vragen over pessoabit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

vragen over pessoabit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 15:10

hoi wat is de werking en ik wil graag jullie mening over het passoa bit (schrijf je t zo?) ik heb m van n vriendin te leen tenminste als ie past... xxx
Laatst bijgewerkt door Karin op 06-04-05 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

_Spooky_

Re: mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:29

t is pessoa bit...passoa is alcoholhoudende drank....ook leuk.....in bit vorm!
Die werking zou ik wel weet Haha! Party!! .

Over de werking van de pessoa weet ik niet zoveel!!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:30

Volgens mij werkt het vrij pittig in (tenminste als ik de goeie in gedachten heb; die met die ringen)

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 15:33

hahahahaha.... ik zat al te dubben hoe je het schrijft... haha maar geeft verder niet.. passoa weet ik ook de werking wel van haha~!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:08

ja door de hefboomwerking heeft tie toch een scherpere inwerking

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:29

Ik dacht dat door de hefboomwerking het bit een scherpere inwerking in de mond had en op het hoofd. Er word druk uitgeoefend op het kopstuk.

Mijn haf heb ik er een tijd mee gereden.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:32

Hij heeft idd een scherpere werking dan een 'gewoon' bit. Mag ik je vragen waarom je dit bit wilt proberen, helemaal omdat je de werking ervan niet eens weet Verward

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 17:00

ik weet de werking ongeveer maar wil jullie mening.. mijn pony is gigantiisch sterk buiten en rijdt haar dan met thiedemann, wil eens iets anders proberen... het is heus niet zo dat ik er zomaar een bit in knal.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:26

Ik zou niet dit bit gebruiken omdat je pony sterk is, dit is al een behoorlijk scherp bit, en als je daar dan ook nog eens aan gaat trekken om je pony te kunnen houden, dat lijkt me niet zo lekker voor z´n mond. Ik zou eerder veel gaan oefenen met overgangen rijden in de bak dan een scherper bit pakken.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:37

elanor schreef:
Ik zou niet dit bit gebruiken omdat je pony sterk is, dit is al een behoorlijk scherp bit, en als je daar dan ook nog eens aan gaat trekken om je pony te kunnen houden, dat lijkt me niet zo lekker voor z´n mond. Ik zou eerder veel gaan oefenen met overgangen rijden in de bak dan een scherper bit pakken.

Niet mee eens.
Mijn pony is in de bak zo mak als een lammetje en reageerd goed.
Maar buiten ..Woei.. }>

carola1

Re: vragen over pessoabit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:13

mijn paard is binne ook kei braaf en makkelijk te rijden op een gebroken trensje.
buiten heb ik er ook een pessoa bitje in liggen,simpelweg omdat ie buiten veel "gekker" is dan binnen.
dan heb ik meer te vertellen

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:59

Citaat:
het is heus niet zo dat ik er zomaar een bit in knal.

Uhm, sorry, maar daar lijkt het wel op. Aangezien je een bit gaat gebruiken, waar je zelf de werking nog niet eens van weet Afbeelding

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:17

Mexx schreef:
Citaat:
het is heus niet zo dat ik er zomaar een bit in knal.

Uhm, sorry, maar daar lijkt het wel op. Aangezien je een bit gaat gebruiken, waar je zelf de werking nog niet eens van weet Afbeelding

daarom vraagt ze eerst naar de werking ervan Clown ik weet ook niet van allen bitten de werking. Dus vind het wel goed dat ze eerst vraagt wat voor werking het heeft voor ze het gaat gebruiken.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:28

Ik heb een pessoa bit.

Ik heb een teugel om de grootste ring en dan op de onderste ring. Als je de teugels op de laatste ring hebt is die inwerking ook sterker. Het geeft een hefboom effect en daardoor werkt het bit scherper in op het paard.

Ik heb die bit ook enkel voor buiten rijden. De mijn is nu 3 de weg over gerent en werd gewoon gevaarlijk...En toen reed ik gewoon op een trensje.. dus nu heb ik enkel voor buiten een pessoa bit in. Als ik buiten rij dan heb ik de onderste teugel los hangen en de bovenste teugel ligt contact. Ze is er nog 1x tussen uit gevlogen ik nam rustig de onderste teugel iets aan en ze stond stil. Als ze braaf blijft probeer ik weer me trens.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:37

je kan een pessoa zo scherp maken als je zelf wilt. Hoe lager de teugel, hoe meer hefboomwerking je hebt, hoe scherper hij is.
Je zou ervoor kunnen kiezen om hem met dubbele teugel te pakken. 1 teugel op de grote ring (= iets hefboomwerking) en 1 teugel op 1 van de kleine ringen als noodrem

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 19:07

thnx voor info!! en ik vroeg het idd gewoon om eerst meer over het bit te weten te komen voor ik hem ga gebruiken..