Nu al deken dag en nacht af?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1

Nu al deken dag en nacht af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 08:38

Iemand raadde mij aan de deken van mijn ongeschoren paard al dag en nacht af te doen? Afgelopen week heb ik de deken alleen overdag afgedaan. Wat doen jullie, ook al dag en nacht af? En wat zijn de voor-en nadelen hiervan? Ik heb de deken liever helemaal af, goed voor de vacht. Maar als het koeler wordt, vooral s'nachts kan ze het dan koud krijgen? Ik dressuur met haar.

Pommier

Re: Nu al deken dag en nacht af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:42

hoi,

Het word eind van de week weer kouder. ik doe dan de deken weer op bij mijn pony.

groetjes Suzanne

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:56

Mijn ongeschoren paard staat nu alweer bijna 2 weken dag en nacht zonder deken. Ook als het nu weer kouder word blijft het deken af, ik heb altijd geleerd dat constant deken op en af niet goed is. Dus als het deken eraf gaat bij mij, blijft het er ook af, ongeacht wat voor weer het word.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:09

mijn paard staat ook al een week of 2 weer zonder deken dag en nacht, komt er ook niet meer op Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:25

als het mooi weer is haal ik de deken er s'morgens af, en als het echt koud word gaat ie sávonds weer op.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:27

Zit met hetzelfde probleem. Mijn shet heeft nog een 200 gram deken op en inderdaad overdag af en savonds erop.

Als ik het goed begrijp dan gooien hier dus een aantal mensen met een geschoren paard hem er al dag en nacht af. Toch?

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:15

Mijn paard staat sinds zaterdag dag en nacht zonder deken en ze krijgt hem idd niet meer op, ook niet als het eind van de week weer kouder wordt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:16

Vind het ook zo moeilijk. Als ik savonds na het eten komt heeft hij hetnnog warm zonder deken. Hij voelt hetzelfde kwa temperatuer dan mn veulen die niet geschoren is. Diie van jou staat zeker wel snacht s op stal.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:17

sjaak (gedeeltelijk geschoren) staat al bijna 3 weken zonder deken. Paarden hebben het niet zo snel koud . En overdag is het echt veelste heet voor een deken Scheve mond

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:19

Ja maar hij staat snachts ook buiten. Kan wel naar binnen als hij het koud heeft en in de stal is het ook wel wat warmer.

oryan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:43

hey kijk eens op www.paardnatuurlijk.nl daar lees je heel veel over paarden en ook over dat soort dingen is echt lerzame site *LOL*

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:50

Ja heb geken maar kan niet echt iets vinden over dekens behalve dan dat het beter is om geen deken op te doen. Zo snugger was ik al.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:54

Pablo is deze winter 2 x geschoren (laatste keer in december) en is eind februari verhuist van een binnenbox naar een buitenbox. Toch heb ik al 2,5 de deken af. Hij vind het veel fijner zonder! Moet er wel bij vertellen dat hij geen koukleum is.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:52

Mijn paard staat nu ook dag en nacht zonder deken. Heb ook geen overstap naar zomerdeken gemaakt, want hij sloopt al z'n dekens. Die van mij staat 's nachts binnen en ik vind het prima te doen zonder deken. Zoveel kouder zal het ook niet meer worden denk ik (geen sneeuw meer hopelijk Tong uitsteken ) dus hij krijg van de herfst pas weer een deken op Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:03

Nou ik heb in ieder geval een besluit genomen. De deken gaat af en blijft af. Een kennis van mij heb ik net gebeld en die heeft zijn paardje gisteren geschoren omdat hij verschrikkelijk in zijn vacht zat en die staat zonder deken en blijft ook zonder deken staan. Ze doen dat altijd zo en er is er nog nooit 1 ziek geweest.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 13:43

Dus de meeste bokkers hebben hun deken er al af en houden de deken af, ongeacht dat het kouder word deze week. Ik denk dat ik dit ook doe!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:02

knollover schreef:
hoi,

Het word eind van de week weer kouder. ik doe dan de deken weer op bij mijn pony.

groetjes Suzanne

Dat lijkt me niet verstandig. Een pony is geen mens, ze hebben zo hun eigen temperatuursregeling. Op=op en af=af en niet blijven wisselen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:14

Ik heb overdag de deken in het zonnetje de deken eraf en anders een dunne deken op.

s avonds heeft hij zijn dikke deken op. Mijn ponies lopen overdag zonder deken en s nachts hebben ze hem.

Ik trek nooit zomaar een dikke deken eraf om het dan vervolgens meteen continu bloot te laten lopen. het is diverse nachten nog behoorlijk koud geweest.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:53

ellenlouise schreef:
knollover schreef:
hoi,

groetjes Suzanne

Dat lijkt me niet verstandig. Een pony is geen mens, ze hebben zo hun eigen temperatuursregeling. Op=op en af=af en niet blijven wisselen.

oh oke

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:59

Die van mij stonden gisteren aardig te zweten onder hun dikke deken. Die ging dus overdag af.

Maar aangezien het toch weer onder 10 graden wordt blijven ze de dekens 's avonds nog ophouden hoor.

renskejive

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:29

Ook de mijne staat dag en nacht zonder deken op!
Eigenlijk bijna allepaarden hier op stal al!

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:35

Bij ons is besloten dat sinds zaterdag de paarden geen deken meer op hebben. Ze gaan over ong. 3 weken het land op en dan moeten ze ook zonder deken staan (dag en nacht)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:42

Memuska staat overdag zonder deken buiten, en 's nachts met een ongevoerde deken op stal. Als het zo warm blijft gaat ie er volledig af.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:45

Sinds gisteren is de zomerdeken er dag en nacht af.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 15:52

Maar kan het paard het niet koud krijgen zonder deken? Aan het eind van de week wordt het kouder maar is dit dan niet erg? Dan regelt hij dus zelf de temperatuur, ook terwijl hij heel de winter met deken heeft gestaan?