Ik heb met mijn bijna 9 jarige ruin altijd in de knoei gezeten met zijn gewicht. Dat ik heb kocht, was hij ronduit ondervoed. Dit heb ik langsaam opgebouwd, maar hij bleef altijd aan de schrale kant, ingevallen. Ik denk ook dat het met zijn spieren te maken heeft. Hij heeft 3 jaar lang alleen maar in een zandbakje gestaan met zijn moeder. Zomers, op het land, ging het wat beter, maar swinters viel hij weer ontzettend af. Ik heb echt vanalles geprobeerd: lijnzaadolie, maisvlokken, pulp, ga zo maar door...
Daar ben ik allemaal mee op gehouden, omdat het niet wou werken... De afgelopen 2 jaar gaat het prima! Hij is nu mooi op gewicht en moet nu zelfs oppassen dat hij niet téveel meer aankomt. Sinds een tijdje voer ik de nieuwe Balance structuurmueslie van Hartog. Hier ben ik zeer tevreden over! Hij blijft mooi op gewicht en hij lust het! (hijs heel kieskeurig...
Maar...ik weet niet of dit echt met zijn gewichts problemen te maken heeft. Maar wat mij opvalt is dat als Rico zich zwaarder heeft moeten inspannen als normaal bijv. een trailerrit, wedstrijd of een wat langere buitenrit. Dat hij ontzettend invalt bij zijn flanken. Dit trekt geleidelijk weer bij.
Ik ben erg benieuwd of jullie weten waar dit aan kan liggen?
Hebben meerdere paarden dit probleem?
Kan ik er iets aan doen?
Is het ernstig?
gr. Romy