Ik heb 3 pony's 2 van 10 maanden een eentje van bijna 2 jaar, die nu wel op een weiland staan maar helaas moeten we dat weiland verkopen aan de gemeente omdat ze daar zonodig industrie van moeten maken
Nu kunnen wij achter het huis wel stallen laten bouwen (ze staan nu in een box in de kas) en een stukje gras, maar het probleem is dat voor 3 pony's dat echt binnen een maand al helemaal op is, en ze zouden dan in de winter 24 uur per dag binnen moeten staan waar ik het ook niet zo op heb. Mijn vader kwam nu met het idee om geen grasland ervan te maken maar een zandbak, en dan zomers kuilgras voeren. Ik zelf zit erg in twijfel, aan de ene kant kunne ze dan altijd naar buiten, ook in de winter en is er straks ook de mogelijkheid om gewoon hier te rijden, maar aan de andere kant heb ik ze ook graag zomers in de wei..
Zat mischien te denken om anders dan maar voor een paar maanden iets te huren maar ja zijn ook weer extra kosten..
Daarom dus de vraag is weidegang noodzakelijk..
. Er zijn paarden die de hele dag op stal staan, die niets anders hebben dat het uurtje per dag dat ze er even uit mogen
. Dat zijn ook echt geen uitzonderingen...stallen vol van die paarden! Of je hebt mensen die ze wel in de wei zetten, maar dan niet op de volle wei, die zetten een piepklein stukje wei af want anders eten ze te veel gras. Met als gevolg dat die paarden amper hun benen kunnen strekken. Dan zijn die van mij toch wel gezegend met hun stuk zand! Begrijp me goed, ik zie ze ook veel liever in een grote wei (over 2 jaar hebben ze dat ook), maar het is niet noodzakelijk. Zonder kunnen ze ook heel gelukkig zijn, maar dan moet je daar zelf iets meer voor doen.