Bandages aanbrengen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Riene

Bandages aanbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 16:36

Hoi, heb zonet voor de zoveelste keer geprobeerd om mijn pony bandages om te doen, maar hij blijft zen poten steeds omhoog heffen.
Daarom denk ik dat ik iets verkeerd doe dus nu mijn vraag hoe breng je bandages aan? (ik begin beneden, aan het rechte stukje juist boven de hoef naar boven tot onder de knie en weer naar beneden)
Owja, en als ik het goed doe hoe kan ik dan vermijden dat hij steeds met zen poten omhoog doet?

elmiran

Re: Bandages aanbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:49

ik denk dat je transportbandages bedoeld Knipoog ik heb geleerd om altijd van boven naar beneden te bandageren, het is moeilijk uit te leggen, je moet het echt een keer zien. Als je paard de hele tijd z'n voetjes op tild kun je het beste aan iemand vragen of degene even een voetje onmhoog wil houden(waar je niet mee bezig bent) dan blijft je paard teminste stil staan(werkt niet bij alle paarden, heb er wel eens een aantal gezien die dan toch nog proberen te lopen Clown )

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:21

altijd van boven naar beneden bandageren. en dan is er nog de vraag of je dus voor transport wil bandageren of voor training.

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 20:24

Pannie schreef:
altijd van boven naar beneden bandageren. en dan is er nog de vraag of je dus voor transport wil bandageren of voor training.
voor training

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:27

voor training(werkbandage) hoef je niet tot de hoef te bandageren vind trouwens wel dat je iemand moet zoeken die het je een keer voor wil doen, want als je het verkeerd doet kan het slecht zijn voor je paard, er zijn ook zat boekjes over bandageren.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:31

nee zeker niet tot aan de hoef...dan kan je paard/pony de kogel heel moeilijk buigen. vraag aan iemand bij jou op stal of degene het voordoet. als je zelf gaat klooien en het zit niet goed en je gaat rijden kan dat leiden tot grote ongelukken...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:34

Vraag aan iemand die het goed kan om het je te leren. Verkeerd aangebrachte bandages kunnen veel schade berokkenen.