Kentaur zadel voor breed paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Kentaur zadel voor breed paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 11:49

Jordy moet dringend een nieuw dressuurzadel, helaas is door een financiële tegegenvaller mijn budget niet al te groot meer....
Ik ben niet van plan er een flutzadel op te gooien, en wintecs e.d. vind ik helemaal niets.
Helaas zijn er in de maat die hij nodig heeft niet veel goede 2e hands zadels te krijgen. Hij heeft een flink brede boom nodig en ik een niet al te grote inchmaat.

Nu heb ik pas eens wat Kentaur zadel bekeken, en ik vond ze er behoorlijk goed uitzien voor de prijs.
Maar ik weet niet of ze die ook in brede boommaten hebben, heeft iemand daar een idee van?

Liselot

Re: Kentaur zadel voor breed paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:53

kentaur is in 4 boommaten verkrijgbaar. small, medium, breed en extra breed. de extra brede is kamermaat 34 als ik het goed heb. dat zou breed genoeg moeten zijn voor een tinker.
ik denk alleen dat die 2e hands niet te krijgen zijn. voor datzelfde geld kun je ook een 2ehands KN zadel kopen. de medium daarvan is al aan de wijde kant (lag bij mij op een fries)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:58

de brede maat van kentaur is gelijk aan een medium boom van kn. Ik zelf hem op mijn brede kwpner nu een brede kn liggen en die valt ook echt mooi breed, denk dat je voor een tinker wel een extra brede nodig hebt voor een tinker

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 17:11

LiSSy schreef:
kentaur is in 4 boommaten verkrijgbaar. small, medium, breed en extra breed. de extra brede is kamermaat 34 als ik het goed heb. dat zou breed genoeg moeten zijn voor een tinker.
ik denk alleen dat die 2e hands niet te krijgen zijn. voor datzelfde geld kun je ook een 2ehands KN zadel kopen. de medium daarvan is al aan de wijde kant (lag bij mij op een fries)

Ik ben ook niet op zoek naar een 2e hands kentaur, maar ik wil voor een nieuwe gaan kijken. De prijs van een nieuwe kentaur is namelijk gelijk aan een goed 2e hands zadel.
KN vind ik zelf niet echt fijn zitten, vaak een smalle hoge zitting. Ik heb weleens een medium KN gepast op Jordy, maar die was toch echt te smal, vooral op de schouders.
Probleem met brede 2e hands zadels is ook vaak dat het een grote inchmaat is, en ik moet een 17" hebben.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:47

Kentaur is in veel soorten te krijgen of te bstellen. Ik heb zelf ook een Kentaur. Wil niks anders meer. Heerlijk zadel.

Alleen mijn paard heeft een vrij moeilijke rug en kon geen passend zadel vinden. Wintecs, Rossner , Ainsley en nog een paar. Die paste voor geen meter.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:53

Ik heb sinds 2 weken ook een Kentaur zadel.
Ik heb ook een flink stevig paard en heb nu dus ook een boommaat 4 erop liggen en het lag gelijk als gegoten.
Ik ben er erg tevreden over, zit heerlijk en ligt dus prima.

Hou alleen wel rekening met een lange levertijd als ze het zadel niet op voorraad hebben. Ik had een afwijkende maat nodig boom 4 en 18,5 inch en ik heb ruim 4 maanden moeten wachten voor het zadel in Nederland was. Maar ik heb er totaal geen spijt van.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:57

levertijd bij kentaur is normaal gesproken 8 tot 10 weken. maar ze willen nog wel eens vertraging hebben