Hoog zeker niet, eerst balkjes draven, dat doet ze wel, begin daarna altijd met een kruisje wat staat op 30/35cm, dus ze kan er gewoon overheen stappen zegmaar, anders lukt het met een maffe galopsprong wel
@nickyu:
OHZ heeft ze er veel lol in, maar aangezien ik zelf niet de perfect springamazone ben, leek me dit erg leuk om te doen voor haar,
en als ik met haar aan het halster erover ga, zijn haar oren naar voren,
dat zou ze niet doen als ze een bloedhekel eraan heeft.
het probleem met Iris is dat ze denkt dat als ze los in de bak staat van: rollen en voor de rest niets
maar dat is niet zo, want ik rij niet elke dag, maar als ik er ben wil ik wel graag dat ze beweging krijgt, of dat nou naar buiten is of vrijspringen.
maar als ze in de bak staat heeft ze gewoon iets van: ja ga er zelf overheen heb nu geen zin, wil nu wat voor mezelf doen.
maar daar zet ik haar niet voor in de bak.
Iedereen heeft een andere kijk op de zaak, vrijspringen kan voor de lol, maar ook gewoon als beweging voor bijv. weer eens wat anders dan longeren of losgooien, noem maar een boom uit het bos
wat rollen mag ze altijd na het rijden, dus daar zet ik haar niet voor in de bak.
En VRIJ springen heeft bij mij niet de betekenis als bij jou; vrijspringen zonder teugels/hoofdstel/zadel/mens erop, dat ze zelf kan bepalen hoe ze springt en waar ze afzet.
Er zit veel waarheid in jou berichtje, en dingen waar ik het ook mee eens ben, maar neit alle dingen gelden hetzelfde voor paard en ruiter.