markt in elkaar gedondert?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

markt in elkaar gedondert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:01

Ik heb (voor derden) nu diverse paarden en pony's tk staan
Met papieren, zonder papieren, hengsten, merries, ruinen, bereden, veulens, etc. Ben dus redelijk van alle markten thuis Haha!

Maar ik krijg gewoon 0 reactie....

Meer mensen hier last van?

Alane

Re: markt in elkaar gedondert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:08

nee... Haha!

Ik verkoop niet voor derden, maar heb zelf een 3 tal te koop gehad en op zich geen problemen met reacties eerder met de lage bedragen die geboden worden/werden.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:31

wat versta je priscies onder derden??? vat het niet helemaal Knipoog ben blondt dat je het even weet Vingers aflikken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:40

voor anderen. stef heeft dus advertenties geplaatst voor kennissen van haar.

met romy had ik er ook nite veel last van. ze was behoorlijk gewild, maar ja, ik vroeg ook niet veel.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:17

De markt is al enige jaren kapot, om dat zo maar te zeggen. Onze ervaring is dat mensen voor weinig geld een pony of paard willen die al erg veel ervaring heeft. Daar komt nog eens bij dat meer dan de helft leek is op het gebied van paarden en gewoon een lieve pony zoekt voor een paar honderd euro, vervolgens een pony kopen die er eigenlijk niet bij past en dan maar weer een nieuwe kopen. Af en toe denk ik wel eens dat mensen denken dat een pony een fiets is, die je zomaar aan de kant kan zetten. Nee, het valt niet mee om een paard of pony te verkopen.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:20

ja ook last van...de leuke NRPS-pony in mijn onderschrift wacht al 4 maanden op een leuk baasje...Reacties in die tijd: 1.. Verdrietig
zo duur is ze niet, mét papier en alles. Maar ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:03

Die markt is vorrig jaar zomer al ingestort heb mn arabier voor een schrikbarende prijs verkocht..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:08

Al het andere wordt duurder en daarom willen mensen zo min mogelijk betalen voor een nieuw paard om alles nog te kunnen financieren (denk ik, dat zou bij mij wel de kwestie zijn namelijk) Ook heb je nu meer regels wat betrefd het houden van paarden (denk bv aan chip) misschien ook dat het daaraan ligt?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:16

De goedkope paarden willen nog wel.

De middenklasse ligt totaal op zijn gat.

De toppers, blijven toppers en die gingen toch al niet zo snel, maar dat hoeft ook niet want die brengen het toch wel op.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 22:34

Ik zet er dus bewust geen prijzen bij, maar dan nog komt niet of nauwelijks de vraag van: Wat kosten ze

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 02:18

Er is gewoon een overschot. ALs je hier in Brabant kijkt, word je dood gegooid met handelaren, stallen en fokkers.

Voor kopers een goede tijd, maar wanneer er wat verkocht moet worden......

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:31

De mensen van tegenwoordig, verwachten het liefst dat je zo'n pony gratis weg doet, omdat ze dan iig een goed tehuis krijgen, dat waren enkele reacties die ik dan wel kreeg ...

Ik blijf erbij met de euro is alles in elkaar gedondert, maarja wat doe je eraan.

Ik had een zeer Sjieke E-pony vroeg er 1st 1900 voor, enkele reacties en enkele kijkers.
Toen opeens mocht ze voor rond de 900 euro weg, en huppa daar kwamen de reacties wel Knipoog
Vond het best comisch Haha!

Kijk eens bij marktplaats en dan bij pony's en dan gezocht, en typ shetlander in, staat overal bij : Gezocht shetlander (Gratis Hamer )

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:37

stef schreef:
Ik zet er dus bewust geen prijzen bij, maar dan nog komt niet of nauwelijks de vraag van: Wat kosten ze

Ik heb geen idee wat je aanbied, maar kan zijn dat de keuze groot genoeg is dat soort paardjes/pony's dat mensen eerst de paardjes kijken waar wel een vraagprijs vermeld word (doe ik ook, 9 van de 10 keer woden er fantasyprijzen gevraagd als je informeerd naar de prijs)

@Parouscha: Shetjes kosten op zich paktisch niets.... ik heb ook het liefst een topper voor 1 euro.
En e-pony's voor kids lopen (naar mijn weten) sowieso niet zo. En voor dat geld moet het wel wat bijzonders zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:45

Dat de markt voor middenklassers zo ingekakt is komt voornamelijk door al die mensen die zo leuk een veulen willen fokken van hun papierloze merrie met een papierloze hengst Haha! Haha! Haha!

Zo komen er jaarlijks 10.000 papierloze veulens op de wereld, en daar sta jij dan als zorgvuldige fokker Haha! Haha!:D want hetzelfe soort paard kan de koper dus voor 100 euro krijgen ipv de 1000 euro die jij voor je zorgvuldig gefokte produkt vraagt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:50

Hoe komt het dan dat ik de paarden die ik zoek juist achterlijk duur vind Knipoog ?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:57

Fitzroy schreef:
Hoe komt het dan dat ik de paarden die ik zoek juist achterlijk duur vind Knipoog ?

omdat je een dure smaak hebt en kwaliteit kunt onderscheiden Haha!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:59

stef schreef:

kun je misschien beter wel doen, ik kijk zelf niet eens naar de paarden waar geen prijs bij staat, alleen die waar wel een prijs bij staat, als die netjes is reaggeer ik voor een afspraak....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:59

Ik vind de prijzen op marktplaats ook verschrikkelijk hoog...
Nu heb ik laatst in plaats van op kenmerken op prijs gezocht en toen bleek er ook nog wel heel wat leuks te zitten onder de 3500 euro gelukkig, dus denk dat als ik serieus de stap neem om te gaan kopen, dat ik eerst op prijs zoek en pas als daar niet iets goeds tussen zit in de duurdere groep (of prijsloze groep) ga zoeken...

Ik reken overigens wel om naar gulden prijzen omdat ik het idee heb dat veel mensen van het gulden teken een euro teken hebben gemaakt.
Waar je eerst 4500 gulden betaalde voor een leuk wedstrijdpaardje, wordt nu in veel gevallen minimaal 4500 euro gevraagd. 5 jaar geleden betaalde je voor een Z paard van een jaar of 10-13 nog zo'n 10.000 gulden (in elk geval in onze regio)

Zou dus wel de vraagprijs erbij zetten, als die niet zo hoog is, dan kunnen mensen aan de hand van de foto's bepalen of het de moeite van het kijken waard is voor hun... Misschien dat je dan wel meer en serieuzere reacties zult krijgen.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:07

Het punt is dat mensen belachelijke prijzen neerzetten als vraagprijs.
Een 8-jarige die nog nooit een wedstrijd gelopen heeft en geen papieren heeft, daar betaal ik dus echt geen 4500 euro voor!
Ik weet ook dat je voor dat geld geen 9-jarige op Z niveau moet verwachten, maar dit is wel het andere uiterste!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:20

Voor een leuke afgerichte 3-4 jarige betaalde je in de tijd van de gulden 5000,-. Hedendaags betaal je 5000 euro.

Ook de paardenmarkt is inmiddels verzadigd, niet te spreken over de pony markt welke al jaren op z'n gat ligt!!!

Ook fokkers en handelaren van rijpaarden klagen inmiddels steen en been, want je kunt je handel simpelweg aan de straatstenen niet meer kwijt!

Er wordt teveel gefokt en te weinig gekeken naar de markt...
Ja hedendaags... Maar nu is het al te laat... Het aanbod is te groot en keuze genoeg...

Qua prijzen.... Tja het is maar net wat de gek ervoor geeft.... Als het dier niet verkocht word, dan zakt de prijs toch wel..!!!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:37

Klopt de markt is kompleet in gedonderd. Kon je 5 jaar geleden je goed gefokte talentvolle paarden voor 15.000 gulden verkopen. Nu mag je blij zijn als je er 4500 euro voor krijgt. De markt is meer dan verzadigd en dat is heel jammer dat de sportpaarden niet meer bij de ambitieuze ruiter terecht komt.
Ik heb geen idee waarom mensen nog steeds veel paarden gaan fokken, want er is totaal geen afzetmarkt. En zijn een paar mensen die op dit moment lekker in de handen wrijven.... de hengstenhouders....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:45

talentvol hier en sportpaard daar... en de recreanten? de grasmaaierr houders, de bosrruiters, de heideverkenners, asfaltvreters, enzovoort...

KNHS-kerncijfers schreef:
In december 2002 is in opdracht van de KNHS, het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij en de ANWB een landelijk onderzoek uitgevoerd naar de opbouw, de aard en de wensen van de recreatieve paardensporter. Het onderzoek werd uitgevoerd door ZKA Consultants & Planners in samenwerking met het Marktonderzoeksinstituut NIPO. Onder 'paardensporters' wordt in het onderzoek verstaan: iedereen die in de afgelopen 12 maanden minimaal viermaal onder het zadel heeft gereden of gemend met een paard of een pony.

Aantal paardensporters
In totaal beoefenen 415.000 mensen de paardensport. Dat is ongeveer 2,5% van alle Nederlanders. Nog eens 425.000 mensen hadden de afgelopen 5 jaar 'wel eens' iets aan paardensport gedaan. Deze groep is voor het verdere onderzoek buiten beschouwing gelaten, net als alle ponyruiters onder de 8 jaar (15.000 in totaal). Van de resterende groep van 400.000 ruiters en menners beoefenen er 60.000 de paardensport echt als sport: in wedstrijdverband. Verreweg de grootste groep paardensporters, 340.000 mensen, rijdt dus recreatief.

Disciplines
Van de 60.000 wedstrijdsporters doet 91% aan dressuur. Dit hoge percentage wordt mede veroorzaakt omdat een ruiter of amazone vaak in meerdere disciplines actief zijn, zo zullen veel spring- en eventingruiters ook ' dressuur' hebben aangekruist. In absolute aantallen ziet de verdeling van de wedstrijdruiters per discipline er als volgt uit: Dressuur: 55.000, springen: 23.000, voltige: 7.000 en eventing/military: 4.000. Daarnaast houden 7.000 paardensporters zich bezig met endurance, Western riding, tuigpaarden (inclusief Friezen) en mennen (samengesteld en vaardigheid).

Geslacht en leeftijd
Er zijn naar verhouding veel meisjes en vrouwen actief in de paardensport. In de leeftijdsgroep van 13 tot 19 jaar is het aantal meisjes zelfs 84%. Volgens het CBS telt Nederland 2% meer vrouwen dan mannen, maar dat wordt veroorzaakt door het feit dat vrouwen relatief ouder worden dan mannen en voor dit onderzoek is dat niet van belang. Het grootste aantal paardensporters (34%) valt in de leeftijdscategorie tussen de 10 en 20 jaar, 19% is tussen de 20 en 30 jaar oud en 15% tussen de 30 en 40. In de hogere leeftijdscategorieën neemt het aantal actieve paardensporters snel af. Geconcludeerd mag dus worden dat de gemiddelde paardensporter een jeugdige leeftijd heeft. Om een indruk te geven: 47% van de paardensporters is tussen de 8 en de 19 jaar oud. Bij de schaatssport is 32% tussen de 6 en de 17 jaar oud.

bron: KNHS

Hier worden paarden en pony's voor gefokt...
en dan weet je nog niet hoeveel jaar een paard gemiddeld bij een eigenaar blijft, hoe oud ze worden etc...
Markt ingestort ja, voor een bepaalde groep paarden/pony's in een bepaalde prijsklasse. Maar om de HH te beschuldigen/verwijten dat ze zitten ze zich in de handen zitten te wrijven .....
Die zitten er niet op te wachten dat merriehouders/fokkers stoppen vanwege overkoopbare produkten...
Merriehouders/fokkers leggen de lat steeds hoger voor de vaderdieren en dat kost geld.... wat schijnbaar de aspirantkoper niet bereid is te betalen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 08:53

Alane schreef:

Ik heb geen idee wat je aanbied,

Hmmz,
Gribaldi x schalkhaar, merrie 2004
Gribaldi x Conto, merrie 2004
Sonique x Jetset D, Merrie, 2004
Papierloze hengst paard 2004
Papierloze hengst pony, 2004 (2x)
D pony merrie, gereden
E pony merrie, Gereden
C pony merrie, mag weg als gezeldschaps pony ivm gebrek
Groot paard ruin, licht onder het zadel

Ik zit dus te denken om met de veulens die dit jaar geboren worden al vroeg te gaan adverteren, als ze nog echt baby zijn zeg maar.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:54

Als ik iets (maakt niet uit wat) te koop zie staan zonder prijs, dan reageer ik er nieteens meer op.
Vaak hebben de verkopers dan zulke hoge prijzen in hun hoofd, veel hoger dan ikzelf.
Dan heb ik dus geen zin om eerst helemaal te mailen voor de prijs, want het is zo'n teleurstelling dan.

Ik weet niet wat je te koop hebt staan, maar ook heb ik het idee dat de mensen het liefst een kant-en-klaar 4-jarig paard dat al wedstrijden heeft gereden en allens kan, willen hebben, in plaats van een veulen of jaarling waarvan je nog maar moet afwachten wat het wordt.
Plus dan nog de kosten en moeite van het inrijden.

/ Edit: inmiddels staat er ook wat je te koop hebt staan Lachen

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:58

alles ligt op zijn gat en de euro heeft er niet aan meegewerkt.
Niet alleen de prijzen van de paarden zijn omhoog gegaan ( de vraagprijs ) maar wat men vroeger aan stalling en onderhoud betaalde in guldens betalen ze nu in euro´s. Mensen hebben gemiddeld minder paarden dan vroeger en iedereen fokt sneller zelf een veulen dan er eentje te gaan kopen.
Er wordt ook veel meer geimporteerd dan vroeger. Dit probleem begon eigenlijk toen de grenzen open gingen. Vroeger gingen hier de mindere paarden naar het slachthuis en dus was er in principe minder aanbod, maar nu dat we goedkoop paarden kunnen halen uit bijvoorbeeld polen enzo ( voor o.a. slacht ) blijven hier de mindere paarden gewoon staan. En die trekken de prijzen naar beneden.
Het klinkt heel grof en ik ben het er ook niet mee eens, maar zo is het wel.
En dan over papieren. Hengsten zijn makkelijk te vinden. Je betaald en je het de mogenlijkheid om uit je " gewone" merrie een veulen te fokken met een uitzonderlijke goede vader, maar in de echte topsport willen ze paarden met zowel goede vaders als goede moeders. Ik probeer mensen altijd duidelijk te maken dat een moeder eigenlijk nog belangrijker is dan een vader. een goedgekeurde dekhengst die zich heeft bewezen in de sport kan iedere merrie dekken, maar een goed veulen fokken met zowel vader en moeder die zich bewezen hebben is bijna een vereiste voor de topsport. En dit was vroeger niet zo erg als nu. Vroeger waren die echte top hengsten vaak alleen voor mensen met geld en die hadden dan ook vaak automatisch een hele goede merrie ( omdat ze zich die konder veroorloven).
Ervaring bij een paard is natuurlijk belangrijk, maar capaciteit is wat de echte sporter het liefste heeft. Ervaring komt wel, capaciteiten daar kan je niet op trainen.

wanneer ik verkoop zet ik er geen prijzen bij en vermeld ook dat ik geen prijs vrijgeef via email. Ben het beu dat iedereen emailt en de prijs vraagt alleen maar om de prijs te weten. Ik heb nog nooit een paard ver beneden de prijs die ik in gedachten had verkocht.
Natuurlijk gaat het er allemaal om dat je net die ene persoon moet kunnen vinden.

Denk ook dat er genoeg mensen zijn die wel willen kopen, maar niet zo een bedrag in een keer kunnen ophoesten...