Wat te doen tegen zenuwen....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabientjeuh

Wat te doen tegen zenuwen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 17:50

Ik ga morgen voor het eerst springen met mijn paard.....
Maar ben nu al heel erg zenuwachtig....
'T is maar clubkampioenschappen maar toch Clown

Weten jullie ook iets tegen de zenuwen?

wisja

Re: Wat te doen tegen zenuwen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:27

hooj..

gewoon niet op je zenuwen letten goed op je paard concentreren en doe gewoon alsof je gewoon een springles ofso hebt.. voorderest als je echt stres gaat krijgen absoluut niet op je paardje afreageren natuurlijk:)

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:48

Ik neem aan dat je wel geoefend hebt met springen? Knipoog

Meid, voor alles is een eerste keer, logisch dat je zenuwachtig bent. Iedereen die daar morgen rond loopt, heeft daar last van ook al hebben ze al vaker een wedstrijd gesprongen Lachen Mocht je ziek van de zenuwen zijn, dan hebben ze bij de drogist wel een rustgevend middeltje (ben alleen de naam kwijt en de winkels zijn al dicht Clown )

Ga er gewoon lekker heen, kijk wat er gebeurt, neem de dingen die goed gaan in je op en probeer een oplossing te vinden voor de dingen die slecht gegaan zijn. Je moet een wedstrijd eigenlijk zo zien: het is een meetpunt om te kijken waar je staat samen met je paard. En ik zou nu zowiezo niet voor de eerste prijs gaan Knipoog

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 19:10

Paardennamen schreef:
Ik neem aan dat je wel geoefend hebt met springen? Knipoog

Meid, voor alles is een eerste keer, logisch dat je zenuwachtig bent. Iedereen die daar morgen rond loopt, heeft daar last van ook al hebben ze al vaker een wedstrijd gesprongen Lachen Mocht je ziek van de zenuwen zijn, dan hebben ze bij de drogist wel een rustgevend middeltje (ben alleen de naam kwijt en de winkels zijn al dicht Clown )

Ga er gewoon lekker heen, kijk wat er gebeurt, neem de dingen die goed gaan in je op en probeer een oplossing te vinden voor de dingen die slecht gegaan zijn. Je moet een wedstrijd eigenlijk zo zien: het is een meetpunt om te kijken waar je staat samen met je paard. En ik zou nu zowiezo niet voor de eerste prijs gaan Knipoog

Tuurlijk heb ik geoefend Haha!

Heb met me vorige pony wel wedstrijden gesprongen, maar ben een keer tijdens de les met d'r over de kop gegaan.

En durf nu weer sinds een tijdje te springen (eerst ook wel maar niet hoger dan 80 cm Knipoog ) en nu moet ik morgen wel een parcours met een paard dat dat nog nooit gedaan heeft Clown goed combi hé Bloos