Hoelang hengst na castratie..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Hoelang hengst na castratie..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 10:56

Ik heb mijn hengst (hij was toen 4.5 jaar) vorig jaar december gecastreerd. zijn karakter is wel veranderd vooral naar andere ruinen/hengsten is hij veel minder agressief. Maar als je hem in de buurt van een merrie zet dan is het nog steeds een echte hengst en het lijkt erop dat als hij de kans krijgt ze ook nog gaat bespringen.

Hoelang heeft het bij jullie geduurt dat hij echt van hengst af is? Want als het zo lijkt komt hij voorlopig niet in de kudde met andere merries.

Kiara

Re: Hoelang hengst na castratie..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:05

Over het gedrag kan ik weinig zeggen, maar een hengst (ruin) is tot zes weken na de castratie nog vruchtbaar.
Daarna niet meer.
Hoewel ze nog wel op (en in Haha! ) merries kunnen zitten, kan het geen baby's meer opleveren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:37

Sommige gedragingen verdwijnen nooit. Ik ken divrese ruinen die dekken, niet alleen springen maar ook de rest... Zolang ze dat netjes doen, is er niet zoveel aan de hand. Als eigenaar van zo'n ruin moet je wat extra alert zijn op schone delen, dat is wel zo netjes naar de merries. Haha!

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:14

die van mij die is het eerste jaar na de castratie echt zo mak als een lammetje geweest....ook heel veel afgevallen en sloom enzo, maar nu begint die weer een beetje TE veel de oude te worden vind ik...