Wennekers Amsterdam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

Wennekers Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 10:36

hoi hoi
er was (mogelijk) rhino op stal wennekers in amsterdam, nu is het 4 weken geleden dat ik daar wat van gehoord heb, en weet nu niet wat nu verder?
Er scheen een veulen dood geboren te zijn en 1 paard met verlammigsverschijnselen. Nu hebben wij op stal maatregelen genomen en deze hebben wij nogsteeds, maar we hebben er en een lange tijds niet meer van gehoord en vraag me af of er nog sprake is van besmettingsgevaar..

Iemand die meer weet? Of iemand die op Wennekers staat?

liefs, muis.

Lenneke_

Re: Wennekers Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:05

PB Steffi even. Haar verzorgpony staat daar.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:09

Voor zover ik weet hebben ze het erg goed onder controle, zijn er geen nieuwe gevallen bijgekomen en is alles alweer aan de beterende hand.

Dus niet echt reden tot paniek. De stal waar ik sta ligt er recht naast en daar gaat eigenlijk gewoon alles door.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:13

Bij Medisch staat er een apart sticky over rhino en ook info over Wennekers.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:24

Muiszje, als je op een stal staat waar geen rhino is uitgebroken dan zijn maatregelen onnodig. De paarden die op stal Wennekers staan komen nl. niet van het erf af, laat staan op andere stallen of in het Amsterdamse bos. Overigens heb ik ook begrepen dat het besmettingsrisico als je een evt. besmet paard passeert / tegen komt in bijv. het Amsterdamse bos uiterst miniem is, het is dus niet nodig om je daar zorgen over te maken. Ik heb net trouwens ook op een Amerikaanse site gelezen dat onderzoek heeft uitgezen dat het rhino virus bij een groot percentage paarden sowieso latent aanwezig is, het breekt echter lang niet altijd uit. Verder lijkt het mij verstandig als alle evt. updates centraal worden gehouden in het topic op het westernforum in dit topic: viewtopic.php?f=4&t=387162 . Ik ga even TeM'en om te vragen of hier een slotje op mag.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:29

Er zijn idd een heel aantal paarden waarvan je niet weet dat ze het bij zich dragen. Het heeft zich dan ooit eens geuit in een kleine verkoudheid ofzo, maar is wel in het lichaam gebleven. Als de weerstand dan minder is kan het terug komen. Het is een herpes-virus, daar wordt ook de koortslip bij mensen door veroorzaakt. Als je eenmaal een koortslip heb gehad kom je er ook niet vanaf, je hebt er niet altijd last van maar wel als je weerstand minder is. Zo werkt dat ook met Rhino bij paarden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:38

om de discussie hierover centraal te houden, gaat dit topic op slot. Op WN viewtopic.php?f=4&t=387162 is een al lopend topic hierover en op MD kunnen medische vragen worden gesteld.