Ervaringen met Australian Stock zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Ervaringen met Australian Stock zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 14:45

Ik zit er over te denken een australian stock zadel voor de buitenritten te kopen. Nou wil ik graag jullie ervaringen hiermee weten. Is er toevallig ook iemand die met een wintec stock rijdt? Ik had laatst bijna zo'n zadel gekocht maar iemand was me helaas voor. Weet iemand ook een zaak waar deze toevallig verkocht worden.

Tot slot nog een vraag (hiermee ga ik waarschijnlijk een hele discussie op mijn hals halen) Ik hoor altijd vrij veel negatieve verhalen over zadelmarkt, zou er dus ook niet zo snel heen gaan, maar is er hier iemand die toevallig ervaring heeft met de australian stock van zadelmarkt?

Kom maar op met jullie ervaringen Haha!

toverpaardje

Re: Ervaringen met Australian Stock zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:25

O, wat jammer, nog geen reacties, ik ben ook wel benieuwd!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:23

Ik heb nu 2jaar een stock zadel, m'n moeder ook. We hebben het gekocht bij zadelmarkt, nee het zadel is niet scheef, ligt goed, kwaliteit is misschien dan wel minder goed dan een kieffer ofzo maar als je er goed mee omgaat is het een goed zadel, leer ziet er nog goed uit.
Ik rijd er vooral buiten mee het zit super! heb veel slechte dingen over zadelmarkt gelezen, maar ik heb nog geen slechte ervaring ermee...vind het stockzadel echt super fijn zitten. een dressuurzadel ofzo zou ik daar zelf niet kopen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 09:20

elmiran schreef:
Ik heb nu 2jaar een stock zadel, m'n moeder ook. We hebben het gekocht bij zadelmarkt, nee het zadel is niet scheef, ligt goed, kwaliteit is misschien dan wel minder goed dan een kieffer ofzo maar als je er goed mee omgaat is het een goed zadel, leer ziet er nog goed uit.
Ik rijd er vooral buiten mee het zit super! heb veel slechte dingen over zadelmarkt gelezen, maar ik heb nog geen slechte ervaring ermee...vind het stockzadel echt super fijn zitten. een dressuurzadel ofzo zou ik daar zelf niet kopen.

welk type zadel heb je precies?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:25

Ik heb er een paar keer opgereden in Australie.
Op goedkoopuitziende zadels en de Sidney Poly's.

Alleen denk ik dat ik je moet teleurstellen dat deze zadels een vrij smalle boom hebben.
Het adresje waar je het eventueel kunt proberen is de horsemanoutfitter..die hebben geloof ik een zadel met een brede boom.

Zadelmarkt zou ik echt niet kopen.
Je wilt het gebruiken voor buiteritten...waarom dan niet een goed kwaliteits zadel waar je uren in kan zitten.
Je hebt garantie en de HO komt thuis passen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 11:19

Ik was ook niet van plan daar te kopen, maar wil gewoon alle verhalen horen. Waar zit die winkel waar jij het over hebt Knipoog

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:46

die winkel zit in groessen dat ligt vlak bij arnhem.
de stockzadels zijn meestal juist met een brede boom omdat meestla mensen met fjorden,tinkers en haflingers buitenritten gaan maken.
mensen met bijv een kwpn doen dat over het algemeen een stuk minder.
maar ik heb er meerdere gehad.
de reden dat die weg moesten was omdat ze een te brede boom voor mijn kwpner hadden.
ze zaten erg fijn.
nu heb ik er dus 1 met een medium boom.
heerljik zadel is het.
ik heb ook een van zadelmarkt gehad een 2dehands maar die was ook fijn,niet scheef en zat erg fijn.
ook die is weg gegaan helaas vanwege de te brede boom.
het leer was ook goed daar was ik zelf ook nogal verbaasd over eerljik gezegd omdat je vaak negatieve reacties hoort van zadelmarkt.
ik weet niet bij wie zadelmarkt deze zadels inkoopt maar ik ben erachter gekomen door mijn zoektocht naar een medium boom stockzadel dat meerdere winkels dezelfde zadels verkoopt als zadelmarkt alleen zijn ze dan wel een paar honderd euro duurder.
ik heb hem omdat hij niet goed paste niet zolang gehad.
ik heb hem wel op een fries gehad van mijn instructrice omdat ik toen niet op mijn paard kon rijden.
en er was niks mis met dit zadel.
dus als je het voor jezelf zeker wilt weten dan is het misschien toch verstandig om daar ene kijkje te nemen en je eigen oordeel daarover te vellen.
ik vind wel dat je op ene australian stockzadel moeilijk kunt gallopperen.
lichtrijden gaat wel goed doorzitten en stap ook gewoon.
maar van dat gallopperen kan misschien ook ana mijn paard liggen.
ik zelf ben dus over gegaan op een stockzadel vanwege knie problemen.
ik kan niet meer op de meeste engelse zadels rijden.
er zijn ene paar uitzonderingen maar dnam oet ik wel speciale beugels hebben en echt een vaste zit lukt niet meer.
vandaar dus de overstap en ik vind het super en ook mooi om te zien.
als je vragen hebt kun je me ook pben.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 14:12

Hé Groessen is denk ik nog wel te doen voor ons. Ik ga daar denk ik wel even een kijkje nemen. Kon alleen geen prijzen ontdekken op hun site. Weet iemand dat misschien?

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:33

nieuw kosten ze 795 euro.
ik denk compleet maar weet dat niet zeker.
ze hebben nog 2 2dehands liggen maar dat moet dan net de juiste maten zijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:04

de stokzadels bij zadelmarkt zijn nog van behoorlijke kwaliteit en zitten ook lekker. wel even goed kijken of ze niet scheef zijn

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:11

LiSSy schreef:
de stokzadels bij zadelmarkt zijn nog van behoorlijke kwaliteit en zitten ook lekker. wel even goed kijken of ze niet scheef zijn

Ja inderdaad, er zitten wel wat scheve tussen, je moet gewoon goed kijken. Wij hebben er twee een bruine en een zwarte :s weet zo uit me hoofd niet welk type.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:20

geen ervaring met stock zadel, maar wel met western
deze heb ik 3 jaar terug bij zadelmarkt vandaan gehaald en doet het nog steeds goed.
het is natuurlijk niet zuperdeluxe kwaliteit, maar zeker goed genoeg.
ik moet het wel iedere 6 weken goed zepen en vetten, anders word het wat stug.
ik vind het zadel ook gewoon goed rijden, dus zou niet te snel zeggen dat zadelmarkt slechte zadels aflevert.
dressuurzadel of hoofdstel zou ik daar niet kopen. mijn hoofdstel heeft t na een jaar begeven(niet al te vaak gebruikt)