Angst om te rijden....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jarrie

Angst om te rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 18:31

Hallo mensen,
Ik heb een vraagje aan jullie...Ik ben 5 jaar geleden begonnen met rijden, niks aan de hand en vond het enorm leuk vooral lekker buiten rijden. Todat ik op een gegeven moment een keer naar buiten ben geweest wat een totale rampen rit was. Toen heb ik een poosje niet meer naar buiten gedurfd maar uiteindelijk toch wel weer gegaan. Ik denk een half jaar nadat dit alles gebeurd was durfde ik opeens niet meer naar buiten, bang dat er wat zou gebeuren. Dus ik ging niet meer naar buiten en reed binnen alle nieuwe manege paarden. Op een gegeven moment ging zelfs dat niet meer en heb ik het een half jaar vol gehouden maar op 1 manegepony te rijden (niet de makkelijkste of liefste maar wel 1 die ik vertrouwde). Dat mocht alleen niet meer van de eigenaar. Ik wil nu graag weer rijden maar ik durf nog steeds niet. Ik stap na 5 minuten huilend af als ik op een ander paard of pony zit...Heeft iemand hier misschien tips voor of ervaring hier mee dan hoor ik het graag want ik mis het rijden tog wel! Knipoog

Ineke2

Re: Angst om te rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:43

Misschien is er iemand in jouw omgeving met een heel erg brave pony of paard waar je je vertrouwen weer mee terug kan winnen. Al ga je hem/haar eerst alleen maar poetsen, wandelen en/of longeren zodat je het beestje eerst goed leert kennen in de omgang.

Na een tijdje kun je dan proberen of een rondje erop stappen goed gaat en zo steeds verder.

Zorg in ieder geval dat als je erop gaat, je niet alleen bent, totdat je niet meer zo erg bang bent.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:59

heb ik ook gehad...
net zo *** maar ben op een vertrouwd paardje begonnen...
en eerst alleen poetsen als je het vertrouwen in de pony de pony weer hebt kun je steeds een eindje verder gaan... beetje of de rug hangen enzo tot je denkt dat je op hem durft te zitten vraag je of iemand hem vast houd. Na een poosje zal het steeds beter gaan. Maar helemaal over weet ik nog niet of het gaat. Sommige paarden stap ik ook niet op hoor!

jarrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 16:58

Ook dit heb ik al geprobeerd en er is nu wel 1 paard bij gekomen waar ik op durf te rijden (zelfs naar buiten!:D) maar het probleem daar weer mee is dat het jammer genoeg maar 1 weekje was dat ik op dat paard kon rijden want verder heeft die eigenaresse geen bijrijders meer nodig... maar ja wel weer 1 paard erbij...maar ik ga misschien dan wel even verder kijken of er mensen zijn die mij misschien hierbij willen helpen.... Tong uitsteken

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:05

Tja ik weet niet waar je woont, maar misschien weet ik er anders een voor je.

jarrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 19:58

Ik woon in Den-Haag en ik zag dat jij in Rotterdam woonde...maar daar kan ik dan heel moeilijk (zeg maar niet) komen maar ja toch heel erg bedankt voor het aanbod sowieso....