Oke,bedankt voor alle maal tips,
hermendeuxs, dit gaat over de pony die 'jullie' zo goed aan kunnen..
Ik heb geen problemen met geen enkel paard..ik zit te twijfelen dus wil je voortaan normaal reageren bedankt
Citaat:
sas00
Bericht Onderwerp: Re: Door blijven rommelen..?
Ja meis... dat wordt echt moeilijk
Is er niet een boer ergens in de buurt waar ze ook s'winters op het land kan met soortgenoten?
Op die manier kost het minder en hoef je haar misschien niet te verkopen... kan ze lekker paard zijn
Want als je denkt dat lease al niet gaat lukken, dan ben ik bang dat je haar nooit verkocht krijgt.
Ik wil eigenlijk niet overgaan naar de standaard vragen maar toch even
Kan dat gedrag niks te maken hebben met het voer?
De buurman van mijn paard mag van de VA geen biks (ook geen basis brok) krijgen omdat hij daar niet tegen kan, het gedrag wat jij beschrijft voor jouw pony krijgt deze meneer dan ook... echt dood eng.
Verkopen gaat niet moeilijk,als ik haar op marktplaats zet of wat dan ook word ik altijd dood gemailt,maar dat komt door der sprekende hoofd van der daarom willen veel mensen haar..Maar als ik haar toch verkoop komt ze terecht bij de slacht,dat is wat wel zeker is en die keuze om haar dan te verkopen maakt het mij maar moeilijker,tis een paardje wat wil werken maar door 1 persoon en dat ben ik..maar e blijft zo qau karakter en ik heb geen zin meer om elke dag vliegles te krijgen
Met haar is veder ook niks aan de hand ze is goedgekeurd etc,ook op der gedrag later na laten kijken en er was nooit iets mis mee,er werd altijd gezegt het is een druktemaker,dat ze een druktemaker is dat weet ik,kan niet alleen staan etc.
Biks mag ze dus wel,de dierenarts heeft me een soort brok aangewezen waar ik haar gewoon aan moet houden,sportbrok dus.
Als ik haar toch laat lease hebben we straks toch kinderen die weer wat gebroken hebben of waar zei het vertrouwe uit de paardengebied van mensen houden..ik wil niet ongelukken laten gebeuren als ik weet dat dat er toch wel van komt.Ik heb zoveel mee gemaakt met der dat ik haar dus dondergoed ken wat ze gaat uitspoken..
calypso1989 schreef:meid je bent al zover gekomen met die pony.. als je haar weg doet begint alles weer opnieuw.. daar krijg jij spijt van. En je pony is het niet waard.
je hebt zolang doorgezet.. het zou zonde zijn dit dier weg te doen.. echt zonde..
het is nou zo afhankelijk geworden van jou.. zoals jij van ieder ander bent.
Ja het is misschien zonde,maar ik wil niet elke dag straks weer een gevecht aan,ik laat haar ook wat meer links liggen dan ik er wat mee doe..dan is ook sneu voor het diertje..
en idd bij iemand anders zal die gene het weer voor het kiezen krijgen..
Brendageene schreef:Tja het is wel zonde als je haar nu na al die tijd weg zou doen. Als je er nog de energie voor hebt zou ik toch proberen het rijden beter te krijgen. Ga eerst eens alles controleren wat niet met die pony te maken heeft, het zadel en hoofdstel, de bakbodem (ik ken paarden die de bak niet inwillen omdat de bodem erg zwaar is) De gezondheid van de pony, rug, tanden, benen etc.
Is ze echt helemaal kerngezond, ligt er een goede bodem in de bak en ligt ook het zadel goed op haar rug dan zou ik overwegen om er eens iemand anders naar te laten kijken. Breng haar anders weg naar een africhtingsstal. Ik weet niet of er ook volwassen op je pony passen, maar laat haar eens rijden door iemand die al flink doorgewinterd is in moeilijke paarden. Die zich er ook niet af laar bokken en rijkunstig een stuk verder is dan jouw.
Ik zeg niet dat je slecht kan rijden, je bent echt al heel ver gekomen, maar als je ergens op vast zit met je pony, is het soms een hele verheldering als iemand anders met een andere aanpak of rijstijl het probeert. Misschien gaat er dan een hele andere wereld open en zijn de problemen niet zo groot als je gedacht had.
Heel veel succes ermee en ik wil wel graag weten hoe het verder afloopt
tanden ,rug,benen etc allemaal goedgekeurd,ze is dit jaar zelfs nog gekeurd en nog alles prima.
Zadel ligt goed hoofdstel past prima..Ik heb er nog wel energie voor maar ik laat haar meer links liggen zoals ik al zei,ik vind het jammer dat ik nu pas na gaan denken want hoelanger je een pony hebt hoe meer je van dat beestje gaat houden.De bakbodem is echt een paardenbodem speciaal zelfs,ook op zand doet ze deze keuren en op het strand zelf is ze weer supper lief.dus bakbodem ligt het ook niet aan.
Om der op een africhtingsstal heen te laten gaan komt ze juist vandaan..dus daar ook echt bereden geweest..volgens hun meer weten we niet,we zijn er al achter dat we der brandmerk weten..volwassenen passen erop maar ze bokt zelf mn moeder eraf en heeft toch ook jaren gereden
Loesjuh schreef:Heb je al eens geprobeerd om je pony voor de kar te beleren? Aangezien ze alleen met rijden zo vervelend is, en de stemhulpen kent.
Als ik eerlijk moet zijn durf ik dat niet aan omdat ze in het verleden natuurlijk getrapt heb,en omdat ze rijtechnis al bang is voor een zweep,de kar lijkt me dus zelf geen oplossing.
Ibbel schreef:Als deze pony echt 'gek' is, en door niemand te berijden is, en jij het je niet kunt verantwoorden om haar als recreatiepaard, hobbypaard of fokmerrie aan te houden, dan kun je maar één beslissing nemen om te voorkomen dat het paard bij een ander een lijdensweg tegemoet gaat: naar de slager brengen. Dat is het eerlijkste naar dit paard toe. Zij heeft kennelijk in haar leven voor ze bij jou kwam zo veel meegemaakt dat zij geen vertrouwen meer heeft in mensen (behalve jou dan). Als zij dan zó bang is, is zij dood beter af. Klinkt hard, maar haar met haar karakter en problemen aan een ander meegeven is veel oneerlijker tegenover het paard (en tegenover andere mensen ook!).
Kun je dat niet over je hart verkrijgen, dan zal jij de rest van je leven voor dit paard moeten zorgen. En dat zal dan gaan op de voorwaarden die het paard stelt, nl buiten een beetje rijden zonder zadel en geen dressuur. Want ik heb er een hard hoofd in dat jij na 3 jaar aantobben nog veel verandering in dit gedrag kunt aanbrengen.
Sterkte met je beslissing, en hou wat het best voor het páárd is altijd in gedachten.
rijpaard hobbelpaard etc hm nee nu nog niet ze mag en haat kleine kinderen dus ook,
fokmerrie zal wel een idee kunnen zijn maar ze heeft geen papier,heeft ze wel maar zijn foetsie,dus dat zal geen oplossing zijn.dan komen er meer veulens zonder papier en raak je ook moeilijker kwijt.
ze is veder gewoon heel levensluchtig en doet dus wel dingen maar rijden is het moeilijker,ik vind het niet erg om heel me leven aan haar vast te zitten,maar het geld groeit niet en als ik toch echt veder wil..
de slacht word ze ook heengebracht dit paard kan je niet verkopen aan mensen dan maakt ze straks ongelukken en komt ze nog bij de slacht terecht,dus deze pony verkopen word zowiezo moeilijk..
Ilsuuuh schreef:wow egt knap van je dta je dit al 3,5 doet, ik ken het probleem van het bokken en steigeren en op een gegeven moment doet het je niets meer en blijf je zitten dta is opzich wel heel relaxed!!!
Heb je wel eens een veearts naar haar laten kijken? (vast wel) maar misschie is het iets in haar rug ofzow waar ze last van kan hebben, of ziter iets niet goed in haar hoofd!!!
Je kan deze pony alleen maar houden als je zelf nog wilt en er genoeg tijd insteekt denk ik!!!
Het is jammer da ik niet weet waar je woont deze pony lijkt me egt een uitdaging!
Veel suc6 ermee!!!
tuurlijk is er een veearts geweest goedgekeurd nog maals
en idd veel tijd in steken blijft altijd wel maar heb het druk met school en gaat als slecht,omdat ik teveel bij haar ben,5 onvoldoendes
een uitdaging is het niet meer tis niet leuk hoor na 3,5 jaar.
orchideetjuh schreef:niet lientje weg doen
Hermesdeux-je kan toch ook wel even wat aardiger reageren, volgens mij hebben sommige mensen echt hun respect verloren door al die topics haha
Ik heb geen zin om constant met haar in een gevecht te belanden van wie gelijk krijgt.Ze is sterk en maakt zich heel makkelijk groot,je durft er zelf ook niet op,geef niet jou pony niet maar dat is een voorbeeld dat toch veel mensen bang van haar zijn.
buiten is het zelf ook een gevecht om haar naar voren te rijden,ja terug weg kan ze alleen maar rennen.
Lieke schreef:Wat dacht je ervan om haar eens een tijdje in training te zetten bij een proffesionele ruiter, maar dan een echte goede?
Die kan een stuk meer bereiken met de pony.
Het kost misschien wel wat, maar met een beetje geluk krijg je een betere pony terug.
Isa ze al geweest en komt ze zelf vandaan..ik heb nl bij je ook reden op jeanne d'arc in de lessen..of was dat bij mirjan
Oke iedereen even beandwoord,ik rij dus zonder hulpteugels geen slof geen martugal etc..daarvan doet ze het enkel maar meer van