Paardrijden in de buurt van Katwijk aan Zee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Clarine

Paardrijden in de buurt van Katwijk aan Zee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 13:29

In mei ga ik een weekend naar Katwijk aan Zee. Natuurlijk wil ik de kans om te paard lekker door de duinen te crossen niet aan me voorbij laten gaan. Iemand enig idee bij welke manege je een paard kan huren? Ben in het bezit van mijn ruiterbewijs, dus dan hoef ik niet perse mee met een groep toch?

Namen en sites van maneges van harte welkom Haha!

Ninaka

Re: Paardrijden in de buurt van Katwijk aan Zee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:51

Je hebt in de buurt van Katwijk diverse maneges waar je buitenritten kan maken, maar ik denk niet dat je alleen weg mag. Ze zijn hier niet zo makkelijk wat dat betreft.

In Katwijk zelf zit manege Jonker, bij direct aan het strand. Iets verder weg in Noordwijk heb je manege Meeuwenoord en dan in Noordwijkerhout heb je nog maneges Bakker, Smit en Langeveld, dus keuze genoeg, maar je zal denk ik wel met een groep mee moeten. Sites en telnrs. heb ik even niet paraat, maar een kleine zoekactie op internet, moet je wel al een stuk verder helpen, want van Jonker, Smit en Bakker weet ik zeker dat ze een site hebben.

Maar ook op die manier kan je een leuke rit hebben hoor, maar geef wel aan dat je gevorderd bent (tenminste dat neem ik aan als je wil crossen).

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:27

Als jouw idee van lekker met een paard aan zee rijden 'door de duinen crossen' is, zou ík geen paard aan jou verhuren. Crossen in mul duinzand staat gelijk aan de pezen van een paard aan gort rijden.

Clarine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 12:15

Bedankt voor de tips!

En het crossen had je niet zo letterlijk op moeten vatten, beetje verkeerd geformuleerd van mezelf, sorry Bloos

Maar ik ga in ieder geval de sites bekijken, heb er nu al zin in Haha!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:12

hoi
welk weekend in mei kom je?
ik heb zelf paarden waar ik weleens buitenritjes mee doe.
dus klein groepje max 3.
een nadeel staan in voorhout dus moeten eerst stuk over straat voor we op het strand zijn.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:16

In mei is het strandseizoen weer begonnen. Ik weet dat Manege Jonker (in Katwijk zelf) dan op de avonden buitenritten heeft. Vrijdagavond altijd 2 uurs rit. Deze ritten beginnen direct op het strand.

Bakker, Smit en Meeuwenoord hebben geloof ik dan ook nog overdag ritten aangezien zij eerst een stuk duin hebben (en dus door het duin naar een rustig stuk strand kunnen rijden).

Nog een toevoeging: voor zover ik weet geeft geen van deze maneges zomaar een paard aan iemand mee (ook al heb je een ruiterbewijs).

Clarine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 13:28

Ik ben er in het pinksterweekend, pas vanaf zaterdag, dus die vrijdagavondrit van manege Jonker gaat niet lukken.

Maar ik had al op de site van manege Smit gezien dat ze op tweede pinksterdag een strandrit organiseren. Dus ik denk wel dat die het gaat worden Knipoog