hoe de kosten verdelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chely

hoe de kosten verdelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 20:00

hey,

als je de kosten voor het paard met iemand deelt.
Hoe doe je dit?

Is het ieder de helft van de aankoopsom en dan nog de helft van stallingsgeld, dierenarts, hoefsmid e.d.
Of blijft het paard van jouw en betaald de ander een vast bedrag per maand (hoeveel).
Wat als je binnen een gezin/relatie een paard deelt?

Hopelijk hebben mensen hier ervaring mee.

elmiran

Re: hoe de kosten verdelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:14

ligt eraan wie het paard gekocht heeft Haha! als je hem zelf gekocht hebt zou ik de gene waarmee je het paard dan deelt gewoon een vast bedrag per maand laten betalen.

Als jullie samen het paard gekocht hebben zou ik gewoon alles bij elkaar optellen (dierenarts,stalling,voer enz) en dan ieder de helft betalen.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 07:49

Ik heb Rick samen met een hele goeie vriendin van mij. Hij is echt van ons samen en staat ook op 2 eigenaren ingeschreven.

Wij hebben een en/of rekening geopend. We hebben uitgerekend wat hij ongeveer per maand gaat kosten incl. alles. Daar hebben we nog een bedrag per persoon bij gedaan voor onverwachte dingen. Dit bedrag storten we elke maand op de rekening. En van deze rekening wordt alles betaald. En door het extra geld hebben we ook nog een aardig zakcentje voor onverwachtte kosten.

Ik moet zeggen dat het perfect werkt. Je weet ook precies wie wat heeft betaald en zo kunnen er geen onenigheden ontstaan.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 07:59

Ik deel nu mijn shetlander met mijn zus, al 11 jaar Lachen Die pony heeft zijn eigen rekening, die staat ook op allebei ons naam. Verder betaalt mijn zus nu elke maand het stalgeld en betaal ik daar de helft van terug (automatische overschrijving) Alle spullen, DA kosten etc. worden betaald van de gezamelijke rekening. Zowel mijn moeder als mijn oma storten hier maandelijks een klein bedrag op, het is een beetje de familliepony, dus vandaar Knipoog Verder als we spulletjes verkopen gaat de opbrengst ook daarheen en vroeger hebben we zelf ook een gedeelte gespaard. Er staat nu een flink bedrag op! Die pony hebben wij gekregen toen wij klein waren en is de eerste jaren dus ook voor ons betaald, later hebben mijn zus en ik het voor het grootste gedeelte overgenomen.
Ik heb ook nog een tijdje een andere pony gedeeld. Bij die pony hadden we de aanschaf gedeeld en de kosten betaalde ik allemaal. Aan het eind van elke maand maakte ik een overzicht van de gemaakte kosten en dan kreeg ik de helft terug op mijn rekening.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:37

ik deel de paarden met mijn moeder. Drie ervan heeft zij gekocht/gefokt en staan dan ook op haar naam. We delen verder wel alle kosten 50/50. De 4e is voor de helft van mij, we hebben hem zelf gefokt warbij mijn moeder dus de merrie inbracht en ik de kosten van de hengst heb betaald.