cap voor kinderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanes_

cap voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 15:41

Wat is een goede cap/veiligheidshelm voor kinderen?
waar krijg je deze?
Is deze ook makkelijk te verstellen?

Sterre

Re: cap voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:02

Ik heb voor mijn 10-jarige zoon pas geleden een cap bij de Aldi gekocht Clown . Prijs was rond de 17 € en de cap voldoet aan de veiligheids eisen.

Nu las ik hier dat de Lidl in Ned. ook caps heeft, voor hetzelfde geld. De caps hebben hetzelfde keurnummer, als die bij ons van de Aldi (DIN EN 1384). De caps waren bij ons te koop in de maten S/M en M/L. Ze zijn goed te verstellen dmv van een draaiknop aan de achterkant en ook de riempjes om de cap vast te maken, zijn verstelbaar.
Cassidy schreef, dat de caps bij de Lidl, Casco-caps zijn. Je kan allicht even bij de Lidl kijken Knipoog .

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:03

Er bestaat een Pikeur GPA Kids:
Afbeelding
Hij kost ongeveer €185, maar heb er wel geen ervaring mee ofzo, dus kan je niet zeggen hoe hij bevalt. Knipoog

Dancer_Valou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:06

mijn dochter Lisa is 3 jaar en zo heel af en toe mag ze van mij een paar rondjes op een shetje rijden, maar dan WEL met cap!

Cap vinden was niet zo makkelijk, geen enkele paste op haar hoofd.

Oplossing was een ''fietshelm'', net zo veilig als een cap en ook goedgekeurd.... Pling

Afbeelding

Succes!

Groetjes Simone

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:38

ha dat is een goeie, fietshelm, ja waarom niet Haha! .
denk dat me dochter dat ook veel leuker zal vinden, want die zijn in allelei leuke kleurtjes. Bloos
Zou het wel goedgekeurt worden door de euhhhhhhh tja hoe gaan we het noemen?? de bond??

Dancer_Valou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:54

Esmeralda schreef:
ha dat is een goeie, fietshelm, ja waarom niet Haha! .
denk dat me dochter dat ook veel leuker zal vinden, want die zijn in allelei leuke kleurtjes. Bloos
Zou het wel goedgekeurt worden door de euhhhhhhh tja hoe gaan we het noemen?? de bond??

ze zijn inderdaad leuk he Knipoog Maar ik weet niet of ze er ook mee mag starten, denk het eigenlijk niet. Ze voldoen wel aan alle veiligheidseisen, maar zijn natuurlijk niet zwart... Huilen

Succes in ieder geval met de speurtocht.

Groetjes Simone

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:42

Bij de lid hebben ze nu caps voor 18 euro.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:27

Ik kan me niet anders herrinneren dan dat ik als kind altijd mijn caps gewoon bij de ruitersport zaak kocht...

Overigens heb ik daar laatst wel een kinderhelm gezien, knalrood met paardenprint erop. Een soort fietshelm dus, maar dan met paardjes erop! Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:32

Mijn allereerste cap - ik was toen 9 - was er eentje in maat 52.

Volgens mij is dat nog steeds een vrij gangbare maat, weet eigenlijk niet of ze er ook kleiner zijn. Zal toch wel? Er zijn genoeg 5- of 6-jarigen die ponyrijden...

Die van de Lidl is idd een optie. Ze zijn net deze week in de aanbieding. Lachen

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:26

Ik heb ook tijden met een fietshelm gereden hoor. Destijds was het aanbod in lichtgewicht goedgekeurde caps niet zo groot en wat er was was erg duur. Ik heb pas in Duitsland een cap gekocht bij de Aldi. Idd goed op maat in te stellen en niet duur.
Er zijn verschillende soorten en modellen caps die je zou kunnen kiezen. Bij een klein kind is het erg prettig als je hem bv met een draaiknop op maat kan instellen, dan kan ie nog even meegroeien. Zo'n kinderkopje groeit natuurlijk ook snel!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:30

Wie weet voor mij een site wat precies de eisen zijn waaraan een cap moet voldoen om te voldoen aan de EN 1384 normering? Heb inmiddels wel gevonden dat dit geen keurmerk is, maar een CE markering en dat het wil zeggen dat een cap voldoet aan de europese norm (EN) voor paardrijhelmen.
En is een fietshelm wel net zo veilig? Want die moet aan een andere europese norm voldoen (ik meen EN 1074, als ik het goed zeg). Ik heb op internet zitten zoeken, maar kan niet vinden wat de norm precies inhoud, alleen dus dat voor fiets- en skate-helmen een andere normering geldt dan voor ruiterhelmen.
Iemand die dat wel weet?