Field Relief Max leidt tot oorlog??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Field Relief Max leidt tot oorlog??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 08:56

Het volgende:

Ik heb drie paarden: twee merries en een ruin die overdag in harmonie samen buiten staan. De merries hebben alletwee veel wit in hun gezicht en zijn al een paar keer vreselijk verbrand. Ik heb voor hen dus twee Field Relief Max maskers gekocht. Omdat ik na gisteren al een paar rose neusjes zag, heb ik ze vanochtend geprobeerd. Het resultaat verbijsterde me: oorlog! Mijn oudste merrie (Lee) ging in de aanval! Zij is altijd de leidster van de mini-kudde geweest, maar regeert nooit met harde hand. Nu ging ze jagen, draaide haar kont naar zowel Pepsi (mijn andere merrie) als Shane (ruin, zonder masker) en begon gericht op hen in te beuken. In eerste instantie dacht ik dat het de hormonen waren (afgelopen vrijdag is ze haar veulen verloren), maar na het een half uur te hebben aangezien, heb ik de maskers er af gerukt. Resultaat: accute rust ...

Ik snap er niks van. Heeft hier iemand ooit zoiets meegemaakt?

Firepatty

Re: Field Relief Max leidt tot oorlog??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:09

Het enige wat ik zo snel kan bedenken: zitten er misschien oren aan het vliegenmasker. Dan kan het zijn dat het de oren belemmert in hun beweging, en aangezien ze hier elkaar veel mee vertellen en duidelijk maken voordat er grovere maatregelen genomen worden (dreigen met slaan of bijten......

Groetjes Patricia

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:33

wat vaag! ik heb dat ding laatst ook aangeschaft, maar mijn beest staat alleen in de wei (grote ruziezoeker) ik hou dit topic in de gaten Knipoog

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:41

Dit klinkt echt heel bizar. Kun je die derde niet ook een masker (met of zonder oren?) geven? Misschien dat de verhouding dan weer normaal is? Of misschien herkende ze de anderen even niet meer en wilde ze de rangorde opnieuw uitvechten? Eerlijk gezegd zou ik het ook niet zo weten.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 10:26

Ik vind het ook vreemd en durf ze eigenlijk niet meer op te doen. Ik dacht eerst dat ze vreemd op Pepsi reageerde omdat die zo'n masker op had en er anders uit zag. Maar ook mijn ruin moest het meer ontgelden dan normaal ... ze leek verder geen last te hebben van het ding ...

Het is idd dat model met de oren en de neusflap.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:38

Het ander paard bij ons op stal had vorige zomer ook zo'n masker op en dat zorgde ook voor flinke onrust. Vooral de shets bleven maar achter haar aan jagen. Na een paar dagen was de rust weer teruggekeerd.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 20:31

Een paar dagen vind ik te veel ... ik heb er een veulen tussen lopen dus dan kan ik dergelijke onrust niet hebben ...