Schrikdraad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Schrikdraad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 17:26

Ik moet een paarden wei afgaan zetten met Schriklint. Wat vinden jullie de beste methode, Draad, lint of koord? En wat raden jullie nog meer aan? wat zijnd e voor en nadelen en waarvoor hebben jullie juist voor dat gekozen?

Ibbel

Re: Schrikdraad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:27

4 cm lint. Dat is het beste zichtbaar. Nadeel: het vangt meer wind, dus moet vaker nagespannen worden.

starling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:30

schrikdraad dat hebben wij ook en het doet heel goed zijn werk.
nadeel:pas op dat je er zelf niet tegen aan komt want dat doet best pijn vind ik en je hoeft het nooit aan te spannen het blijft gewoon zoals je het hebt vastgemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:46

Voor de buitenkant zou ik ook gaan voor 4 cm breed lint.
Alleen is het nadeel als het veel wind vangt, de stroomdraadjes in dat lint kunnen gaan breken zodat je na een jaar of 5 niet overal meer goede stroom hebt.

Wil je het echt lang goed houden zou je aan hout, met daarboven een draadje, of gaas hekwerk, met ervoor een draadje kunnen nemen.
maar beide is wel erg duur.

Er is nu ook een nieuwe soort, veilige, maar toch duurzame draad
Maar ook die is niet goedkoop

Permanent kabel
Afrasteringsdraad voor een permanente paardenafrastering. Permanentkabel is een draad ommanteld met stroomgeleidend kunststof, speciaal ontwikkeld voor een veilige paardenafrastering. Goed zichtbaar. Diameter 8mm. Rol 250 meter.
rol 250 m € 229.95
Afbeelding

Zelf heb ik gaashekwerk van 180 hoog, met daarvoor een lintje van 1,5 cm, dit knapt snel als ze erin hangen.
En dat lint heb ik ook om de weides te verdelen in meerdere stukken.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:46

wij hebben al jaren gewoon schrikdraad en dat bevalt goed Pling

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:54

Wij hebben 4cm dik lint. Werkt goed, soms moet je het wat strakker spannen, maar het is tenminste goed zichtbaar. Zorg wel dat er genoeg stroom op staat zodat je paard er niet doorheen dendert, als het knapt en je paard er in vast raakt kan het lelijke wonden veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:41

@knolliepower

Wat is gewoon schrikdraad?

lint, koord, prikkeldraad? Lachen
Er is zoveel verschillend, in verschillende diktes.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 04:14

lint uiterraad Bloos wat we wel hebben zijn plastice paaltjes... voor als het paard er ooit een keer door mocht vliegen dan geeft de omheining mee Pling

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:42

Ik heb het hele land omheind met dik koord. Dik schrikdraad dus, zowel onder als boven.
Toen we het land net hadden, hebben we het eerst geprobeerd met dik schriklint, van 2 cm dik, maar dat knapte steeds. Zeker als het hard waaide.
We zijn dus overgestapt op koord en dat bevalt prima. Staat er nu zeker al een jaar of 7, en nu pas zijn de eerste echt grote stukken aan vervanging toe. Lange levensduur dus.

De rest van de opgedeelde stukjes heb ik gedaan met dun schrikdraad en afgezet met witte verplaatsbare paaltjes van ong. 150 hoog. Bevalt ook prima.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:51

Tipje:
bespaar niet op lint/koord,
heb ik voor een paar jaar gedaan en wat een ellende!
Het geleid voor geen meter en is binnen no time doorgesleten.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:52

Ik heb 4 cm lint, dit is wel windgevoeliger maar veel beter zichtbaar voor je paard. Dat naspannes is heel goed te doen, en dit doe ik gemiddeld 1keer per jaar.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:07

Wij gebruiken ook koord. Is makkelijker te bevestigen en blijft mooier zitten.
Lint is gevoeliger voor de wind en moet je dus regelmatig opnieuw spannen, ook zijn de bevestigers voor lint een stuk duurder.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:08

Ik heb een week geleden mijn wei opnieuw omheind met 4cm-lint. Er stond eerst prikkeldraad, dus wij zijn héél veel vooruit gegaan Haha!.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 16:10

Ik vond het koord idd ook er erg aantrekkelijk uitzien. Stukken beter zichtbaar dan draad, maar niet het windvangen van lint. Het liefst willen we alles met hout omheinen, maar dat is heel duur, dus waarschijnlijk alleen het voorste gedeelte met Hekwerk en de achterste wei met schriklint, als ze daar loskomen springen ze toch eerst in de wei van de buren. Omdat er ook schapen in de weides lopen moet de omheining ook laag nog met draad zitten.