vrijspringen leuk of niet??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

vrijspringen leuk of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 02:20

Ik vraag me af of mijn vzpaard vrijspringen leuk vind Bloos
wil het eens doen ter afwisseling.
Eerst nam ik een longeerzweep,longeren zonder touw dus.
Ging goed,soms galloperen en van hand veranderen.
Toen besloot ik te gaan vrijspringen,soms twijfelde ik erg of ie het wel leuk vond.
Eerst heb ik hem aan het halster vastgehouden en hem eroverheen geholpen
Daarna ging ie in galop,ok,ik moest er wel achter zitten maar verder ging ie weer in galop erover.
Soms kwam hij tijdens springen naar mij(wat me toch liet merken dat hij het precies niet zo leuk vond??)
Hij ontweek de balken niet ofzo,ik had een zijbalk gemaakt.
Dus als hij het niet leuk vind zal hij toch weigeren en/of naast hindernis stappen?

Of is het gewoon omdat dit zijn eerste keer is?Dat hij nog moet wennen?
Wat denken jullie?

Lenneke_

Re: vrijspringen leuk of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:45

Mijn paard gaat wel over d hindernis, maar niet echt dat hij het nou super leuk vind. Als ik even niet op let gaat hij er langs. Hij gaat eroverheen omdat hij zo super braaf is, maar hij gaat liever niet.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:51

Mijne vinden het leuk zolang je ze niet dwingt. Bij timo moet je wel achter zijn kont aanzitten anders doet hij het vanuit stap, maar je moet ze wel de ruimte geven om te kunnen wijgeren anders springen ze niet meer of zonder plezier.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:05

Ik vraag me nog steeds af wat een paard uberhaupt leuk vindt. Doe je hem een plezier met de hele dag in de wei en met rust laten of juist niet? Met hem naar het bos of in de bak? Ik ben er nog steeds niet uit.
Vrij springen.... sja....dat vindt ie denk ik leuker dan met iemand op zijn rug, maar of ie het leuk vindt?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:09

Ik denk dat een paard maar één ding echt leuk vind: in de wei met vriendjes Haha!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:10

En eten! Niet vergeten Haha!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:01

nou, ik merk wel tijdens het rijden (buitenrit) dat Quintus er goed van geniet.. ook zonder zadel rijden enz. vind ie geweldig.. dat merk je toch wel een beetje

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:12

Ik heb mijn paard doormiddel van vrijspringen "leren" springen..
De eerste 2x snapte hij er niks van en daarom vond hij het ook niet zo grappig..
Als ik nu een hindernis in de paddock zet dan blijft hij gaan.. Hij vindt het helemaal geweldig! Haha!
Ik kan dan ook haast niet veilig de hindernis verbouwen of hij is alweer van plan te komen..
Maar dat betekend niet dat hij nooit zal weigeren.. En ik moet hem ook wel is even achter zijn vodden aan zitten om hem wat actiever naar de sprong toe te laten gaan..
Tussendoor komt hij uiteraard ook wel is even kijken hoe het met mij is en een knuffel+schouder klopje halen.. (Volgens mij ook gewoon voor hem zelf dat hij weet dat hij goed bezig is.. Haha! )

Als ik maar enthousiast genoeg ben en hem goed beloon als hij iets goed doet, dan vind hij het vanzelf ook leuk.. Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:31

Majo schreef:
Vrij springen.... sja....dat vindt ie denk ik leuker dan met iemand op zijn rug, maar of ie het leuk vindt?

dat denk ik ook Haha!
Waarom zou het uitmaken of je paard vrijspringen leuk vind, terwijl hij wel gewoon bereden wordt (als je erop rijdt tenminste Knipoog ) terwijl hij dat misschien ook niet leuk vind Verward Daar maakt niemand zich druk om

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:04

De mijne vind er weinig aan als ze in d'r eentje is. Maar met z'n tweeen lopen ze elkaar helemaal op te fokken en kun je gewoon in een hoek gaan staan dan lopen ze zelf hun rondjes wel incl de hindernis. Lekker makkelijk.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:58

de mijne vind het juist leuk,
trouwens al de paarden(4in totaal) bij ons op stal!!
Als ik mn paardje in de baak 'opjaag' en laat vrijspringen hoef ik amper wat te doen , ze gaat zowat uit dr eigen!! Dan moet ze het wel leuk vinden denkik!!