sprongen, zoals, in-uitjes, oxer, tripple's enz

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

sprongen, zoals, in-uitjes, oxer, tripple's enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 21:08

hoi,

ik vroeg mij af wat nu bijv een oxer is enz, en welke waarvoor is, ik ben nu af en toe aan het vrijspringen, en wil hem leren oefenen om goede passen te zetten, en ook goed af zetten,

dus heeft iemand een foto, met beschrijving ofzoiets

wil je het dan hier zetten of pb-en

erg bedankt Lachen

Margreet

Re: sprongen, zoals, in-uitjes, oxer, tripple's enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:37

Steilsprong:
Afbeelding

Oxer:
Afbeelding

Tripplebar:
Afbeelding

Ik zou er wel een grondbalkjes onder leggen.

Verder begrijp ik je vraag niet zo goed....

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 06:43

Bloos sorry, Lachen

ja ik bedoel dus. sommige mensen leggen eerst bijv balkjes neer voor ze beginnen met springen, maar welke 'sprong' is nu juist de beste om een jonge pony ( 3 jaar ) mee te beginnen,
bijv de een sprong is om de afzet goed te oefenen en de ander is misschien weer voor iets anders goed

beetje barre uitleg Tong uitsteken

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:02

Ik spring het liefste over een kruis of over een (raar) triplebar. Je springt daar met de hindernis mee. Oxer heeft dat minder. Een steil heb ik helemaal een hekel aan, misschien omdat die zo recht is? En vaak ligt er wel een balk, maar geen grondbalk om afzet te bepalen. Dan springt dat voor mij niet fijn.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 16:09

niemand verder ? Lachen

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:36

Ik zou zoiezo rustig aan doen met een driejarige. Rustig over balkjes draven, wat je kunt uitbreiden tot cavaletti's. Doordat je meer balken achterelkaar hebt liggen leert je paard ook tellen. Elke (bekende) springruiter zegt dat dit dé manier is om je paard af te richten. Ook wordt hierdoor zijn balans beter. Eerlijk gezegd vind ik dat je beter rustig aan kunt op bouwen. Je kunt je paardje wel vrij laten springen, om zijn balans te laten vinden. Maar ik zou het niet te hoog doen. Hou er bijvoorbeeld rekening mee dat je paard nog niet echt is uitgegroeid. Als je het nu rustig aan doet heb je een paard wat dertig of zelfs ouder kan worden. Wil je nu al het maximale uit je paard worden dat je over een half jaar kan wedstreid rijden, heb je een paard wat hooguit 18 word. Dat zou jammer zijn toch? Veel plezier met je paardje Haha!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 17:05

@ black-wite

nee, ik wil hem idd gewoon proberen een goede balans en afzet, snelheid enz oefenen, het gaat zowieso niet om de hoogte, als een paard 1,50 kan springen, betekent het nog niet dat hij echt kan springen,

daarom vroeg ik mij af welke soort sprongetjes daar goed voor zijn

ik doe nu meestal 3 balkjes neerleggen en daarachter ( paar meters ) een klein kruisje, van in het middenpunt ong 15 cm

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:09

Tr3z3l_l0v3r schreef:
@ black-wite

nee, ik wil hem idd gewoon proberen een goede balans en afzet, snelheid enz oefenen, het gaat zowieso niet om de hoogte, als een paard 1,50 kan springen, betekent het nog niet dat hij echt kan springen,

daarom vroeg ik mij af welke soort sprongetjes daar goed voor zijn

ik doe nu meestal 3 balkjes neerleggen en daarachter ( paar meters ) een klein kruisje, van in het middenpunt ong 15 cm

Ja, zoietsa denk ik wel dat goed is. je kunt ook eens proberen als hij dit goed doet om de balkjes op een galopsprong te leggen. Dat is geloof ik 2,70 meter voor paarden. Maar dat weet ik niet zeker.