Gpg stijgbeugels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elfie

Gpg stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 17:35

Hoi,

Ik heb al even gezocht via de zoekfunctie maar kan niet direct iets vinden, vandaar mijn vraag.

Aangezien ik bij lange tochten toch wat last krijg van mijn knieën, ben ik van plan om op termijn speciale beugels te kopen, die minder belastend zouden zijn. De gpg-stijgbeugels zouden hiervoor geschikt zijn. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die gereden hebben met / rijden met gpg-stijgbeugels. Zowel positief als negatief. Maakt het echt een verschil uit tov gewone stijgbeugels? Zijn er nog andere soorten buiten de gpg-beugels? Alle informatie is welkom!

Alvast bedankt!

Mikkie

Re: Gpg stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:55

Ik rijd nu een maand of 6 met GPG's en ze bevallen me echt uitstekend. Ik heb ze ook gekocht vanwege knieklachten, die nu gelukkig grotendeels verleden tijd zijn.
In het begin is het echt heel erg wennen, maar nu merk ik het verschil niet meer, wat veren betreft dan.
Vorige week heb ik voor het eerst weer met gewone beugels gereden en na een 30 minuten heb ik moeten stoppen, omdat mijn knieen weer begonnen op te spelen. Dat zegt wat mij betreft genoeg.

De beugels zijn duur in aanschaf, maar dat zijn ze wat mij betreft echt dubbel en dik waard.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:30

wat voor soort beugels zijn dit?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:59

ik rij ook met gpg beigels ivm ruema en rugproblemen en ik zou niet meer zonder willen. Ze bevallen super!!

Een foto kun je vinden bij www.divoza.nl

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:00

sandr0 schreef:
ik rij ook met gpg beigels ivm ruema en rugproblemen en ik zou niet meer zonder willen. Ze bevallen super!!

Een foto kun je vinden bij www.divoza.nl

volgens mij zitten mijn toetsen op mijn toetsenbord ineens anders Knipoog het zijn dus geen beigels maar beugels en ik reuma en geen ruema, foutje!!! Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:14

Ik had ook heel erg last van m'n knieen (verrechte kniebanden, scheurtje in m'n meniscus en gedeeltelijk kraakbeen weg). Als ik ging springen verging ik bij de landing zowat van de pijn. Als ik had gereden kon ik een dag niet normaal lopen. Dus heb ook maar GPG beugels gekocht. Na een week had ik helemaal geen last meer van m'n knieen. Ik kan nu weer lekker rijden, kan weer normaal springen, echt super.
Het kost wat, maar ik vind het echt een aanrader.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:24

Hier nog iemand met gammele knieen (genetisch bepaald, ik heb nooit wat bijzonders gehad maar is een familiekwaaltje)
Heb ook heel regelmatig met gpg's gereden, aan een dressuurzadel, en ik vond het echt heel veel schelen.

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:17

Ik moest maar een andere hobby gaan zoeken zei m´n fysiotherapeut. Nou, niet dus! Gpg beugels gekocht en da´s echt dé oplossing! Tuurlijk heb ik nog wel eens last, bv na een buitenrit van 2 uur. Maar zonder die beugels kon ik ´s avonds de hele tijd met een cooling pack op m´n knie op de bank zitten. Dure beugels, maar iedere cent waard! Haha!