pads houden die zweet beter tegen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cloud

pads houden die zweet beter tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 14:44

hallo,

ik heb een probleem met mijn paard (tinker) en mijn zadel.
mijn paard zweet heel erg, zodat mijn zadel helemaal wit uitslaat van het zweet.
ik heb al van alles geprobeerd om dit tegen te gaan bijv. het zadel meer vetten en een dikke sjabrak gekocht van harry horse maar het helpt niet.

nu heb ik zitten denken aan een pad bijv. een anky pad of van een ander merk. zouden pads beter het zweet tegen gaan of niet!!
graag jullie ervaringen en tips zijn natuurlijk ook welkom

groetjes coby

sharonalover

Re: pads houden die zweet beter tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:05

Ik heb een Anky-pad, en als het winter is, zweet mijn pony niet met de Anky-pad op, maar wel met een ander dekje, terwijl ik wel even lang en intensief rijdt.
Nu het wat warmer word zweet ze wel onder de Anky-pad, ik weet niet hoe erg bij een ander dekje, want ik heb een dressuurzadel sinds kort, en de anky-pad is het enige dressuurdekje.
Ik denk wel dat ze bij een ander dekje wat erger zweet, maar volgens mij scheelt het niet veel, teminste, niet bij mij.

Misschien kan je proberen om je zadel telkens als je tinker zo erg heeft gezweet, je zadel op die plekken schoon te maken met zadelzeep, zodat het zweet eraf is.
(p.s., dit kan dus ook gebeuren als je de singel op je zadel legt met het zweet naar beneden, maar dat is weer een ander verhaal Haha! )

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:08

Echte lamsvel eronder, dat absorbeert bere goed!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:13

ik merk bij mijn ankypad dat het paard onder het zadel nauwelijks nat is en dat het vocht via het pad naar buiten komt. Mijn pad is dan aan de buitenkant nat, maar het zadel niet.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:21

marijkedam schreef:
ik merk bij mijn ankypad dat het paard onder het zadel nauwelijks nat is en dat het vocht via het pad naar buiten komt. Mijn pad is dan aan de buitenkant nat, maar het zadel niet.

Dit merk ik ook....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 23:26

Mijn Polypads lijken het vocht te 'vangen': paard en zadel blijven redelijk droog, het vocht trekt echt in het sjabrak. Leg je 'm te drogen in de zon of stop je 'm in de wasmachine, dan is-ie daarna ook zo droog. Ik vind het prima sjabrakken voor op warme dagen, lange buitenritten en endurancewedstrijden.