Pony laat zich niet vangen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Pony laat zich niet vangen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 16:46

Ik heb dus een probleempje dat ik de Shetlander van Liesjuh en Suppertje niet gevangen krijgt.

elke middag ga ik even met haar wandelen, maandag ging ik naar haar toe was haar halster af. Dus ik denk nou die krijg ik zo te vangen.. dus niet.. ik heb een half uur geprobeert die pony te vangen.. En ze ging opeens ook helemaal trappen naar me wat ze echt nooit doet :S Maar toen ik haar een trap terug had gegeven heeft ze het ook niet meer gedaan.

Kom ik vandaag weer, is weer het halster af..
Maar zodra het halster weer om is kan ik alles weer met haar doen..
Vandaag heb ik er 20 minuten over gedaan.

Ze mocht vandaag een uur de wei in als ik haar er weer zelf uit haalden.. Dus ga ik er weer heen met een bakje voer komt ze heel blij naar me toe lopen en ik geef haar een handje voer en pak haar halster beet..
Gaat ze helemaal stijgeren en keihard wegrennen.. (auw handen) dus toen kon ik haar niet meer houden dus liet ik haar los.
Ik weer proberen pony te vangen het lukte echt niet..
En ik heb haar net solang laten draven todat ze moe werd (ze heeft niet veel conditie dus ze was zo moe.)
Na een tijdje gaf ze toch maar op en pak ik haar weer bij haar halster gaat ze weer helemaal stijgeren en gek doen, ik verhef me stem en ze schrikt dus ze loopt wel mee maar heel erg gespannen.
dus zet ik haar in haar stal komt ze niet meer naar me toe.

Dus kijken of ik haar morgen wel te pakken krijg.

Iemand nog tips om pony te vangen??

elmiran

Re: Pony laat zich niet vangen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:59

staat de pony alleen in de wei? anders zou je ook kunnen proberen om de andere paarden(als ze met meerdere in de wei staat) eerst te vangen Haha!

Mijn paardje kreeg ik eerst ook niet te pakken omdat ze erg chaga was omdat ze dus ineens een deken op kreeg, dan galoppeerde ze met de oren in de nek weg. Ik heb haar toen pas sávonds uit de wei gekregen (geen eten gegeven dan komt ze van zelf wel dacht ik) en iderdaad het werkte, als ze niet gekomen was had ik haar wel voer gegeven hoor.

Als je de pony eenmaal te pakken hebt moet je er ook voor zorgen dat je niet meer los laat.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:01

lijkt me idd vervelend Scheve mond
heb je geen touw om hem te pakken?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 17:02

Ja ik wilde haar ook echt niet los laten mar ze ging keihard renen en het deed een beetje pijn aan me handen... dus ik moest wel loslaten.

Nee ze staat helemaal alleen.. er staan wel andere pony's op een andere wei maar die mag ik niet pakken denk ik

en als ik met Touw aankom komt ze helemaal niet meer naar me toe.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:04

achter je rug houden of in je jas stoppen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:05

Als je haar eenmaal hebt gevangen, haar niet op haar kop geven omdat ze stout was, wanneer je dat doet zal ze elke keer wanneer je haar vangt denken dat ze op haar kop krijgt.

Dus wanneer je haar hebt, uitvoerig prijzen en belonen, op deze manier maak je het ook leuk voor haar.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 17:06

beautylover schreef:
achter je rug houden of in je jas stoppen?

in me jas heb ik hem gestopt en dan ga ik naast haar staan en beetje aaien en kroelen, dan leg ik hem voorzichtig over haar hals heen en dan maak ik hem vast.. en dan kan ik zo het halster om doen.. maar zodra er gras onder haar voeten staat mag ik niet in de buurt komen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 17:08

Cayenne schreef:
Als je haar eenmaal hebt gevangen, haar niet op haar kop geven omdat ze stout was, wanneer je dat doet zal ze elke keer wanneer je haar vangt denken dat ze op haar kop krijgt.

Dus wanneer je haar hebt, uitvoerig prijzen en belonen, op deze manier maak je het ook leuk voor haar.

Ja want als ze merkt dat ik boos ben komt ze helemaal niet meer.. ik vind het echt heel moeilijk om mijn gedult te houden.
Maar als ik haar eenmaal heb dan beloon ik haar heel erg..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:11

wou ik ook net zeggen Haha! , als je de pony te pakken hebt snel het touw er aan vast klikken.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:13

:s had niet gezien dat er al weer nieuwe berichten bij stonden.
Als ik m'n paard te pakken heb geef ik gelijk een paardensnoepje, dan komt ze de volgende keer vanzelf naar me toe Haha!

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:29

Ik ken dat probleem! vroeger met mijn verzorgpaard..
Eerst dreef ik haar in een hoekje, waarna ik haar kon vangen. Maar dat is dus helemaal fout Boos! . Dan wil ze natuurlijk nooit meer komen... Dus daar ben ik toen maar mee gestopt. Wat er ook gebeurt loop niet achter 'm aan. Dat vinden ze leuk Tong uitsteken Wat bij mij het beste werkte is (saai) gewoon in het midden van de wei gaan staan/zitten en niet aan kijken. Maar wel de aandacht erbij houden. Hij/zij mag niet eten. En als ie dan komt gelijk uitvoerig belonen met snoepjes enz. Je moet hem/haar ook een keer een bezoekje brengen in de wei zonder 'm mee te nemen. Gewoon aaien enz. Maak het 'm leuk!
Ik weet hoe vervelend het is, en dat je er heel boos en beledigt van wordt, als ie niet komt Knipoog
Succes!! Haha! Haha! Haha!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:39

Tinkerbell verveelt zich ook de neten in die stal waar ze nu staat.. (grote stal met hele grote uitloop, maar zonder maatje)

Andere pony erbij is geen optie.. De stalhouder heeft nog wel een shetmerrie en shethengst, maar daar kan ze niet bij vanwege die hengst en hij wil ze ook niet scheiden van elkaar.. Verder staan er nog grotere pony's waar ze om een of andere reden ook niet bij mag..

Mijn oplossing/mening: Volgende keer met zweep naar de wei.. (Dus geen voer meenemen) Komt ze naar je toe en je kan haar gelijk meenemen, dat dan natuurlijk gelijk doen.. Doet ze dat niet, dan maar door de wei heen "jagen".. Zo'n 20min.. Stoppen en blijven staan waar je staat.. (Dus niet naar haar toe lopen, hoe lang het ook duurd..) Als het goed is komt ze vanzelf naar je toe.. Zo niet dan gewoon weer verder gaan.. En haar vooral NIET laten grazen.. Wedden dat ze zich vanzelf een keer overgeeft.. Eenmaal gevangen en op stal gezet geef je haar op stal een appel/wortel ofzo.. Zo heeft ze ook een "reden" om naar stal te gaan.. Anders gaat ze naar helemaal "niks" en blijft ze het op de wei veeeeeeeel leuker vinden..