Poetsen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lautje25

Poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 17:09

Als ik mijn paard poets,,, wil die niet stilstaan als ik met de rosborstel ga dan bllijft die maar draaien en schoppen,, hoe komt dit en wat kan je er aan doen???graaag tips!!:P

Ineke2

Re: Poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:19

Doet je paard dat alleen met de rosborstel?
Dan is er kans dat je te hard poetst, te hard drukt ofzo...

Als je paard zich niet gedraagd met poetsen in het algemeen, is er of iets medisch aan de hand (dus last van zijn rug/buik etc...) of hij is niet opgevoed.

In het laatste geval moet je zeer consequent zijn. Als ie draait en kliert, steeds terug zetten waar hij stond. Schoppen mag je al helemaal niet accepteren, dan krijgt die van mij meteen een schop terug.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:43

zet je hem op een poetsplaats als je gaat poetsen?? sommige paarden blijven namelijk liever in hun stal met poetsen en zijn daar ook een stuk rustiger Pling

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:50

Als ik het zo lees heeft je pony een gevoelige huid en ben jij mss iets te hard aan het roskammen.Probeer eens om alleen met zachte borstels te borstellen en probeer weer het vertrouwen terug te winnen en na een tijdje zal het veel beter gaan.Probeer er wel op te letten dat ze op 1 plaats blijft staan en niet te veel blijft draaien.In het begin zal het wel wat moeilijk zijn maar als ze eenmaal weet dat het niet meer zeer doet moet ze wel blijven staan.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:52

Ik ga mee met wat Ineke zegt. Lachen

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:52

als hij het alleen bij de rosborstel doet dan denk ik dat het te gevoelig is. Dus gewoon heel rustig poetsen.
Doe je altijd de rosborstel eerst? Misschien dat het dan daar aan ligt? dan moet je het eens in een andere volgorde proberen. En anders gewoon heel zachtjes en rustig beginnen, gewoon een beetje aaien.