Inrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sopper

Inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 20:35

Ik heb 2 verzorgshetjes, eentje is nu ong, 3 kwartjaar ingereden, weet alleen waar de rem zit en het gaspadaal.. Hoe kan ik haar verder wat meer dingen leren? Hier zie je een foto van haar; (wel een tijdje geleden)
Afbeelding
Bij de andere gaat het nu niet echt goed. Als ik haar been geef loopt ze niet, dan geeft ze een bokje, ik geef haar een tik en geef een grotere bok etc. Ze heeft net een veulentje gekregen (ahum, 6 maanden geleden) en is ook nog niet helemaal ingereden. Hoe kan ik ze wat verder laten komen dan alleen remmen en gaspadaal..? Tong uitsteken Ik ben daar niet zo bekend in dus daarom.. Haha!
Groetjes van sophie.

Shikoba

Re: Inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:57

Je kan beter vragen of iemand in de buurt je kan helpen, als je iemand kan vinden met verstand van jonge pony's.

Snapt die ene pony wel wat been geven betekend eigenlijk? Ik kan begrijpen dat als je op een onbeleerde pony gaat zitten en been geeft dat die niet 1 2 3 snapt wat je bedoeld.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:08

Vraag aan de eigenaar of je les mag nemen met de shetjes, dan zal het al wel beter gaan Ja

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:31

Sorry maar ik vind jou echt te groot voor die shet!!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:30

rhenskuh schreef:
Ik heb 2 verzorgshetjes, eentje is nu ong, 3 kwartjaar ingereden, weet alleen waar de rem zit en het gaspadaal.. Hoe kan ik haar verder wat meer dingen leren? Hier zie je een foto van haar; (wel een tijdje geleden)
Afbeelding
Bij de andere gaat het nu niet echt goed. Als ik haar been geef loopt ze niet, dan geeft ze een bokje, ik geef haar een tik en geef een grotere bok etc. Ze heeft net een veulentje gekregen (ahum, 6 maanden geleden) en is ook nog niet helemaal ingereden. Hoe kan ik ze wat verder laten komen dan alleen remmen en gaspadaal..? Tong uitsteken Ik ben daar niet zo bekend in dus daarom.. Haha!
Groetjes van sophie.

een pony inrijden hoe groot of klein ook daar moet je wel een beetje verstand van hebben. ook een shetlander die je niet goed inrijd kan een rot pi=ony worden. zoek iemand die er wel verstand van heeft of neem goed les . bezint eer ge begint

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 17:23

Ze rijden prima, ik bedoel alleen hoe ik ze wat verder kan krijgen dan bochtjes enzo... Hoe leer je een paard dat? Ze hoeven ook geen anky van grunsven paarden te worden.. Ik bedoel gewoon hoe je dat aanleert.. Haha! Dat ik te grot ben, vind ik nog wel me evallen (let op; VIND IK!!) Ze houden me nog prima en als ze er met me vandoor kunnen denk ik niet dat ik zo ontzettend groot en zwaar ben, en daarbij rijd ik maar 2/3 keer in de week.

Groetjes van Sophie

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:28

rhenskuh schreef:
Ze rijden prima, ik bedoel alleen hoe ik ze wat verder kan krijgen dan bochtjes enzo... Hoe leer je een paard dat? Ze hoeven ook geen anky van grunsven paarden te worden.. Ik bedoel gewoon hoe je dat aanleert.. Haha! Dat ik te grot ben, vind ik nog wel me evallen (let op; VIND IK!!) Ze houden me nog prima en als ze er met me vandoor kunnen denk ik niet dat ik zo ontzettend groot en zwaar ben, en daarbij rijd ik maar 2/3 keer in de week.

Groetjes van Sophie

Dat leer je door les te nemen Knipoog Een instructeur kan je er echt veel beter mee helpen dan wij hier achter de computer.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:06

neem les,
klooi niet zelf aan,anders kun je heel de pony verpesten !
dus ben verstandig,en neem les !
of haal er iemand bij met veel verstand,is eigenlijk hetzelfde !

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 19:12

Ik zal we gaan kijken voor lessen. Ze is nog niet verkeersmak, maar de manege is ongeveer 500 meter verderop.. Tong uitsteken