Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Margreet schreef:Ik leen 'm niet uit en al helemaal niet zonder dat ik er zelf bij ben. Heel simpel, voorkomt een hoop gezeur en geruzie achteraf. Ding is duur genoeg en ik ben er erg zuinig op. "Dat achterlicht was al stuk hoor" "Die deuk zat al in je spatbord hoor" Nou die discussie wil ik dus echt niet voeren
ShannaY schreef:Ik denk niet dat het veel anders ligt dan een auto uitlenen. Als ik in iemand anders zijn auto rijd, en ik rij schade, zal ik ook zelf voor deze kosten moeten opdraaien. Ik heb ze gemaakt, dus moet ik er ook voor betalen. Zo werkt het ( bij een normaal eerlijk mens ) toch eigenlijk altijd? Als ik eenmaal mijn trailer heb, ben ik wel bereid hem uit te lenen, maar dan maak ik wel een “contractje” op die getekend moet worden, dat als er iets gebeurd, er gewoon betaald moet worden door degene die de schade heeft gemaakt op dat moment. Bovendien ben je als het goed is als persoon zelf daarvoor verzekerd. Is het niet zo dat aanhang op het moment dat hij achter de auto zit, ook onder de hoede van de verzekering van de auto valt? Het is tenslotte aanhang, je trekhaak zit aan je auto. Bij mijn vader zijn verzekering zit volgens mij ook een automatisch dekking op aanhang.
.
Nextdomino schreef:Ik heb mijn trailer uitgeleend aan een "vriendin". Ik ben er een stuk wijzer van geworden en ze heeft me laten zitten met een schadepost van Eur 300,-
Nee, ze had het niet gedaan.![]()
Totdat ze nogmaals vroeg om mijn trailer te lenen en ik weigerde dat, toen was de vriendschap snel over.
, maar ik durf op alles te wedden dat als ik schade maak ik het ook gewoon betaal. Ik betaal niet voor niks centjes aan de verzekering, daar maak ik dan ook zeker gebruik van
Verder zou ik het ook niet durven om een trailer te lenen, zonder dat de eigenaar van de trailer erbij is. Dat risico ga ik zelf ook gewoon niet nemen.
)Concorde schreef:en een nieuwe polyester bockmann 2paards mét glittertjes)
sandr0 schreef:En dus krijg je het welles-nietes verhaal, dat de schade er al zat terwijl je als eigenaar weet dat het er niet zat....Rijd je vriendin zelf schade (ookal hangt ie achter de auto) dan gled dit niet of hij moet uiteraard (allrisk)verzekerd zijn