hoe in trailer laden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

hoe in trailer laden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 19:38

Hoi,
Heb een (dom Bloos ) vraagje... moet morgen praktijk doen in trailerladen... maar ja heb nog nooit een paard op de trailer gezet Clown
Hoe doe je dit, waar moet je om denken... Je loopt met het paard de trailer in en dan... Haha!

Groetjes Patricia

parouscha

Re: hoe in trailer laden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:41

Je loopt met je paard de trailer in, zorgt dat iemand de stang achter paard doet, je zet het paard vast aan 2 kanten, je doet de laadklep dicht kan ook tegelijk met de stang erachter en dan de klep dicht.
Je stapt via het luikje eruit, en sluit de boel af en klaar Tong uitsteken

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 00:09

Je loopt tot voor de laadklep, Gooit het touwtje over de hals van het paard en hij loopt er zo in. Je doet zelf de stang achter zijn billen(wil hij nog even terugkomen dan geef je hem met die stang een tik) en loopt naar voren om via het deurtje het paard vast te zetten. Haha! Werkt prima.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 00:41

je gaat vast voor
je loopt onder de balk voor
als paardje niet volgt tikje met zweep(probeer dus een helper te pakken krijgen Tong uitsteken)
daarna paardje met touw vastmaken aan balk
en klaar is.....paard Tong uitsteken
oja,nu moet je nog even langs de zijkant eruitgaan

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:23

je moet er gewoon op letten dat je eerst de stang achter zn kont vastzet voordat je m vastzet Haha!

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:23

santos schreef:
Je loopt tot voor de laadklep, Gooit het touwtje over de hals van het paard en hij loopt er zo in. Je doet zelf de stang achter zijn billen(wil hij nog even terugkomen dan geef je hem met die stang een tik) en loopt naar voren om via het deurtje het paard vast te zetten. Haha! Werkt prima.

Ja dat is een goede manier. Doe ik ook altijd. Is ook makkelijk als je alleen bent.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:18

santos schreef:

Dit is wel mijn streven ja....maar of het ooit zover komt met Ranja. Clown

Het zou zo heerlijk zijn als je niet afhankelijk bent van iemand anders met het laden van je paard.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:49

Ik heb een lang touw aan het halster (3 meter) ga op de klep staan, niet met m'n gezicht naar mijn paard, wijs waar hij heen moet een "wiebel" met het uiteinde van het touw bij de kont. Hij loopt er in, stang erachter, omlopen naar het deurtje en vastzetten. Ik loop dus niet mee de tariler in, dan kan je meteen de stang erachter doen.

Voor degene die dreamstables kennen zou dit wel bekent klinken.