Merrie valt me aan in de wei als ik met Bas omga....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Merrie valt me aan in de wei als ik met Bas omga....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 11:27

Zoals sommigen inmiddels wel weten hebben we er sinds januari 2 pony's bij, een shetmerrie en haar enterveulen.
Na een poosje de merrie en het veulen gescheiden te hebben staat nu alles bijelkaar, wat een groep van 4 pony's vormt. Bas, mn shetlanderruin, Hester de shetmerrie, Veulenbeest de enter en Edwine de D-pony.
Nou is het zo dat Hester en Bas al vanaf het begin dikke maatjes zijn, als ik met Bas aan de gang ga rent Hester als een dolle door het land en hinnikt alles bijelkaar, ze staan meestal zij aan zij, klef bijelkaar. Echter wanneer Bas bij de enter komt krijgt hij op zn donder, Hester wil het niet hebben dat hij zich ermee bemoeit.

Tot zover niks aan het handje, vrij normaal kuddegedrag.

Het probleem is dat Hester me de laatste tijd begint aan te vallen als ik met Bas in de wei sta te prutsen. Bv even aaien, knuffelen, wat voer brengen etc.
Van de week zou ik Bas uit het land halen om wat te gaan doen, ik was bezig zn halstertouw aan te klippen en ineens krijg ik een beuk van achter tegen mn kont aan! Ik zie Hester snel van me wegrennen met de oren in de nek. Het deed best zeer en ik kon mezelf net staande houden.
Ik had niet helemaal door wat er gebeurde maar mn verzorgster zei dat Hester gericht op mij afliep en voluit tegen me aanbeukte met haar achterlijf.

Hmz apart, maar goed, kan een keer voorkomen.

Vrijdag stond ik bij het draad met Bas te knuffen die dara toevallig ook stond, Hester zag het en kwam in vol ornaat op me afgestoven, oren in dr nek, en toen ze bij het draad was draaide ze dr kont toe...

Gister stond ik in het land met Bas te keuvelen, beetje aaien en prutsen, niks aan het handje. Ineens vliegt Hester op me af, wederom oren in de nek, mond opengesperd en de kont ging richting mij. Gelukkig zag ik het op tijd dus nog voor ze iets kon doen heb ik haar een schop gegeven, ik laat me niet meppen door een eigenwijze shetlander! Ze was er niet van gediend, rende eerst weg maar draaide zich om om het weer te proberen, ik heb stevig gebruld dat ze als de sodemieter opdonderen moest, en gelukkig droop ze af.

Nou ben ik hier zeer consequent in, maar ik let nu wel extra op, het gemene is dat ze me echt van achteren probeert te naderen, zodat ik het niet zie.

Ze wil op een of andere manier niet hebben dat ik met Bas omga, waar het vandaan komt weet ik niet. Als ik in kuddetermen kijk ziet ze mij als een bedreiging en probeert zij hoger in rang te staan dan ik, door me bij Bas weg te trappen, en hiermee aan te geven dat Bas 'van haar' is.

Ik ben hier natuurlijk absoluut niet van gediend, en vraag me af hoe ik hier vanaf kom. Ze kan een trap krijgen als ze loopt te dreigen, maar ik heb eigenlijk geen zin steeds te moeten uitkijken of ze dr aankomt en te moeten gaan meppen/brullen/schoppen/wegjagen/weet ik t.
Daarbij heb ik het idee dat ze steeds feller wordt.

Het is geen aandachts-probleem, ze krijgt net zoveel aandacht als Bas, komt er net zoveel uit, werkt net zo hard etc.
Ook in de wei probeer ik allemaal evenveel knuffels te geven, maar ik doe Bas steevast als eerste. Ik ga niet Hester verkiezen boven Bas om eerder te knuffelen/aandacht geven, imo heeft ze daarmee gewonnen...

Anoniem

Re: Merrie valt me aan in de wei als ik met Bas omga....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:30

Tja. ik denk dat flink op haar donder geven het best helpt.
En er op bedacht zijn, niet met je rug naar haar toe gaan staan of juist wel, en op haar letten.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:14

misschien dat die merrie zich de alpha merrie voelt, en jou als een indringer ziet,
goed opletten dus als je de wei instapt, liefst geen oogcontact maken, en als ze dreigend in de buurt komt haar vreselijk op haar zodemieter geven!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:07

Ik zou inderdaad gewoon zorgen dat zij ook haar momenten heeft waarop je leuke dingen met haar doet , dus zelf vriendjes met haar worden (zijn) qua dagelijkse omgang / werk.

En dan als jij met Bas of wie dan ook bezig bent in de wei : ze moet altijd een paar meter bij je uit de buurt blijven , gewoon lekker doorgaan met wegbrullen of een goeie schop geven zodat ze dat respect voor je heeft en je met rust laat , en je daarnaast een toffe peer vindt als je met HAAR bezig bent.

Gewoon opzouten moet ze als zij niet aan de beurt is , als je haar nodig hebt dan roep je wel of ga je wel naar haar toe , maar als ze zelf dreigend naar je toe komt dan kan ze een beste krijgen , is ze helemaal van de pot gepleurd Stoom uit je oren

Gewoon volhouden dan gaat het vanzelf over.

Is hier op de wei ook , grote paarden die je niet door het hek willen laten met je pony en VEELS te opdringerig zijn , vooral de merrie is een vuilak en Rena durft er ook niet naartoe...zit je die merrie opzij te dreigen en ondertussen tegen Rena dat ze door moet lopen Clown

Die merrie dreigt wel maar ze moet opzouten uit m'n plofcirkeltje en dat weet ze , dus al vuil kijkend gaat ze toch weg als ik dat zeg Tong uitsteken

Er is dus wederzijds respect , ze weet dat ik lief voor haar ben maar ook dat ik haar grijp als ze me mijn ruimte niet geeft.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:39

Ik denk dat je niet veel meer kan doen dan nu. Dus goed in de gaten houden en flink op haar donder geven. Als het goed is moet het dan wel overgaan.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 08:57

Gister ging het wel aardig, maar dat kwam geloof ik meer omdat Bas zichzelf aan de ene kant van de wei had vastgezet tussen 2 schrikdraden en een boom Clown En dat Hester helemaal aan de andere kant stond te grazen, dus me niet echt doorhad. Pas toen ik Bas bevrijd had en richting de uitgang liep met hem, kwam ze gauw naar me toe gegalloppeerd, maar dat was meer van : "Ik wil ook mee!" dan dat ze me weer aanvallen zou.
Misschien had ze gewoon een slechte week, of juist gister een goede dag, we zullen zien

@Pmarena: Vriendjes ben ik al met haar, ik bedoel, ze heeft verder niks op me tegen als we uit de wei zijn, aan het werk zijn, wandelen, fietsen, poetsen whatever, ze vind het allemaal even gezellig.

Het is puur en alleen in de wei, dat ze over me heen wil batsen om Bas bij zich te houden

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:38

Mijn shethengst deed dat dus ook alleen dan zonder aanleiding. als ik met mn rug nar hem toe stond kwam hij er aan gerent al maaien en ook met ontblotte tanden. Gelukkig ben ik nooit gewond geraakt. Hij heeft dit een week gedaan en toen was ik het zo zat. Het volgende heb ik gedaan en het klinkt misschien zielig maar het heeft wel geholpen.

Ben express met mn rug naar hem toe gegaan. Hoorde hem aan komen galopperen en daarde me toen half om. Toen hij dichtbij genoeg was om mij te raken ben ik gewoon op hem in gaan slaan. En reken maar dat hij terug vocht. Heb zelfs een paar keer een hoef moeten vastpakken om zo te zorgen at hij mij niet raakte. Uiteinelik allebei uitgeput ging hij als eeste weg. Ik had hem echt niet verwond of zo maar vanaf die dag nooit meer probelemen gehad.

Ik had er wel voor gezorgd dat ik aan minimaal 1 zijkant een muur had zodat je zeker weet dat daar in ieder geval niet een moordmachine vandaan komt. Bij die van mij was het geen eens kudde gedrag hij deed eht overal wanneer hij het maar nodig vond.

Hij is nu een engeltje vergeleken met toen. Wil de hem eest castereren en weg doen maar ben blij dat ik even teruggevochten heb om het zo maat te noemen.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:14

Ik denk dat het niet zo zeer te maken heeft dat ze jaloers is op Bas. Ik denk dat het meer te maken heeft dat ze jaloers is op jou en dat jij niet Bas zn vriendinnetje mag zijn, want dat is zij al. Ik zou een paar keer als ik de wei in zou komen, eerst naar haar toegaan en aandacht geven en dan naar Bas. En idd gewoon consequent zijn.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 11:18

jubeltje schreef:
eerst naar haar toegaan en aandacht geven en dan naar Bas.

Dat ben ik dus zoals ik in mn startbericht al noemde niet van plan. In mijn ogen krijgt ze daarmee haar zin, heeft ze gewonnen. Echt niet dus. Daarmee ben ik de zwakkere die aan haar grillen toegeeft, de lagere in rang.
Ze moet gewoon accepteren dat ik eerst Bas aandacht geef, en dan de rest, en soms ook zij wel eerst, als ze bv dichterbij staat. Maar over het algemeen is het eerst Bas, en dan zij.