Dubbele teugel longeren (welke manieren)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Dubbele teugel longeren (welke manieren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 14:33

Hi

Ik longeer Lady wel eens met dubbele teugel, maar ben deze manier een beetje zat en het werkt ook niet echt bij Lady. Ze gaat heel erg hangen aan de voorkant en trekt zeg maar de teugels zo naar beneden dat ze met d'r neus op de grond loopt.

Welke manieren hebben jullie? Asl je er een foto bij hebt, heel graag

Lenneke_

Re: Dubbele teugel longeren (welke manieren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:00

Ik doe het zadel op, de beugels naar beneden, een beugelriem onder de buik door door allebei de beugels zodat ze een beetje op hun plek blijven. De longeer door de beugel aan het bit (linker longeerlijn door de linkerbeugel en rechter longeerlijn door de rechterbeugel)
De buitenste longeerlijn achter de kont langs en longeren maar.

Heel simpel en je hebt geen longeersingel nodig.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 15:09

Op deze manier doe ik het ook idd of met longeersingel.
Maar hierbij heeft ze zoveel ruimte aan de voorkant dat ze toch de teugels naar beneden 'trekt'

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:12

Verder weet ik ook niet hoe je het kan doen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:23

Wij doen het zo;
Afbeelding

Als je paard de teugels uit je handen trekt moet je hem voorwaarts drijven. Als er iets streng verboden is om uit te halen is dat het wel.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:27

Ik heb geleerd dat de longeerlijn achter de kont langs moet omdat hij anders z'n achterhand makkelijk naar buiten uit kan zwaaien, wat niet de bedoeling is.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:43

Anouar15 schreef:
Ik heb geleerd dat de longeerlijn achter de kont langs moet omdat hij anders z'n achterhand makkelijk naar buiten uit kan zwaaien, wat niet de bedoeling is.

Kwestie van je zweep gebruiken en goed voorwaarts houden.

Als hij achter zijn kont langs gaat is het contact met de mond nóoit constant en eerlijk. Doordat het achterbeen beweegt.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 16:55

Lady houdt ik ook echt voorwaarst en liever een pasje te hard dan te langzaam. Maar ze is zo makkelijk dat ze gewoon d'r koppiej naar beneden steekt...maakt haar niks uit dat het eigenlijk niet gaat.

Ligt het nou aan mij of longeer jij met dubbele teugel aan 1 kant zeg maar. Of gaat hij wel aan beide kanten van het bit en dan over de rug?

Je hebt idd gelijk dat er geen eerlijke verbinding is aan beide kanten door het bewegen van het achterbeen. Maar waarom is het dan uitgevonden?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:02

Omdat veel mensen niet goed een zweep en hun stem kunnen toepassen, zodat hun paard daar goed op reageert? Ik heb geen idee. Maar ik zie geen voordeel. Ohz. of aangespannen heb ik ook geen touw achter zijn kont... En hij is echt wel zo bijdehand dat hij meteen weer op de voorhand zou gaan lopen, wanneer die longe weg is.

Ik heb de longes aan beide kanten zitten. Heb gewoon stuur, zoals ohz. De buitenlijn gaat over de rug, zoals je ook kunt zien.

Als ik jou was zou ik goed boos worden op Lady, als ze het nog een keer doet. Meteen zweep erbij, en je hand sluiten.