Ik wist niet precies waar dit bericht thuis hoorde, maar aangezien het over een quarter gaat dacht ik het hier maar eens te proberen

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb mijn quarter (Rascal) gekocht toen hij een paar weken oud was. Nadat hij afgespeend was, is hij samen met het andere jonge spul naar een boer op de wei/ in de loopstal gegaan. Ik heb er veel tijd in gestoken en ben veel met hem bezig geweest zodat hij ook gewoon braaf bleef.
Daar bij de boer had ik nooit problemen met hem. Hij was superlief, nog nooit iets gedaan wat niet mocht. Nu staat hij sinds begin maart op stal om gecastreerd te worden (hij is nu 2, en aangezien ik toch niet met hem wil fokken leek ons dit te beste optie).
Nou is de castratie al een paar weken geleden, en ik wilde weer beginnen wat met hem te doen. Nu is hij op de poetsplaats superbraaf en alles, maar zodra ik met hem wil wandelen/ halter oefenen gaat het mis.
De eerste halve minuut gaat het nog, maar daarna begint meneer te springen/steigeren/gek doen en ik krijg hem niet gecorrigeerd, ondanks dat ik hem de laatste keren altijd een hengstenketting omdeed.
Ik weet dat hij nog moet wennen, en dat het een hele andere omgeving is, andere paarden om hem heen en dergelijke, maar ik krijg het niet opgelost.
Morgen ga ik ook op stal hulp vragen want ik krijg het niet meer geregeld, maar wat zijn jullie ervaringen/adviezen hierover?
Al het opbouwende commentaar en eventueel kritiek zijn welkom!!!
alvast bedankt!!
.
. Maar ja, het zijn de Terrible Twos he
!
. Mijn stalgenootje reageerde meteen en gaf haar een trap, op het moment dat ze op 2 benen stond. Niet leuk om te doen, maar op dat moment het beste. We stonden daar krap op elkaar en het is gewoon link als je er zo´n steigerend paard tussen hebt staan. Toen ze weer op de grond kwam, stond ze ons echt stomverbaasd aan te kijken, maar de boodschap was wel over gekomen
.
!