De veiligheidshelm van de LIDL

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

De veiligheidshelm van de LIDL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 11:03

LIDL heeft deze week de nodige aanbiedingen op het gebied van paardespullen. Aangezien ik een helm wilde hebben, ben ik vanmorgen naar de LIDL geweest om hem te bekijken en te passen. Nu hoor ik van meerdere kanten dat je voor die prijs die de helm daar kost (17.99 Euro) nooit een kwalitatief goed product kunt krijgen. Kom ik daar, zie ik dat het merk Casco is, en dat hij voldoet aan het keurmerk CE 1384.
Ik heb de helm gekocht, maar zit me nu toch echt af te vragen waarom er nog steeds mensen zijn die denken dat goedkoop meteen slecht is.

In mijn ogen worden er teveel prijzen voor producten kunstmatig hoog gehouden. Goedkoop is niet altijd slecht. Duur is niet altijd goed!

Sorry, dat wilde ik even kwijt. Haha!

Yorghos

Re: De veiligheidshelm van de LIDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:04

Ik heb de spullen nog niet gezien, maar ga vanmiddag ook even kijken. Liddl en Aldi hebben vaak kwalitatief goede spullen voor lage prijzen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:06

ik denk dat het best kan kloppen wat je zegt!
Als iedereen gewend is dat die cappen zo verrekte duur zijn,en er is er 1 die toch goedkoop is,
dan snap ik best dat iedereen zich gaat afvragen of deze cap toch wel in orde is!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:18

Ik heb er net eentje gehaald bij de Lidle. Hij is goed gekeurd (ik neem aan dat ze anders dat merkje er niet op mogen zetten) en voelt goed.

Wel is het voor mij een 'dr bij' cap naast mijn Casco'tje.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:19

Dus deze helm voldoet aan de voorwaarden/goedkeuring? Is gewoonweg goedgekeurd dus?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 11:19

De helm is toch ook een Casco?

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:21

Cassidy schreef:
De helm is toch ook een Casco?

Eh ja ik heb me er nog niet in verdiept, vandaar dat ik het vraag. Ik weet dat helmen aan kenmerken/goedkeuringen moet voldoen, maar welke exact weet ik dus niet. Vandaar dat ik het even vraag Bloos Mijn nichtje moet er namelijk ook één.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:24

Het is idd een mooie goedgekeurde cap. Lekker licht en handig verstelbaar. Ik heb er voor mezelf eentje gekocht, ik had nog wel een cap maar 1 extra is nooit weg. Ook als ik een keer samen met iemand ga rijden die geen cap bij heeft dan is zo'n verstelbare super handig. En mijn zusje gaat 14 april beginnen met rijlessen en heft ook een cap gekocht. Ook de rijbroeken die ze daar hebben zijn erg fijn, leren zitvlak voor 30 euro, dat vond ik niet teveel geld! En sommige mensen roepen idd dat goedkoop geen kwaliteit kan zijn, maar als je kijkt hoeveel winst er vaak op producten wordt gemaakt kan alles volgens mij een heel stuk goedkoper!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 11:31

Als je een helm wilt, moet je kijken naar het keurmerk CE en voor paardrijhelmen 1384.

Ja, het is een goede helm, echt geen troep!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:33

Cassidy schreef:
Als je een helm wilt, moet je kijken naar het keurmerk CE en voor paardrijhelmen 1384.

Ja, het is een goede helm, echt geen troep!

Thanks hier kan ik wel wat mee. Heel erg bedankt voor je tip!

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:34

't is dat ik al een goede cap heb, anders zou ik hem ook wel kopen
sommige dingen zijn inderdaad rotzooi maar ik geloof dat die cap wel goed is (het halstertje is trouwens ook lekker stevig Haha! )

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:35

ik zie dat de meningen hier niet aansluiten op de mijnes
maar daar is bokt ook uiteraard voor om die meningen te delen Knipoog
ik was vanmorgen dus ook bij de lidl omdat ik intresse had in meerder spullen waaronder dus de cap

ik vraag mij af hoe ze zo'n cap hebben kunnen goedkeuren?
het is puur plastic en ik durf te wedden dat als je hem 1 x goed op de stenen laat vallen dat er een gat in zit
ook het "klepje" is dun goedkoop plastic en zat er niet behoorlijk stevig op.....maar afijn dit is dus MIJN mening

ik ben ook zeer zeker 1 van de "goedkoopste" variant en koop altijd alles in de aanbieding/afprijsing....het is nou eenmaal een dure hobby..
maar kwaliteit vindt ik ook wel belangrijk...en met een shabrak knijp ik vaak een oogje toe...maar als het om dingen zoals veiligheidsproducten betreft dan ben ik toch veel kritischer...

ik vond de halster wel heel leuk en genoeg kwaliteit om er 1 aan te schaffen....en de handschoentjes ook
maar dan hebben ze uiteraard je maat niet Boos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:41

onder deze titel hoort het topic toch bij het centrale Lidl topic op PP. Ik zet er hier nu een slotje op, als het meer bedoeld is als start voor een discussie (en dat vermoed ik Haha! ) , kun je het beter algemeen houden om te voorkomen dat hier ook allerlei verslagen komen met wie wat bij Lidl heeft gescoord.