastige, bouw dat eens op met springen, ipv meteen parcours hoogte (was toen M) te gaan springem, dan wil je niet meer terug.
Maar dat heb ik dus niet meer ervaren