Geen exceem, wel jeuk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Geen exceem, wel jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:08

Heb ik weer.
Viva heeft geen exceem, daar hebben we nog extra op gelet bij t kijken naar een haf. Kom ik gisteren daar, blijkt dat ze enorm heeft staan schuren tegen de boom in de wei..!! Nou dus ik n heining eromheen gezet, kom ik vandaag, blijkt dat ze die eigenhandig heeft gemold en verder is gaan schuren Rolleyes Dus nu staat er weer n nieuwe, die ze onmogelijk om kan gooiden oid..... maar ik ben bang dat ze nu de deurpost van de stal of iets gaat gebruiken als schuurobject........
Wat moet ik ertegen doen? Ze heeft niets aan schilfers ofzo...

Anoniem

Re: Geen exceem, wel jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:12

Kawa had van de week ook weer geschuurd.
Ook hij heeft geen exeem, maar toch last van vliegjes of mugjes.

Sinds enkele jaren doe ik altijd na het rijden en voor ik hem buitenten zet, of zo overdag eens, net wanneer ik tijd heb, 1 deel dettol/azijn (half half) met daarbij 10 delen water in zijn staartwortel masseren en sindsdien, doet hij het niet meer.
Tenzij ik te laat ben, zoals dit jaar Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:15

runningkawa schreef:
Kawa had van de week ook weer geschuurd.
Ook hij heeft geen exeem, maar toch last van vliegjes of mugjes.

Sinds enkele jaren doe ik altijd na het rijden en voor ik hem buitenten zet, of zo overdag eens, net wanneer ik tijd heb, 1 deel dettol/azijn (half half) met daarbij 10 delen water in zijn staartwortel masseren en sindsdien, doet hij het niet meer.
Tenzij ik te laat ben, zoals dit jaar Verdrietig

dus je mengt (opgeloste of pure?) dettol met azijn en daar 10 delen water bij?

Dat ga ik eens proberen..... Ze heeft van die prachtig lange manen, ik kan dr echt niet tegen. heb je een paard zónder exceem.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:20

ik heb streepjes op een fles en ik doe dan
1 streepje, dettol (puur)
en azijn (Puur) Dus ieder een half streepje
en 10 streepjes water.

Geen idee of het ook voor de manen werkt, maar voor Kawa's staart werkt het wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:28

runningkawa schreef:
ik heb streepjes op een fles en ik doe dan
1 streepje, dettol (puur)
en azijn (Puur) Dus ieder een half streepje
en 10 streepjes water.

Geen idee of het ook voor de manen werkt, maar voor Kawa's staart werkt het wel Lachen

Ok...... Ik doe er alles voor, ik moét die lange manen houden.. Nagelbijten / Gniffelen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:03

die van mij heeft ook geen exeem maar schuurt wel in de zomer, ik was zijn staart 1 keer in de week met teer shampo werkt ook super

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:37

dat mengsel van dettol en azijn werkt super!
doe ik ook en t helpt.
Haha!
tipje van mij: koop gedroogde brandnetel( 2 euro per 100 gram bij de reformzaak)
doe om de dag een handvol door het voer heen, paarden eten dit op en t reinigd de huid, vorig jaar hielp het bij de mijne enorm goed!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:42

hlloo0wtJs..

Mijn verzorgpaardje schuurt het hele jaar vrolijk door, en heeft ook geen exzeem. Zij doet het uit verveling. We hebben nou hele dure spray, die wel werkt, en vaak wassen helpt bij haar ook wel. Ga het nou proberen met Zeezout, en anders met dettol en azijn Knipoog Ik kan de staart nou net invlechten dus we zijn opweg. Nog een tip: hang harde borstel in de stal op, kan het paard zich daar aan schuren.

Groetjes XxX Debbie & Shiva XxX

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:53

@ pebbeldoos: Dat werkt echt goed ja.. maarja, myll heeft wél exceem en deze dus niet.. en t is nogal agressief spul..
Ik ga dat dettol proberen, even mn moederr inlichten of ze t morgen voor me meeneemt!