Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wendytjeG schreef:Ik krijg bij jouw verhaal het idee dat je heel blij bent met je paard, maar dat het dier eigenlijk niet voldoet aan jouw voorwaarden. Jij wilt verder komen, maar het paard zal het niet aankunnen, en het past eigenlijk ook niet bij hem.
Stel dat hij weggaat, dan krijgt hij een leven wat eigenlijk beter bij hem past. En jij hebt de kans om een paard te kopen wat beter bij jouw aspiraties past.
Als je je gevoel uitschakelt, zou je zeggen dat je beter af bent als je hem verkoopt. Hij is waarschijnlijk ook beter af als je hem verkoopt...
Als jij er van overtuigd bent dat hij een goede behandeling en een beter leven tegemoet gaat, zou het haast egoistisch zijn om hem te houden. Maar vat deze uitspraak niet te hard op!
Trouwens, hoe komen ze eigenlijk bij jou terecht als je paard eigenlijk niet te koop staat?
. Nu moet ik ook wel toegeven dat ik niet heel erg emotioneel hecht aan een paard, het gaat me meer om de sport, dus dat zou voor mij de doorslag geven.

lovelyhorses schreef:goed excuus om op vakantie te gaan naar amerika!
neej ik begrijp dat je het moeilijk vind maar uhm je kan toch eerst even een poosje kijken op die stal in amerika en en dan een contract op stellen dat hij niet door verkocht mag worden en dat jij hem terug kunt kopen voor het geld dat hij ook betaalt hebt...mischien heb je dan een makkelijkere keus om ja te zeggen en als die stallen er niet uit zien gaat de verkoop niet door en dan kun je mischien een paardje kopen dat je weer helemaal naar de Z kunt rijden maar je hebt je paard al heel zijn leven hmmz moeilijk.....
wacht eerst maar eens af of ze hem willen. mischien willen ze het paard toch niet....als ze hier in nederland zijn gaan ze echt niet alleen naar jou paard kijken die gaan dan heel nederland door en kiezen dan een paard(en)
doe wat jou gevoel en verstand zegt en laat je niet over haalen door andere mensen want het is jou keuze en niet die van bokkers e.d.