mischien wat tips en uitleg ???
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

hmm dan ligt het volgens mij goed want als ik achter het paard sta
kan ik er zo onderdoor kijken en het wipt niet en de schouderbladen liggen vrij
gaat lekker zo de stijgbeugels hangen volgens mij ook recht heb ik niet op gelet
en als ik het zadel erop leg verschuift het ook niet meer en de schoft ligt gewoon vrij
heb ik me mschien druk gemaakt om niks??
ik wilde het gewoon zeker weten
Laat het nu gewoon controleren door een GOEDE zadelmaker, dan ben je wat voorrijkosten kwijt maar je paard heeft er baat bij. 
Citaat:GOEDE zadelmaker
maar mijn paardje loopt onrgelmatig op 1 been als je voor hem staat is het rechtervoor been en als die efe gelopen heeft is het weg
ik weet nu niet waardoor dit komt of het nu gewoon stijfheid is want op die kant loopt die totaal niet lekker buigt niet af hij wijgert gewoon om die stelling te nemen op die linkerkant hij valt als het ware naar binnen en ik kan drijven wat ik wil en teugel van de hals af halen links en rechts gewoon contact houden
ik snap er de ballen van rechtsom loopt die de sterren van de hemel af
maar links
[/quote] marleen_usar schreef:hoi als je drie vinger voor onder het zadel kan doen dan past het zadel.

Citaat:tja als het nu in nederlands was dan kwam ik wat verder heb niet opgelet bij engels les Bloos maar mijn paardje loopt onrgelmatig op 1 been als je voor hem staat is het rechtervoor been en als die efe gelopen heeft is het weg Ach gut ik weet nu niet waardoor dit komt of het nu gewoon stijfheid is want op die kant loopt die totaal niet lekker buigt niet af hij wijgert gewoon om die stelling te nemen op die linkerkant hij valt als het ware naar binnen en ik kan drijven wat ik wil en teugel van de hals af halen links en rechts gewoon contact houden
het helpt allemaal niet Verward ik snap er de ballen van rechtsom loopt die de sterren van de hemel af Haha! maar links Verward
en dat onregelamtig lopen :S tja als efe gelopen heeft is het ook weg ,maar hij heeft laatst buiten gestaan met nog een jonge ruin en toen had die een wond en was die licht kreupel met een dikke bult op het been bij die wond na goed schoonmaken enz enz is die weggegaan of het nu hierdoor komt dat die onregelmatig loopt Vriendjes zijn?
ja dat had ik al in de gaten goed les had me al iemand geadviseert hij loopt ook niet ontspannen, dus dan gaan e maar lessen ik wilde hem eerst rustiger hebben voordat ik ook maar eens eraan dacht om in een les te gaan rijden of zo want :S hij liet zich wel graag zien nu dat hij iedere dag gereden word is dat weg
ja dat heb ik dus ook gedaan ik heb een toch wel goed zadeltje nieuw was niet zo heel duur maar wilde wel dan naderhand toch 1 laten aanmeten ja en ik rij nu met gelpad maar na het weekend leg ik er een bont eronder dat ligt toch fijner
onley schreef:nou ik ben nieuwsgierig en heb niet veel verstand van zadels maar hoe zie je of meet je hoe een zadel past ik ben namelijk mijn jong paard aan het inrijden en heb een zadel gekocht vorig jaar maar heb af en toe het idee dat het niet pastmischien wat tips en uitleg ???