lagere prijsklasse zadel of tweedehands?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

lagere prijsklasse zadel of tweedehands?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 15:49

Om even de titel te verduidelijken. Ik ben mij langzaam toch weer aan het orienteren op een dressuurzadel voor sjaak. Nu ligt er een vzh zadel op wat niet helemaal optimaal ligt, maar hem (nog) niet stoort.
Mijn vraag is echter wat zijn goede dressuurzadels in de lagere prijsklasse voor een kwpner? Of is het verstandiger om uit te kijken naar een van origine duurder zadel, maar dan tweedehands?
En wat is een redelijke prijs voor een tweedehandszadel? (naar verhouding dan)
Budget is niet supergroot en sparen zou nog wel eens even kunnen duren *LOL* en sjaak is inmiddels al 14 jaar.
Met torowgood heb ik al ervaring en dat is helaas geen goede dus die mag geheel buiten beschouwing blijven.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re: lagere prijsklasse zadel of tweedehands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 16:34

Hoi, ik zou als ik jou was voor een 2ehands merkzadel gaan.
Dan heb je een goed zadel (waar niks mis mee is) voor ongeveer de helft van de nieuwprijs. Ik zou alsi k jou was voor een KN-zadel gaan, die pasvorm is heel goed en ligt ook op de meeste paarden en ponies goed.
Bijv. hier verkopen ze allemaal goede 2e hands dressuurzadels
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... .htm%3Fjs%

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 16:45

Ik ga dan voor een goede tweedehands. Ik heb een Daaleman van 1 jaar oud gekocht voor 850 neurootjes. Is de GPS2. Deze heb ik particulier gekocht.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 16:52

geen problemen gehad met de pasvorm? hebben jullie het zadel van te voren laten passen (lijkt mij vrij logisch maar toch Knipoog )?

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 16:57

Ik weet niet wat je budget is, maar bij de hypo-keten hebben ze hele mooie nieuwe zadels voor niet zo veel geld. Tussen de 500 a 600 euro heb je een heel mooi zadel van bijvoorbeeld BR. Esmir op bokt heeft vorig jaar daar een zadel gekocht, heeft er hele goede ervaringen mee.(plus ze hebben een hele goede service)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 17:53

budget is niet heel erg groot, maar de br zadels had ik idd gezien. Mijn vriend heeft de premiere zadels en hem bevallen ze erg goed, alleen degene die hij heeft passen niet op sjaak Clown

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:54

Ik heb voor Levi een 2de hands Stübben dressuurzadel gekocht, van een bokker btw Knipoog

Het zadel bevalt erg goed. Ik heb voordat ik erop ging rijden, een zadelmaker naar laten kijken en het zadel op laten vullen zodat hij optimaal op Levi's rug lag.

Een half jaar later de zadelmaker nog eens laten komen, omdat Levi nogal veranderd was qua spieren etc...weer laten opvullen en nu ligt hij nog steeds goed en zit voor mij ook prima Lachen

Tussen de 500 en de 750 euro valt er prima een 2de hands goed merkzadel te vinden Ja

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 17:59

met sjaak zit ik idd een beetje met het probleem van de spieren Haha! de afgelopen jaren is hij nogal gegroeid en ik vermoed dat hij over niet al te lange tijd uit dit zadel zal groeien. Het is al 1 keer drastisch verbouwd en zo kan hij nog een aantal jaren mee, maar verwacht dat het ergens toch een keer ophoudt Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:19

www.vanrijs.nl
Ligt een beetje uit de buurt, maar je mag alle zadels een week gratis uitproberen. Is het niets, kan je ze zo terug brengen en krijg je je geld weer terug. Op de site staat ook het actuele aanbod.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:16

Zeker een 2e hands, je hebt voor zo weinig geld toch altijd een B merk. En je kan mooie dingen 2e hands kopen!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:06

zonder twijfel een 2ehands: je hebt er minstens even lang plezier aan(zoniet langer) en het zit gewoon 2X beter dan een lagere prijsklasse

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:12

Rossner schijnt een goed zadel te zijn voor een nette prijs. Ik heb laatst een tweedehands kieffer gekocht en die bevalt me echt supergoed!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 20:53

De meesten kiezen dus voor een tweedehands van een bekend merk. Metname omdat deze hun kwaliteit "bewezen" hebben ?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:57

Ja, bijvb een Stübben gaat echt een paardenleven mee, misschien nog wel langer.
Dat geld eigenlijk voor alle A merken zadels...

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:07

Van een A-merk zeg maar weet je wat je kan verwachten. Een goedkoop nieuw zadel kan ook goed zijn, alleen die hebben nog geen naamsbekendheid

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 07:39

Ik heb vorige zomer een tweedehands Rossner Amerika zadel gekocht. Het is een heel fijn zadel, wat lekker zit en super ligt op mijn pony. De prijsklasse van zo'n nieuw zadel ligt rond de 640,- euro. Bij Divoza hebben ze allerlei nieuwe en tweedehands zadels, misschien dat je daar zou kunnen kijken, je kunt er ook je oude zadel inruilen.
Succes!

sa777

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:46

Ik heb ook een 2de hands gekocht. De goedkope nieuwe zadels lagen niet zo goed.
Toch liever een goed bekend merk!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:58

Ik heb mijn eigen zadels tweedehands gekocht. Niet omdat ik dat persé wilde, maar ik liep er beide keren voor leuk geld tegenaan Knipoog (was ook beide keren niet echt op zoek Clown )

MIjn zusje heeft een zadel van Rossner. Die was nieuw goedkoper dan mijn zadels tweedehands. Dat zadel houdt zich ook erg goed Ja Zou er zo weer een kopen.
Wij hebben een springzadel, maar ik ken ook een aantal mensen die hem voor de dressuur hebben en die zijn er ook erg over te spreken. Ik gooi dat zadel ook bijna overal op en het past eigenlijk altijd wel Ja

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:21

Ik heb eind vorig jaar een 2ehands Pessoa gekocht, een springzadel. Was niet jong meer, maar wel altijd netjes onderhouden, kostte me 200 euro helemaal compleet (o.a. stubben beugels)
M'n dressuurzadel is een Wintec, maar die is als het goed is verkocht, daar liep ik destijds tegen aan. Maar aangezien ik nu tegen een KN aanliep (instructrice wil van een van haar zadels af en wilde mij er eentje voor een heel fijn prijsje verkopen), gaat de wintec morgen de deur uit Clown